حماسه‌ای دیگر؛ پیک نیک روی مقبره مشکاتیان! حماسه‌ای دیگر؛ پیک نیک روی مقبره مشکاتیان! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / حماسه‌ای دیگر؛ پیک نیک روی مقبره مشکاتیان!

حماسه‌ای دیگر؛ پیک نیک روی مقبره مشکاتیان!

‌ پرویز مشکاتیان ـ یکی از نام‌دارترین نوازندگان سنتور ایران ـ بود که این روزها بار دیگر مقبره او حاشیه‌ساز شده است.

 سال ۹۵ بود که عکسی از تبلیغ فروش شیر شتر روی تندیس پرویز مشکاتیان بر مزار او در نیشابور منتشر شد و حاشیه‌ای را برای این مکان رقم زد؛ البته این تبلیغ بعدها پاک شد، اما حالا بار دیگر پس از گذشت دو سال، علیرضا بدیع ـ شاعر اهل نیشابور ـ با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود از بی‌احترامی جدیدی خب می‌دهد.

بدیع نوشته است: «بارها به مدیران ذی‌ربط شهرم نیشابور در مراسم مختلف گوشزد کرده‌ام که ترتیبی اتخاذ کنید تا بساط درشکه‌چی‌ها و شترداران از آرامگاه مشاهیر نیشابور جمع شده و به مکان دیگری مناسب این کار منتقل شوند.

دریغ که گوششان بدهکار نیست. این فیلم امشب توسط بانوی هنرمند نیشابور خانم بهارک شورورزی ثبت شده و به دستم رسیده است. ایشان همراه خانواده به مقبره استاد پرویز مشکاتیان عزیمت کرده‌اند و با مسافرانی مواجه شده‌اند که بر روی سنگ مزار ایشان در حال استعمال بوده‌اند.

پس از اعتراض نیز مورد تعرض و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و این صحنه دلخراش نتیجه اهمال مدیران مربوطه است و تنها خاص یک شهر نیز نیست. سیستم مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری ما با همین سستی و کاهلی مواجه است.

لذا بار دیگر از تک تک شما خواهشمندم با انتشار این فیلم رسانه‌ای شوید تا فریادمان به گوش بسته مدیران برسد بلکه فرداها کمتر شرمسار میراث‌داران این مملکت شویم.»

در این بخش می‌توانید فیلمی که این شاعر از وضعیت محیط اطراف مقبره مشکاتیان منتشر کرده را مشاهده کنید:

حتما بخوانید:  خانه پدری فروغ فرخزاد به تملک شهرداری درآمد

 

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *