تولید نفت ایران به سطح زمان جنگ فروکش می‌کند تولید نفت ایران به سطح زمان جنگ فروکش می‌کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تولید نفت ایران به سطح زمان جنگ فروکش می‌کند

تولید نفت ایران به سطح زمان جنگ فروکش می‌کند

برترین‌ها: آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش خود می‌گوید تولید نفت ایران در ماه جاری میلادی، ماه مه، احتمالا به سطح دوران جنگ ایران و عراق در دهه ۸۰ میلادی سقوط خواهد کرد.

به گزارش رسانه‌های فارسی زبان؛ آمریکا از دوم ماه مه، حدود دو هفته پیش، خرید نفت ایران را برای همه کشورها ممنوع کرده و هر کشوری تخلف کند، با مجازات تحریم‌ها مواجه خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی است که همه مشتریان نفتی ایران از چین تا ترکیه، خرید نفت ایران را کلا متوقف کرده‌اند.

تولید نفت ایران به سطح زمان جنگ فروکش می‌کند

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود که روز چهارشنبه، ۲۵ اردیبهشت، در سایت رسمی آن منتشر شد بر اساس «شواهد موجود» می‌گوید که دیگر تولیدکننده‌های نفت، کمبود نفت در بازارهای جهانی به‌ خاطر افت تولید ایران و ونزوئلا را به‌ خوبی جبران خواهند کرد.

عربستان گفته است در صورت تقاضای مشتریان نفتی، آماده است هر میزان نفتی که درخواست کنند، ارائه دهد.

در این میان انتظار می‌رود که امسال مصرف نفت و میعانات گازی جهان ۱.۳ میلیون بشکه در روز افزایش یابد، در حالی که تنها آمریکا تولید خود را در همین سال ۱.۷ میلیون بشکه افزایش خواهد داشت.

این گزارش می‌افزاید انتظار نمی‌رود بازارهای جهانی با کمبود نفت مواجه شود و نیاز به نفت اضافی از کشورهای عضو اوپک نیز چشمگیر نخواهد بود.

اوپک نیز در گزارشی گفت که تولید نفت ایران در ماه گذشته، آوریل، نسبت به ماه مارس ۱۶۴ هزار بشکه کاهش یافته و به حدود دو میلیون و ۵۵۴ هزار بشکه سقوط کرده است.

این گزارش می‌افزاید به رغم افت تولید نفت ایران، عربستان و آنگولا، کل تولید اوپک کاهش نداشته است، چرا که عراق، نیجریه و لیبی تولید خود را افزایش داده‌اند.

حتما بخوانید:  ادعای عجیب سفارت روسیه درباره مردم ایران

قیمت نفت شاخص برنت در بازارهای بین‌المللی روز چهارشنبه با یک درصد کاهش نسبت به روز قبل، به حدود ۷۰ دلار رسید.

حملات اخیر به نفتکش‌های عربستان در دریای عمان و تاسیسات نفتی این کشور روز گذشته باعث افزایش نسبی قیمت نفت شد، اما با اعلام ادامه تولید و صادرات نفت عربستان، همچنین گزارش مثبت آژانس بین‌المللی انرژی از چشم‌انداز بازار قیمت‌ها بار دیگر فروکش کرد.

آژانس می‌گوید علامت‌های مثبتی از دیگر تولیدکننده‌ها برای جبران توقف صادرات نفت ایران مشاهده شده است.

این گزارش می‌گوید در سه ماهه اول سال روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت مازاد در جهان تولید شده، اما در سه ماهه دوم، این نفت اضافی جذب خواهد شد.

اوپک ماه گذشته کمی بیش از سی میلیون بشکه تولید نفت داشت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *