تکذیب ادعای واردات داروی چینی تکذیب ادعای واردات داروی چینی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / تکذیب ادعای واردات داروی چینی

تکذیب ادعای واردات داروی چینی

خبرگزاری مهر: سخنگوی سازمان غذا و دارو به اظهارات بی پایه در خصوص ورود داروی چینی، گفت: واردات دارو و مواد اولیه دارویی کاملا تحت نظارت سازمان غذا و دارو است.

دکتر کیانوش جهانپور، افزود: واردات دارو و مواد اولیه دارویی کاملا تحت نظارت سازمان غذا و داروست و اظهار نظرهای نادانسته و متناقض برخی افراد در این رابطه در خوش بینانه ترین حالت غیرمسئولانه است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو، اظهارداشت: قاچاق دارو و داروی قاچاق نه پدیده جدیدی است و نه خاص کشور ماست ولی برخی به گونه ای از قاچاق دارو صحبت می کنند که گویی جزئیات و مبادی و مجاری آن را دقیقا می شناسند، اگر چنین است، چرا این اطلاعات دقیق را به مراجع امنیتی و انتظامی و قضائی رسما اعلام نمی کنند.

وی گفت: داروی چینی نداریم و قصدی هم برای ورود دارو از چین وجود ندارد و نیازی هم به داروی چینی وجود نخواهد داشت.

جهانپور ادامه داد: سامانه های رهگیری و پیگیری اصالت کالا و سامانه های دارویی سازمان غذا و دارو در نوع خود در کشور و حتی در میان بسیاری از کشورهای هم ارز کم‌نظیر و حتی بی مانند است و واردات کالای غیرمجاز و قاچاق هیچ ربطی به عملکرد سامانه ها ندارد، مجرای قاچاق و واردات کالای غیرمجاز از مجاری غیر رسمی و غیر قانونی است.

وی افزود: اصالت کالا و داروی وارداتی به راحتی قابل شناسایی است و به جای آدرس غلط دادن، در این زمینه مردم را باید بیش از پیش با سامانه و شناسه کالا آشنا کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  عربستان از ایران به سازمان ملل اعتراض کرد!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *