جهانگیری: می‌دانیم زندگی مردم سخت شده است جهانگیری: می‌دانیم زندگی مردم سخت شده است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / جهانگیری: می‌دانیم زندگی مردم سخت شده است

جهانگیری: می‌دانیم زندگی مردم سخت شده است

خبرگزاری صداوسیما: معاون اول رئیس جمهور گفت: می‌دانیم زندگی مردم سخت شده، اما مردم هم می‌دانند وضع دولت به لحاظ بودجه‌ای چقدر سخت است.

جهانگیری: می‌دانیم زندگی مردم سخت شده است

اسحاق جهانگیری در جلسه اقتصاد مقاومتی:

* (در پاسخ غیرمستقیم به قالیباف درباره تامین مالی طرح معیشت): تجربه ام را می‌گویم ،بودجه، چوب ادب سیاستمداران است به ویژه سیاستمدارانی که شعار می‌دهند!

* بودجه، همه را ادب می‌کند و همه را سر خط می‌آورد.‌ نمی‌توان عوارض گمرکی را افزایش داد و تبعات آنرا در جامعه ندید.

* یکی از آن تکان‌ها که در دو سال و نیم اول دولت آقای روحانی اتفاق افتاد، قیمت نفت بود که از بشکه‌ای ۱۰۰ تا ۱۱۰ دلار به ۳۰ دلار کاهش یافت.

* هیچ کدام از شاخص‌های اقتصادی ما در آن سال‌ها تغییر نکرد، تورم روند کاهشی داشت و این روند ادامه یافت، در بخش واردات، کشور با مشکل جدی روبرو نشد و در صادرات غیر نفتی نیز روند ادامه داشت.

* من فکر می‌کنم آن سیاست‌ها تا الان خوب پیش رفته است و این دوره جدید دوره تحریم نیست دوره جنگ اقتصادی به معنای واقعی است و حتی امریکایی‌ها تا حدی پیش رفتند که جنگ نظامی را هم می‌خواستند چاشنی آن کنند.

* این اقتصاد نیست که در نفتکشی که نفت ایران را به جای دیگری می‌برد منفجر کنند ما با این شرایط اقتصادی کشور را اداره کردیم و نگذاشتیم اقتصاد کشور از هم بپاشد.

* متأسفانه دوستانی حاضر نیستند قبول کنند هدف امریکا اقتصاد نبوده، امریکایی‌ها می‌خواستند ایران را از هم بپاشانند مردم خیلی مقاومت و تحمل کردند دولت هم خیلی سختی‌ها را قبول کرد که امیدواریم این شرایط به خوبی اداره شود.

حتما بخوانید:  خاتمی: باید برای هر ۱۰ نفر یک طلبه داشته باشیم

*هنر سیاستگذار این است که درآمد نفتی را در جای خوب مصرف کند نه این که آن را به بودجه جاری تبدیل کند.

*رسیدگی به حقوق بازنشستگان و حقوق بگیران، گام بزرگی بود که دولت برداشت، متناسب سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق کارگران را انجام دادیم البته می‌دانیم با همه این‌ها زندگی مردم سخت است، اما مردم می‌دانند وضع دولت به لحاظ بودجه‌ای چقدر سخت است، در این شرایط سخت، ما این کار‌ها را انجام دادیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *