جذاب و دلربا؛ نسل جدید BMW رونمایی شد جذاب و دلربا؛ نسل جدید BMW رونمایی شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جذاب و دلربا؛ نسل جدید BMW رونمایی شد

جذاب و دلربا؛ نسل جدید BMW رونمایی شد

دیجیاتو: ب‌ام‌و از نسل جدید سری ۲ رونمایی کرد. این کوپه پرطرفدار طراحی جذاب و دلربایی داشته و برخلاف برخی مدل‌های اخیر کمپانی، مثل سری ۴، خبری از جلوپنجره حجیم و به اعتقاد برخی زشت در آن نیست.

ق

ب‌ام‌و می‌گوید در خلق این خودروی ریزجثه نیم‌نگاهی به مدل‌های کلاسیک گذشته داشته و سعی کرده المان‌های مربوطه را به سبکی نوین بازطراحی کند. این باواریایی خوش‌استیل قرار است در روزهای آتی در فستیوال سرعت گودوود رسما رونمایی شود.

ق

در نمای روبرو، چراغ‌های اصلی ب‌ام‌و سری ۲ به احترام مدل کلاسیک ۲۰۰۲ ساختاری یک تکه و تا حدودی گرد دارند. در میان این چراغ‌ها جلوپنجره مشهور کمپانی با همان چینش افقی که سال‌ها به آن عادت کرده بودیم، قرار دارد. در تریم‌ اسپرت M240i این جلوپنجره فلاپ‌های فعالی دارد که بسته به شرایط باز و بسته می‌شوند.

ب‌ام‌و ۲۳۰i

ق

ب‌ام‌و M240i xDrive

ق

در نمای جانبی، پیکره خودرو سیال و یکدست دیده می‌شود. در این بخش لبه گلگیرها برآمده‌تر بوده و خط شانه ضخیم‌تر شده است. ضمن اینکه اختلاف قابل توجه طول کاپوت جلو و صندوق عقب این نسل از سری ۲ را اسپرت‌تر نشان می‌دهد. هم‌سطح شدن دستگیره درها با بدنه از دیگر موارد قابل ذکر در نمای جانبی هستند.

ق

در نمای عقب قاب چند ضلعی چراغ‌ها و گرافیک زیبای آنها کاملا جلب توجه می‌کند. لبه در صندوق هم برآمده طراحی شده و سپر دو رنگ ساختاری بزرگ و متورم دارد. حجم‌پردازی‌های صورت گرفته در این نما، سری ۲ را اتومبیلی با عضلات کات شده نشان می‌دهند.

ق

در حال حاضر، ب‌ام‌و سری ۲ جدید را در دو تریم ۲۳۰i و M240i رونمایی کرده است. تریم قدرتمندتر و اسپرت‌تر M240i با دقت در سپرهای خشن‌تر، جلوپنجره خاکستری مجهز به فلاپ‌های فعال، قاب آینه‌ منحصر بفرد M، خروجی‌های اگزوز ذوزنقه‌ای شکل بزرگ‌تر و اسپویلر کوچک لبه صندوق عقب از تریم ۲۳۰i قابل شناسایی است.

حتما بخوانید:  قاب خاص و ال‌کلاسیکویی در تمرین پاریس

ق

از لحاظ ابعاد نسل دوم سری ۲ طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۵۴۷، ۱۸۳۹ و ۱۳۹۲ میلی‌متر دارد و فاصله محوری آن نیز ۲۷۴۱ است. با چنین ابعادی باید گفت سری ۲ جدید در مقایسه با نسل پیشین ۱۰۹ میلی‌متر طولانی‌تر، ۶۶ میلی‎‌متر عریض‌تر و ۲۵ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر شده، ولی فاصله محوری آن ۵۱ میلی‌متر افزایش یافته است که این امر می‌تواند به معنای رشد فضای سرنشینان عقب باشد.

ق

نسل قبلی سری ۲ از نظر فضای داخلی با انتقادهای زیادی روبرو بود. در نسل جدید باواریایی‌ها به انتقادات گوش داده و سعی کرده‌اند نقاط ضعف موجود را برطرف کنند. این امر سبب شده نسل جدید سری ۲ از کابینی مدرن و با کیفیت برخوردار باشد.

ق

در حالت استاندارد، این کوپه آلمانی با نشان‌دهنده‌های آنالوگ پشت فرمان و نمایشگر ۸.۸ اینچی سیستم اینفوتینمنت به دست مشتری می‌رسد، اما امکان سفارش نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال برای پشت فرمان و نمونه ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اینفوتینمنت وجود دارد. نکته منفی اینکه با تصمیم ب‌ام‌و سری ۲ به سیستم عامل iDrive 7 تجهیز شده، در حالیکه این کمپانی نسخه iDrive 8 را برای برخی مدل‌های اخیر – مثل iX – عرضه کرده است.

سیستم اینفوتینمنت سری ۲ از اپل کارپلی و اندروید اوتو پشتیبانی می‌کند

ق

نورسیده باواریایی‌ها از دستیار هوشمند شخصی سود می‌برد. این دستیار به صورت طبیعی به درخواست‌های راننده پاسخ داده و امور پرتکرای مثل پایین آوردن شیشه هنگام نزدیک شده به ورودی پارکینگ را یاد می‌گیرد.

ق

ب‌ام‌و سری ۲ مدل ۲۰۲۲ در ایالات متحده بطور استاندارد با فرمان اسپرت چرمی، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو ناحیه‌ای و صندلی‌های جلوی برقی به فروش خواهد رسید. امکانات دیگری چون فرمان گرم‌شونده، سیستم نورپردازی، هداپ دیسپلی رنگی، گرمکن صندلی جلو و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۴ اسپیکر به عنوان آپشن قابل انتخاب خواهند بود.

حتما بخوانید:  قاتل مریم فرجی دستگیر شد

ق

همانطور که از یک خودروی آلمانی انتظار می‌رود، سری ۲ نیز به انبوهی از سیستم‌های ایمنی مجهز شده است. از جمله این سیستم‌ها باید به مواردی مثل اخطار برخورد از جلو، اخطار خروج از بین خطوط، اخطار وجود ترافیک در پشت، پایش نقاط کور و سیستم اطلاع‌رسانی محدودیت سرعت اشاره کرد.

سیستم‌های دیگری همانند کروز کنترل فعال با قابلیت توقف و شروع حرکت، دستیار دنده عقب و ضبط کننده رانندگی (Drive Recorder) آپشن‌های قابل سفارش هستند. بد نیست اشاره کنیم آپشن ضبط کننده رانندگی امکان ضبط ویدیوهای ۴۰ ثانیه‌ای با استفاده از دوربین‌های خودرو را فراهم می‌کند.

ق

در ایالات متحده ب‌ام‌و سری ۲ مدل ۲۰۲۲ ابتدا در دو تریم ۲۳۰i و M240i xDriveعرضه می‌شود. تریم ۲۳۰i که نقش مدل پایه را دارد، نیروی خود را از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ دریافت می‌کند. این موتور توانایی تولید ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و از طریق گیربکس ۸ سرعته خودکار با چرخ‌ها در ارتباط است. با اتکا به این موتور، ۲۳۰i در عرض ۵.۵ ثانیه سرعت خود را به ۶۰ مایل یا ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

ق

کسانی که خواهان قدرت بیشتر و عملکرد بهتر هستند، می‌توانند به سراغ تریم M240i xDrive بروند. در زیر کاپوت این تریم موتور ۳ لیتری شش سیلندر و توئین پاور باواریایی‌ها انجام وظیفه می‌کند.

این موتور هم ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته و با گیربکس ۸ سرعته، سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ و دیفرانسیل M اسپرت ترکیب شده است. M240i xDrive به لطف این موتور قوی‌تر، شتاب صفر تا ۶۰ مایلی برابر با ۴.۱ ثانیه دارد و مثل ۲۳۰i قادر است در مسیر مستقیم به نهایت سرعت ۱۵۵ مایل یا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

حتما بخوانید:  شریعتمداری: در حمله به اوکراین حق با پوتین است!

ق

اما در اروپا سری ۲ جدید با سه موتور در دسترس خواهد بود. موتور ۲ لیتری توربوشارژ و چهار سیلندر بنزینی که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد، یکی از این موتورهاست. این موتور در تریم ۲۲۰i به کار گرفته شده و شتاب ۷.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۳۶ کیلومتر را به ارمغان می‌آورد.

ق

تریم ۲۲۰d علاقه‌مندان به خودروهای دیزلی را نشانه گرفته است. نیروی این تریم توسط یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی با ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تامین می‌شود. شتاب ۶.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۳۷ کیلومتر در ساعت از ویژگی‌های این تریم هستند.

ق

نسخه اروپایی تریم M240i xDrive هم ۳۶۹ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و می‌تواند در عرض ۴.۳ ثانیه صفر تا صد کیلومتر در ساعت را محقق نموده و به نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت برسد.

ق

نسل جدید سری ۲ از نظر مقاومت پیچشی استاتیک تا ۱۲ درصد بهبود یافته و عرض محورهای آن نیز در جلو و عقب به ترتیب ۵۴ و ۳۱ میلی‌متر رشد کرده است. ب‎‌ام‌و می‌گوید این امر باعث کاهش بازی اتاق هنگام انجام مانورهای مختلف می‌شود. علاوه‌بر این، در این خودرو از بلبرینگ‌های پیشرفته‌ای استفاده شده که ۲.۷ کیلوگرم سبک‌تر بوده و میزان اصطکاک در آنها تا ۴۵ درصد کمتر است.

ق

و اما قیمت و زمان عرضه؛ ب‌ام‌و سری ۲ مدل ۲۰۲۲ از نوامبر (آبان ماه) پیش رو راهی بازار آمریکا خواهد شد. برای مدل پایه یا همان تریم ۲۳۰i قیمتی برابر با ۳۶,۳۵۰ دلار تعیین شده و علاقه‌مندان تریم M240i xDrive باید ۴۸,۵۵۰ دلار کنار بگذارند. در آینده تریم‌های ۲۳۰i xDrive و M240i نیز به این دو اضافه خواهند شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *