حریرچی: تقریبا کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد حریرچی: تقریبا کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حریرچی: تقریبا کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد

حریرچی: تقریبا کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد

خبرگزاری ایسنا: معاون کل وزارت بهداشت در تشریح وضعیت کرونا در کشور، با بیان اینکه وضعیت اصلا خوب نیست، در عین حال تهران را منبع پخش کرونا در کل کشور خواند و گفت: تا زمانی که بستریها کاهش نیابد، مرگ ۲۰۰تایی مهمان ماست.

دکتر ایرج حریرچی درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، با بیان اینکه اوضاع اصلا خوب نیست، به طوری که در استان خراسان رضوی افزایش ابتلای ۳۰۰ درصدی داشته ایم، گفت: بر همین اساس هم با نظر وزیر بهداشت چند نفر از معاونان و مدیرکل های وزارت بهداشت به این استان سفر داشتند. در عین حال دانشگاه علوم پزشکی استان هم به خوبی عمل می کنند، اما با این حال شرایط در این استان بغرنج است. تقریبا کل کشور وضعیت قرمز دارد، برخی استان ها که قرمز نیستند، یک میلیون نفر جمعیت دارند. بنابراین وضعیت قرمز و در حال هشدار است.

تا زمانی که بستری‌ها کاهش نیابد، مرگ ۲۰۰تایی مهمان ماست

حریرچی ادامه داد: در اسفند و فروردین میزان بستری در کل کشور بسیار زیاد شد، اما سپس روند کاهشی را حفظ کرد و اکنون مجددا روندی افزایشی دارد. به طوری که میزان بستری ما از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۵ نفر است و روزانه تقریبا ۴۰۰۰ نفر فرد مشکوک و یا کرونا مثبت را بستری می کنیم تا زمانیکه ابتلا و بستری صعودی است، دو تا سه هفته بعد مرگ های ناشی از بیماری نیز افزایش می یابد. زیرا پنج تا ۱۰ درصد افرادی که در بیمارستان بستری می شوند، فوت خواهند کرد. تا زمانیکه بستری کاهش نیابد، مرگ ۲۰۰تایی مهمان ماست.

حتما بخوانید:  لحظه دستگیری یکی از ارازل مازندران در قم

تهران منبع پخش کرونا به کل کشور

حریرچی درباره وضعیت تهران، گفت: بستریهای تهران در فروردین رو به سقوط نهاد، اما اکنون بستری روزانه جدید روزی ۶۰۰ مورد است. همچنین در تهران حدود ۴۵۰۰ بستری روز تخت داریم. باید توجه کرد که تا زمانیکه این روندها افزایشی است، مرگ و میر نیز افزایشی خواهد بود. کرونا آینه عمل ماست، هر رفتار نامناسب بهداشتی ما ۵ الی ۷ روز بعد خودش را در حوزه سرپایی نشان می دهد، دو الی سه هفته بعد در بستری و چهار الی شش هفته بعد در مرگ و میر خودش را نشان می دهد. اکنون تهران منبع پخش بیماری به کل کشور تبدیل شده است و چرخش زیاد است؛ به ویژه در شهرستان های اطراف تهران مانند البرز و بعد هم شمال و… و. . هر کسی که از تهران به شهرهای اطراف در رفت و آمد است، می تواند افراد دیگر را آلوده کند.

معاون کل وزیر بهداشت اظهار کرد: دو کشوری که شدیدا در آمار کرونا بالا می روند، آمریکا و برزیل هستند که ناشی از رهبری سیاسی این کشورهاست. آمریکا با نزدیک ۴ درصد جمعیت جهان اکنون در کرونا ۲۲ درصد مرگ و میر جهان را دارد.

حریرچی با اشاره به تشدید بازرسی ها در کشور، گفت: از ۲۲ تا ۳۱ تیر ماه ۵۴۷ هزار مورد از مراکز صنفی را بازرسی کردیم و تا کنون ۲۱ درصد را بازرسی کردیم، اما فقط ۷۰۰۰ نفر نیرو داریم. در حالی که فقط ۲.۵ میلیون واحد صنفی ثبت شده داریم. بر هیمن اساس از مردم و صنوف می خواهیم که به ما کمک کنند. از ۲۲ تا ۳۱ تیر ماه ۱۷۱۴ مورد واحد متخلف را پلمب کردیم. در تهران هم ۲۳۵ واحد پلمب شده است.

حتما بخوانید:  واکنش پراحساس قلعه‌نویی به رای کمیته استیناف

حداقل تا یک سال خبری از واکسن نخواهد بود

وی افزود: متاسفانه تصور می کنیم که واکسن ساخته می شود و تمام می شود. در حالی که هیچ اعتباری در این باره وجود ندارد و حداقل تا یکسال خبری از توزیع عموم واکسن در دنیا نخواهد بود. در عین حال شک هم وجود دارد که برای ویروسی که ایمنی چند ماهه می دهد، چند بار در سال باید واکسن زد و آیا ایمنی دائمی می دهد یا خیر و شرکت ها هم بیشتر به دنبال پول هستند. در زمینه واکسن آنفلوآنزا در حال کار هستیم و هم تولید داخلی ما در این سال به عرصه می رسد و هم قرارداد بستیم که از کشورهای مختلف وارد شود، اما نمی دانیم که با تحریم های ناجوانمردانه ای که وجود دارد، اوضاع چگونه می شود.

حریرچی درباره دارو درمانی کرونا نیز گفت: با تاکید می گویم که هیچ دارویی که تاثیر معنی داری بر روی این ویروس منحوس بگذارد، وجود ندارد. داروی فاویپیراویر که مردم برایش چند میلیون می دهند، ثابت شده هیچ تاثیری نداشته است. در عین حال باید توجه کرد گاهی یکسری افراد شیاد ادعای دارو می کنند و گاهی افراد ساده و نادان هستند. ۹۵ درصد افراد مبتلا به کرونا خود به خود بهبود می یابند. ۹ درصد بستری ها هم خودشان خوب می شوند. هیچ داروی گیاهی یا طب سنتی و شیمیایی بدون تجویز پزشک نباید استفاده شود. حتی رمدسیویر هم که اخیرا اعلام شد، در یک مرحله از بیماری حداکثر ۲۰ درصد تاثیر دارد و برای کسی که به ای سی یو می روند و لوله گذاری می کنند، هیچ تاثیری ندارد. مردم به دنبال این داروها نروند و از بیرون آن ها را خریداری نکنند. زیرا امکان تقلب در این داروها زیاد بوده و در عین حال تاثیری ندارند.

حتما بخوانید:  تصاویری از برد پیت در پشت‌صحنه فیلم جدیدش

وی درباره برگزاری مراسم محرم نیز گفت: کسانی که تریبون دارند، حرفی نزنند که بعدا خجل شوند. دین متولی دارد و مقاماتی مانند رهبر و مراجع تقلید سلامت مسلمانان را اولویت قرار می دهند و سلامت را با محرم خواهیم داشت. اجازه دهید که سیاست گذاران تصمیم بگیرند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *