خاتمی: روش ما در جهت بهبود حال مردم است؟ خاتمی: روش ما در جهت بهبود حال مردم است؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خاتمی: روش ما در جهت بهبود حال مردم است؟

خاتمی: روش ما در جهت بهبود حال مردم است؟

جماران: سید محمد خاتمی گفت: از تصویب قوانین یا صدور و اجرای احکام قضایی که می‌تواند افق پیش رو را تیره و رنجی بر رنج‌های ملت بیافزاید بپرهیزید.

خاتمی: روش ما در جهت بهبود حال مردم است؟

رئیس دولت اصلاحات در جمع گروهی از فعالین سیاسی سخن می گفت، با اشاره به شرایط خاص کشور تصریح کرد:

* اگر گفتار، رفتار و منش و روش ما خلاف مصالح عمومی، منافع ملی و بهبود حال مردم باشد، توجیه عقلی، شرعی و قانونی ندارد!

* در پی مقاومت جانانه مردم و تلاش های مسؤولین در برابر‌ فشار حداکثری دولت آمریکا و ‌با چشم‌انداز تغییراتی که در مناسبات جهانی پدیدار شده، با درایت و دوراندیشی دست‌اندرکاران، امید آن می‌رود که افق‌های جدیدی پیش‌روی کشور گشوده شود.

* درعین حال تمام تلاش بدخواهان ایران بر این است تا با انگشت گذاشتن بر سوء رفتارها و شعارهای غیرمسؤولانه در داخل کشور، چنان وانمود کنند که در مناسبات دنیای امروز جایی برای ایران وجود ندارد و می‌کوشند تا با بازکردن پرونده‌های جدیدی علیه ایران، همچنان کشور را در انزوا نگه دارند و مانع از ایجاد گشایش در ‌زندگی و معیشت مردم، در عین حفظ عزت کشور شوند.

* (با اشاره تلویحی به اجرای حکم زم): در این شرایط مسؤولیت خطیری داریم تا نگذاریم بدخواهان کشور به اهداف خود برسند؛ بخصوص مسؤولین امر در قوای سه‌گانه، علی‌الخصوص قوای قضائیه و مقننه باید با درایت بیشتری در این امر کوشا باشند و از تصویب قوانین یا صدور و اجرای احکام قضایی که می‌تواند افق پیش رو را تیره و رنجی بر رنج‌های ملت بیافزاید بپرهیزند.

* هیچ‌کس بر حق قانونی قوا برای انجام وظایف ذاتی خود ایراد ندارد، اما مسأله این است که آیا تمام موازین قانونی برای انجام این وظایف رعایت می‌شود یا نه؟ مهم‌تر از آن، آیا مصالح عمومی و منافع ملی در این رابطه مدنظر بوده یا خیر؟

حتما بخوانید:  بیانیه ماهان درباره اتفاقات شب گذشته در بیروت

*آیا گفتار، رفتار و منش و روش ما در جهت بهبود حال مردم است یا خلاف آن؟ که اگر اینچنین باشد، این امور توجیه عقلی، شرعی و قانونی ندارد!”

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *