جزئیات شناسنامه‌دار شدنِ اولین کودک پدرخارجی جزئیات شناسنامه‌دار شدنِ اولین کودک پدرخارجی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جزئیات شناسنامه‌دار شدنِ اولین کودک پدرخارجی

جزئیات شناسنامه‌دار شدنِ اولین کودک پدرخارجی

روزنامه ایران در گزارشی صدور نخستین شناسنامه برای فرزندانی با مادر ایرانی و پدر خارجی را بررسی کرده و از شناسنامه‌دار شدن ریحانه القطبی، که پدرش از شهدای مدافعین حرم بوده و اصلیت عراقی دارد خبر داده است.

عکس تزئینی است

س

در این گزارش آمده:

* در روزهای اخیر خبر شناسنامه‌دار شدن کودکی که پدری غیرایرانی و مادری ایرانی دارد، در رسانه‌ها پررنگ شد. پس از ابلاغ مصوبه جدید نزدیک به ۱۸۰۰ نفر برای دریافت شناسنامه اقدام کرده و تاکنون برای یکهزار نفر از این تعداد پرونده تشکیل شده است و خوشبختانه اولین نفر از درخواست کنندگان که دختری به‌نام ریحانه است، شناسنامه خود را دریافت کرده است.

* به گفته مادر ریحانه القطبی، او از سن دو سالگی فرزندش به‌دنبال شناسنامه بوده و سختی‌های زیادی را برای دریافت شناسنامه پشت سر گذاشته و حالا که ریحانه ۱۲ سال دارد، با کمک قانون جدید توانسته برای فرزند خود شناسنامه بگیرد.

* آقای القطبی، پدر ریحانه از شهدای مدافعین حرم بوده و اصلیت عراقی داشته است. مادر ریحانه ایرانی و اهل شهرستان اهواز است و از تصویب قانون جدید بسیار خوشحال است.

* او پس از اثبات زوجیت خود با ابلاغ مصوبه اخیر توانست بسرعت برای فرزند خود شناسنامه ایرانی دریافت کند. بر اساس مصوبه جدید، مادرانی که همسران آنها غیرایرانی هستند، می‌توانند برای فرزندان خود تابعیت ایرانی گرفته و شناسنامه بگیرند. به گفته یکی از مسئولان اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، بعد از تصویب مصوبه اخیر کار‌ها بسرعت در حال انجام است.

* در قانون قبلی که در سال ۱۳۸۵ تصویب شده بود، ماده واحده‌ای وجود داشت، مبنی بر اینکه فرزندان ۱۸ ساله خودشان باید برای دریافت شناسنامه اقدام می‌کردند، اما حالا کلیه مادران ایرانی که همسران غیر ایرانی دارند، می‌توانند برای فرزندان خود شناسنامه بگیرند. او در ادامه اضافه می‌کند: در هفته آتی هم شناسنامه فرزندانی که مادران آنها از شهدای مدافعین سلامت و غیر ایرانی هستند، نیز به دستشان خواهد رسید و با روند تندی که کارها در حال انجام است بزودی مشکلات فرزندانی که پدر غیر ایرانی دارند، مرتفع شده و همگی شناسنامه ایرانی دریافت خواهند کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  جزییاتی درباره فایل صوتی حاشیه‌سازِ ظریف

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *