توییت جنجالی ایلان ماسک درباره خالق بیت‌کوین توییت جنجالی ایلان ماسک درباره خالق بیت‌کوین | آوتاف
خانه / اخبار داغ / توییت جنجالی ایلان ماسک درباره خالق بیت‌کوین

توییت جنجالی ایلان ماسک درباره خالق بیت‌کوین

گجت نیوز: ایلان ماسک در توییت جنجالی ادعا کرده که خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو یک شخص نیست و ترکیبی از نام ۴ شرکت از جمله سامسونگ است!

خالق بیت کوین کیست؟ این سوالی است که بارها پرسیده شده اما کسی پاسخ قاطعی به آن نداده است. در واقع اسم این فرد یا احتمالا نام مستعار او را می‌دانیم اما به شدت از فضای مجازی و حقیقی گریزان و فراری است. ایلان ماسک، میلیارد کارآفرین و اینفلوئنسری است که بارها به طرق گوناگون به ساتوشی ناکاموتو اشاره کرده است.

توییت جنجالی ایلان ماسک درباره خالق بیت‌کوین

ایلان ماسک در توییت خود درباره خالق بیت کوین چه گفت؟

ماسک فعالیت زیادی در توییتر دارد و از همین روی به تازگی در توییت جنجالی به طور غیر مستقیم به ساتوشی ناکاموتو اشاره کرده است. پس از این توییت گمانه‌زنی‌های ترسناکی درباره خالق بیت کوین ایجاد شده است. در ادامه توییت ماسک را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس و صاحب ماهواره‌های بی‌شمار استارلینک در توییتر خود لوگوی چهار برند معروف سامسونگ، توشیبا، ناکامیچی و موتورولا را به اشتراک گذاشته و دور حروف آغازین آنها دایره کشیده و از اتصال این حروف دقیقا نام ساتوشی ناکاموتو دریافت می‌شود.

توییت جنجالی ایلان ماسک درباره خالق بیت‌کوین

گفتنی است که تا به امروز هویت واقعی ساتوشی که خالق پادشاه ارزهای دیجیتال است، فاش نشده و برخی معتقدند که او یک نفر نیست و گروهی از افراد هستند. چندی پیش کریگ رایت که یکی از دانشمندان استرالیایی در حوزه رایانه است، مدعی شد که او خالق مرموز بیت کوین است اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، کارشناسان و مهندسان بازار گفته‌ی او را جدی نگرفتند.

حتما بخوانید:  کیمیا علیزاده از ایران خداحافظی کرد

جالب اینجاست که توییت آقای ماسک تاکنون ۶۳ هزار بار بازنشر شده و وی در توییت خود گفته که نام خالق این بیت کوین با ده‌ها مظنون احتمالی همراه شده است.

البته پیش‌تر از این ماسک حدس زده بود که نیک سابو، دانشمند رایانه که مقاله سفید را در سال ۲۰۰۸ به رشته تحریر درآورده بود، خالق واقعی بیت کوین است. ماسک در ادامه این حدس گفته بود:

به نظر می‌رسد که او بیش از هر کس دیگری مسئول ایده‌های پشت بیت کوین است.

به گفته ماسک، اگر نگاهی به دوران قبل از تکامل این رمز ارز نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که کسی جز نیک سابو نمی‌تواند این ایده را تکمیل کند. نیک سابو به اعتقاد وی بیش از هر کس دیگری مسئول است و اگرچه ادعا می‌کند که ناکاموتو نیست، اما اطمینانی به گفته‌های وی نخواهد بود.

گفته‌های ماسک از اینجا نشأت می‌گیرد که در سال ۱۹۹۸ آقای سابو ایده بیت گلد را مطرح کرد و در واقع این ایده پیش درآمدی برای ظهور بیت کوین گردید. البته سابو بارها در مکان‌ها و زمان‌های مختلف ایده خالق بیت کوین بودن را رد کرده است.

جالب اینجاست که سابو در سال ۲۰۱۴ در ایمیلی به یکی از مهندسان حوزه مالی نوشته بود:

اشتباهی مرا دوست داشتی، اما من به این مورد عادت کرده‌ام.

آن طور که گفته می‌شود، ناکاموتو ایده کدنویسی بیت کوین را در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد و از همان زمان تصمیم گرفت جزئیاتی از زندگی شخصی خود را فاش نکند. تنها چیزی که می‌دانیم این است که وی ادعا کرده مردی ۳۷ ساله از ژاپن است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *