توصیه امروزِ کیهان: چرخ تلاش و تولید باید بگردد توصیه امروزِ کیهان: چرخ تلاش و تولید باید بگردد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / توصیه امروزِ کیهان: چرخ تلاش و تولید باید بگردد

توصیه امروزِ کیهان: چرخ تلاش و تولید باید بگردد

محمد ایمانی در روزنامه کیهان نوشت: در مقایسه با غرب ما با وجود شرایط سخت تحریم توانستیم مواجهه موثر‌تری داشته باشیم و حال آنکه برخی کشورهای پیشرفته درمانده شده‌اند. تنگناها با همه سختی‌هایش، می‌تواند سازنده باشد. معطل تحریم‌ها و وعده‌های غرب در حوزه درمان و پزشکی نماندن، می‌تواند الهام‌بخش سایر بخش‌های مدیریتی و اقتصادی باشد.

راهبرد مقاوم، قوی و واکسینه شدن در برابر تهدید‌ها که سال‌هاست در ادبیات رهبر انقلاب تأکید می‌شود، اکنون بیش از همیشه اهمیت یافته است. وزارت بهداشت و بانک مرکزی در چند ماه اخیر منطق خود اتکایی و ناامیدی مطلق نسبت به دشمن را در پیش گرفتند و دستاوردهای مهمی ‌را در زمینه درمانی و مالی موجب شدند. این رویکرد را باید در کلیت مدیریت اجرایی توسعه داد.

سیاست فعلی محدودیت و قرنطینه ضرورت دارد اما نباید کارهای مهم ملی و مدیریتی و سیاست‌گذاری و دیدبانی تعطیل شود. چرخ تلاش و ‌تربیت و تولید و اقتصاد و سیاست خارجی باید بگردد و همه اینها نیازمند تدبیرهای جدید است. کسب و کارهای آسیب‌پذیر و اقشار ضعیف، نیازمند حمایت بیشتری هستند. تصمیم دولت درباره اختصاص صدهزار میلیارد تومان برای حمایت از مشاغل آسیب ‌دیده از کرونا اقدام درستی است که باید با برنامه‌ریزی دقیق، به دست نیازمندان واقعی برسد و خدای ناکرده ماجرای واگذاری ۱۸ میلیارد دلار ارز دولتی در اوایل سال ۹۷ تکرار نشود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  مهناز افشار داورِ استعدادیابی در شبکه‌ماهواره‌ای شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *