حضرت آیت‌الله! ما خاطره خوبی از اغراق نداریم حضرت آیت‌الله! ما خاطره خوبی از اغراق نداریم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حضرت آیت‌الله! ما خاطره خوبی از اغراق نداریم

حضرت آیت‌الله! ما خاطره خوبی از اغراق نداریم

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: رئیس جمهور رئیسی در حالی که قرار بود در اجلاس وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان شرکت کند، راهی وزارت نفت و یکی از پمپ بنزین‌های تهران شد تا در جریان روند حل مشکلات سوخت رسانی به مردم شود.

رئیس جمهور بعد هم سری به منطقه زلزله زده «اندیکا» در استان خوزستان زد تا با مشکلات مردم آشنا و دستور حل آنها را صادر کند.

این حضور رئیس جمهور به شدت قابل تقدیر است. اما نباید این رفتارهای مثبت سید ابراهیم رئیسی در قالب آرایه اغراق قرار بگیرد. البته که می‌دانیم که ریشه مشکل بنزین نه در پمپ بنزین که در مراکز فرماندهی و هدایت سایبری بود و جایگاه های بنزین، آخرین حلقه از زنجیره به حساب می آید.

ما خاطره خوبی از اغراق نداریم

به طور مثال آیت‌الله علم الهدی امام جمعه محترم مشهد در خطبه‌‎های نماز جمعه این شهر با اشاره به حضور رئیس جمهور در پمپ بنزین گفت:« به قول یکی از اساتید دانشگاه، می‌گفت فلانی، این عمل آقای رئیس جمهور دو واحد درس علوم سیاسی است.»

حضرت آیت‌الله به این موضوع توجه داشته باشند که بسیاری از روسای جمهور در سراسر دنیا وقتی با یک موضوع داخلی روبرو می‌شوند، آن مشکل بر هر مسئله دیگری ارجحیت دارد. سفرهای خارجی و یا دیدارهای دیپلماتیک لغو می‌شود تا به بحران داخلی رسیدگی شود. پس این مسئله در عرصه بین المللی خیلی عجیب و غریب نیست.

البته شاید در ایران کمی غریب باشد. چون مسئولان کشور فکر می‌کنند وقتی به جایگاه مسئولیت می‌رسند دیگر نباید با مردم سروکار داشته باشند و مسیرشان همیشه از خط ویژه می‌گذرد.

حتما بخوانید:  نامه نمایندگان به سران قوا: نگذارید مدیران بازنشسته‌ از عنوان «جانبازی» سوءاستفاده کنند

نکته بعدی این است که ما خاطره خوبی از این اغراق‌ها نداریم. اگر یادتان باشد آیت‌الله جنتی امام جمعه موقت تهران در واکنش به نامه محمود احمدی نژاد به جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا، گفته بود:« نامه احمدی‌نژاد الهام است. احمدی‌نژاد آبروی مملکت و اسلام است نامه رییس‌جمهور در کتاب‌های درسی قرار داده شود»

حالا شورای نگهبان که دبیری آن به عهده آیت‌الله جنتی است همین احمدی نژاد را در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری آن را رد صلاحیت کرده است.

این اغراق‌ها باعث می‌شود که ما فکر کنیم مسئولان کشور، کارهای بزرگی انجام می‌دهند و این درحالی است که آنها در حال انجام وظیفه خود هستند. مشکل بنزین کشور را که مردم نباید حل کنند. این وظیفه دولت است و تمام.

وظیفه کسانی که از مردم رای می‌گیرند و یا با حکمی به مقامی منصوب می‌شوند، خدمت به مردم و حل مشکلات آنهاست. اگر کار خود را درست انجام دادند، ممنون آنها هستیم و اگر خدای ناکرده در انجام وظیفه خود قصوری انجام دادند، حتما آنها را نقد می‌کنیم.

اجازه ندهیم کاری که در بسیاری از کشورهای جهان معمول است و هیچ اتفاق ویژه‌ای نیست در کشور ما تبدیل به شق القمر شود. البته بازهم می‌گویم که رفتار رئیس جمهور رئیسی و حضور در بین مردم قابل تقدیر است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *