توافق آتش‌بس در غزه به مرحله اجرا درآمد توافق آتش‌بس در غزه به مرحله اجرا درآمد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / توافق آتش‌بس در غزه به مرحله اجرا درآمد

توافق آتش‌بس در غزه به مرحله اجرا درآمد

ایرنا: طرح پیشنهادی مصر برای توقف درگیری‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در غزه به مرحله اجرا درآمده است.

کابینه اسرائیل به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد.

جنگ غزه پس از یازده روز تجاوزات متوالی و مستمر رژیم صهیونیستی و شهادت بیش از ۲۳۰ فلسطینی به پایان رسید.

توافق آتش‌بس در غزه وارد مرحله اجرا شد

گزارش‌های رسیده از فلسطین حاکی از آن است که فلسطینیان با آغاز آتش‌بس در غزه به خیابان‌ها آمده و به شادی پرداختند.

فلسطینیان ساکن نوار غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس پیروزی ملت و مقاومت فلسطین بر دشمن صهیونیستی و آتش‌بس در غزه را جشن گرفتند.

بایدن: نتانیاهو با آتش بس بین اسرائیل و غزه موافقت کرد

رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنج شنبه در سخنانی گفت که بنیامین نتانیاهو به وی اطلاع داده است که آتش بس بین اسرائیل و گروه های فلسطینی ساعاتی دیگر به اجرا درخواهد آمد.

«جو بایدن» همچنین افزود که به نتانیاهو اعلام کرده است که واشنگتن سامانه گنبد آهنین را برای مقابله با موشک های حماس تقویت خواهد کرد.

سخنگوی کتائب القسام: دشمن را تحقیر کردیم

ابوعبیده سخنگوی کتائب القسام گفت: «ما در مقاومت به نیابت از همه امت اسلام در کمال افتخار به نبرد شمشیر قدس ورود کردیم و به حول و قوه الهی دشمن و ارتش آن را تحقیر کردیم.»

اسامه حمدان یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز به المیادین گفت: مقاومت فلسطینی تضمین هایی را از میانجیگران دریافت کرده است مبنی بر اینکه تجاوز به غزه متوقف شد.

مقاومت: حمله موشکی بزرگ را به درخواست میانجیگران تعلیق کردیم

سخنگوی گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد جمعه در اظهاراتی گفت: ما با تمام شرف و اقتدار و به نیابت از امت وارد نبرد شدیم. وی همچنین افزود که مقاومت فلسطین حمله موشکی بزرگ به رژیم صهیونیستی را به درخواست طرف های میانجی به حالت تعلیق درآورده است.

حتما بخوانید:  ترامپ: در ناکامی ماهواره ایران نقشی نداشتیم

سازمان ملل از آتش بس در غزه استقبال کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد از برقراری آتش بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه استقبال کرد.

«آنتونیو گوترش» در عین حال تمام طرف‌های مربوط را به پایبندی به توافق آتش بس دعوت کرد. وی در گفتگو با خبرنگان گفت: از برقراری توافق آتش بس بین غزه و اسرائیل بعد از ۱۱ روز اقدامات خصمانه استقبال می کنم. گوترش ادامه داد: تمام طرف ها را به پایبندی به توافق آتش بس که از ساعت ۲ بامداد جمعه اجرایی شده است، دعوت می کنم.

ابراز خرسندی مصر از توافق آتش بس

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر از نتیجه دادن تلاش های این کشور برای دستیابی به توافق آتش بس بین نوار غزه و رژیم صهیونیستی ابراز خرسندی کرد.

گردان های حزب الله عراق را تبریک گفت

به گزارش المیادین، گردان های حزب الله عراق پیروزی تاریخی مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

حماس: با وحدت به دشمن ضربه زدیم

«خلیل الحیه» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: ما در این رویارویی، با وحدت، به اشغالگران ضربه زدیم. وی افزود: به ملت خود می گوییم که ما هرگز شما را ناامید نخواهیم کرد و ویرانی هایی را که اشغالگران تخریب کردند خواهیم ساخت و خنده را به مردم خود بازمی گردانیم.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان از آتش بس استقبال کرد

«محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش های بین المللی از جمله مصر طی روزهای گذشته برای توقف تجاوز اسرائیل به نوار غزه استقبال کرد.

حتما بخوانید:  استعفای وزیر بهداشت؛ پای نوبخت در میان است؟

مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که مصر دستیابی به توافق آتش بس به شکل متقابل و همزمان را که از ساعت ۲ بامداد جمعه به وقت محلی قرار است آغاز شود، به آنها اطلاع داده است. «طاهر النونو» در عین حال گفت که تا زمانی که رژیم اشغالگر به این توافق پایبند باشد، مقاومت فلسطین هم پایبند خواهد بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *