حاجی بابایی: مسئولان امروز فقط از مردم می‌ترسند حاجی بابایی: مسئولان امروز فقط از مردم می‌ترسند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حاجی بابایی: مسئولان امروز فقط از مردم می‌ترسند

حاجی بابایی: مسئولان امروز فقط از مردم می‌ترسند

حاجی‌بابایی، رییس فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد»:

حاجی بابایی: مسوولان امروز فقط از مردم می‌ترسند

* مسوولان این روزها از قوه قضاییه نمی‌ترسند. از خدا هم که ای! مقداری! مسوولان امروز فقط از مردم می‌ترسند و اگر مردم در جریان قرار بگیرند و گوش بدهند، کافی است.

* درواقع همین که رییس‌جمهور به مجلس بیاید و سوالات نمایندگان مطرح شود و رییس‌جمهور هم جواب بدهد و مردم نیز بشنوند، کفایت می‌کند. مردم امروز سوال می‌کنند این مجلس چه کاره است؟! این مجلس چه هنری دارد؟

* مردم صاحب مجلس هستند. مردم به این نمایندگان و به رییس‌جمهور رای داده‌اند. مجلس در قانون اساسی در راس امور است و هر آنچه را که بخواهد، می‌تواند انجام دهد. منتها اگر بخواهد. امروز می‌بینید که مجلس از رییس‌جمهور سوال می‌پرسد.

* در هیچ جای دنیا و در قانون اساسی هیچ کشوری، جایگاه مجلس تا این حد قدرتمند و مستحکم نیست. همین مجلس می‌تواند عدم کفایت رییس‌جمهور را اعلام کند. البته در حال حاضر بحث ما این نیست.

* امروز مردم درد دارند یا خیر؟! قاعدتا قبول دارید که دارند. وضعیت اقتصاد کشور بد است یا نه؟! همه می‌پذیرند که اوضاع بد است. مردم در سراسر کشور گله‌مند هستند یا نه؟! طبیعتا می‌دانید که گلایه دارند. مجلس در برابر مردم مسوول هستند یا نه؟! در این شرایط، اگر کسی از رییس‌جمهور سوال نپرسد، می‌گویند مجلس بی‌عرضه است.

* اگر بپرسد، می‌گویند هدف جناحی است. پس نمایندگان چه کار کنند؟! یک گروه از نمایندگان مجلس پشتیبان رییس‌جمهور هستند، به رییس‌جمهور رای دادند و پرونده‌شان با رییس‌جمهور گره خورده است. نمی‌توانند سوال بپرسند، عیبی هم ندارد. اما آیا دیگران هم نپرسند؟! معلوم است که باید بپرسند و بحث سیاسی هم نیست.

حتما بخوانید:  یک تمنا؛ به قومیت‌ها احترام بگذارید لطفا

* اعتقاد ندارم که باید رییس‌جمهور و دولت را تضعیف کرد. اعتقاد دارم که نباید چنین رفتاری داشته باشیم و در این برهه حساس این رویه خطرناک است و اگر کسی چنین قصدی داشته باشد، ما نمی‌گذاریم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *