جزئیات طرح محدودیت‌های جدید کرونایی از آذرماه جزئیات طرح محدودیت‌های جدید کرونایی از آذرماه | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جزئیات طرح محدودیت‌های جدید کرونایی از آذرماه

جزئیات طرح محدودیت‌های جدید کرونایی از آذرماه

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مصوبات امروز جلسه ستاد و تصویب کلیات طرح جامع مبارزه با کرونا، گفت: این طرح از شنبه اول آذرماه آغاز می شود.

جزئیات محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذرماه

دکتر علیرضا رییسی:

* هر تصمیمی که در ستاد ملی گرفته می‌شود بر این اصول بهداشتی استوار است. با رعایت پروتکل‌ها میزان شیوع بیماری را می‌توان کاهش داد، هرگاه مهمانی و تجمعات شکل می‌گیرد به جایی می‌رسیم که میزان ورودی بیمارستان به وضعیت غیرقابل تحمل می‌رسد و کشورها مجبور می‌شوند در این شرایط محدودیت‌هایی انجام دهند.

* سه هفته پیش در ۴۳ شهرستان محدودیت شدید ایجاد شد و سپس در ۴۶ شهرستان محدودیت ایجاد کردیم، اخیرا طرح جامعی آماده شده که این طرح یک طرح هوشمند و پویا است و بر اساس شاخص‌های بهداشت و درمان و میزان بستری بیماران در شهرستان‌ها تدوین شده است.

* بر این اساس سطح هشدارهایی برای شهرستان‌ها قرار دادیم، سطح هشدار ۳، برای شهر قرمز، سطح هشدار دو برای شهر نارنجی و سطح هشدار یک برای شهرهای وضعیت زرد مشخص شده‌اند و متناسب با هروضعیت محدودیت اعمال خواهد شد و حدود دو هفته زمان لازم است تا نتیجه محدودیت‌ها ارزیابی شود.

* (با بیان اینکه هدف اصلی تعطیلی کسب و کار مردم نیست و در برخی اماکن و مشاغل به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها اعمال محدودیت خواهیم کرد): شهرستانی اگر در وضعیت سطح سه یا قرمز قرار گیرد به جز مشاغل ضروری بقیه مشاغل تعطیل خواهند بود، بر اساس ارزیابی اولیه بیش از صد شهر و شهرستان مشمول منطقه قرمز خواهند بود و تهران جزو این شهرهای قرمز است، ۱۵۰ شهر در سطح دو و نارنجی قرار دارند که محدودیت سطح سه و چهار را شامل می‌شود و ۱۵۵ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که در سطح شغلی چهار برای آنها محدودیت ایجاد می‌شود. محدودیت‌ها شامل فعالیت مدارس و فعالیت آموزشگاه‌‌ها، مراسم‌های مذهبی و فرهنگی خواهد بود.

حتما بخوانید:  واکنش برانکو به احتمال سرمربیگری در تیم ملی

* در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان حضور پیدا خواهند کرد، در شهرهای سطح نارنجی نیمی از کارکنان در محل کار حضور خواهند داشت و در شهرهای زرد دو سوم حضور خواهند یافت و مسوولان ادارات اعلام خواهند کرد که چه تعداد از کارکنان در محل کار حضور داشته باشند.

* در مناطق وضعیت قرمز خودروهای بومی نمی توانند از محل اقامت خود خارج شوند و خودروهای غیر بومی نیز نمی توانند وارد این مناطق شوند.

* زمان اجرای طرح از یکم آذرماه در سطح کشور خواهد بود و چند روز باقی مانده اطلاع رسانی دقیق برای مردم صورت خواهد گرفت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *