حضور ردصلاحیت‌شدگان در مجلس پارادوکس است حضور ردصلاحیت‌شدگان در مجلس پارادوکس است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حضور ردصلاحیت‌شدگان در مجلس پارادوکس است

حضور ردصلاحیت‌شدگان در مجلس پارادوکس است

ایسنا: آذر منصوری، فعال اصلاح طلب با انتشار توییتی خواستار روشن شدن جرم نمایندگان رد صلاحیت شده در محاکم قضایی شد.

متن این توییت به شرح زیر است: از نمایندگان فعلی مجلس ۹۰ نفر رد صلاحیت شدند که تا خرداد ۹۹ همچنان نماینده خواهند بود. اگر خطایی از رد صلاحیت شدگان سر زده که به موجب آن و طبق نظر شورای نگهبان صلاحیت لازم را برای کاندیداتوری مجدد ندارند، باید در محاکم قضایی اثبات و روشن شود. به خصوص مصادیق بند ۱ و ۲ و ۴ ماده ۲۸.

حضور ردصلاحیت شدگان در مجلس پارادوکس است

رد صلاحیت نمایندگان فعلی پارادوکسی را در افکار عمومی ایجاد کرده است

قاسم میرزایی نیکو، با بیان این‌که اغلب موارد مربوط به رد صلاحیت نمایندگان با استناد مربوط به عدم التزام به نظام و ولایت فقیه بوده، اظهار کرد: ما در قانون جامع انتخابات این پیش‌بینی را کردیم که اگر کسی خودش می‌گوید به اسلام اعتقاد دارم و «أشهد أن لا إله إلا الله» می‌گوید یا اگر در نظام خدمت کرده و موردی از برخورد با او وجود نداشته و خودش می‌گوید ولی فقیه را قبول دارم کسی نمی‌تواند خلافش را بگوید.

وی ادامه داد: اگر تهمت اقتصادی به نمایندگان وجود دارد باید پاسخگو باشید. متاسفانه عده‌ای در حاشیه امنی قرار دارند و می‌توانند هر قضاوتی داشته باشند؛ می‌گویند میلیون‌ها سند دیده‌ایم و اعلام می‌کنند ۹۰ درصد علت رد صلاحیت‌ها مربوط به مسائل مالی است. چه‌طور با نمایندگان چنین برخوردی می‌شود؟ اگر قانون نقصی دارد باید آن را اصلاح کنیم و اگر کسی که اظهارنظر می‌کند خطا کرده حرف‌های او باید اصلاح شود.

حتما بخوانید:  پلی‌لیست؛ هفته ترک‌های‌ضعیف، از رهنما تا مظفری

حضور ردصلاحیت شدگان در مجلس پارادوکس است

میرزایی نیکو ادامه داد: وقتی نمایندگان وارد حوزه‌های انتخابیه‌شان می‌شوند با کسانی مواجه می‌شوند که به آنها می‌گویند مسائل مالی و اخلاقی دارید معنایش چیست؟ سوء‌استفاده از پست و منصب دقیقا به چه معناست؟ چه کار سوئی رخ داده است؟ به نظر من این نوع اظهارنظر تشویش افکار عمومی و سلیقه‌ای عمل کردن است و باید به گونه‌ای جمع و جور شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مصادیق عدم التزام به اسلام و نظام و دلایل رد صلاحیت‌ها باید مشخص شود، اظهار کرد: وقتی حدود ۱۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند این پارادوکسی را ایجاد می‌کند؛ اینها به چه عنوانی به مجلس می‌آیند؟ اگر رای مردم پشت آنهاست رد صلاحیت‌شان چه معنایی دارد و اگر رد صلاحیت‌شان درست است حضور آنها در مجلس شورای اسلامی چه توجیهی دارد؟

درخواست جلسه احزاب با قائم مقام شورای نگهبان

همچنین بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان احزاب ملی و استانی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون چگونگی فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی طی نامه ای به عباسعلی کدخدایی قائم مقام شورای نگهبان درخواست جلسه ای با حضور احزاب و تشکل ها برای بررسی و شفاف سازی در مورد رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس با کدخدایی را مطرح کردند. متن نامه قدرتعلی حشمتیان و محمد علی تبرائی به شرح ذیل است: بسمه تعالی

جناب آقای دکتر کدخداییقائم مقام محترم شورای نگهبان

موضوع:تقاضای نشست مشترک احزاب و تشکل‌های سیاسی قانونی کشور و اعضای خانه احزاب ایران

احتراما برابر گزارشات رسیده از سراسر کشور، ردصلاحیت‌ها در هیات مرکزی نظارت شورای محترم نگهبان، از فعالین سیاسی و اجتمایی از جریانات سیاسی اعم از مستقل و اصلاح طلب و اصولگرای کشور گسترده می‌باشد، لذا اعتراضات بسیار زیادی از دبیران کل احزاب مستقل و اعتدالگرا و اصلاح طلبان و اصولگرایان در سطح کشور به گوش می‌رسد و علی رغم اینکه اینجابان خود کاندیدای مجلس شورای اسلامی نیستم (حشمتیان)، ولی بعنوان نمایندگان احزاب کشور در کمیسیون ماده ده احزاب، بایستی مدافع حقوق احزاب باشیم.

حتما بخوانید:  ابطحی: مگر می‌شود زن را نیمه آدم حساب کرد؟!

لذا در همین راستا خواهشمند است وقتی را مشخص فرمایید تا نشستی را بصورت مشترک بین نمایندگان فراکسیون‌های سیاسی کشور در خانه احزاب ایران با آن جناب داشته باشیم و از چگونگی گستردگی ردصلاحیت ایران آگاه و در نتیجه برای حضور پرشور مردم عزیزمان در انتخابات پیش رو همچون گذشته کوشا باشیم.

با احترام مجدد.

۱- قدرتعلی حشمتیان نماینده احزاب ملی.

۲- محمد علی تبرائی نماینده حزب استانی در کمیسیون ماده ۱۰، احزاب.

دوشنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۸

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *