خاتمی: می‌خواهند جاده صاف‌کن مذاکرات بعدی شوند خاتمی: می‌خواهند جاده صاف‌کن مذاکرات بعدی شوند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خاتمی: می‌خواهند جاده صاف‌کن مذاکرات بعدی شوند

خاتمی: می‌خواهند جاده صاف‌کن مذاکرات بعدی شوند

خبرگزاری فارس: سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در برنامه پیام جمعه امروز ۲۳ آبان ۹۹ سخنرانی کرد.

گزیده این سخنان در رابطه با انتخابات آمریکا به شرح زیر است:

مطلب اول این که مسئولان ما یک زبان گفتند که برای ما فرق نمی‌کند کاندیدای جمهوری خواه رأی بیاره یا کندیدای دموکرات‌ها رأی بیاره. یعنی این سیاست نظامه، روشن هم هست ما سیاست‌ها را نگاه می‌کنیم سیاست‌ها استکباری باشد، هر دولتی سرکار بیاد ما موضعمان همان است، نفی مذاکره و مرگ بر آمریکا، و اگر سیاست‌ها تغییر کنه که بسیار بعیده و به تعبیر امام راحل عظیم الشأن آمریکا آدم بشه که بیش از این چهل ساله که گذشته آدم نشده، ولی حالا اگر سیاستهاشون تغییر کرد در آن صورت نظام اسلامی سیاست مناسب را انتخاب می‌کند می‌خوام بر این نکته توجه داشته باشید.

نکته دیگر این که ما و همه آزادگان جهان از شکستن شاخ این رئیس جمهور مستکبر آمریکا، ترامپ، خوشحالیم که شاخش در این عرصه شکست، ولی به همان اندازه هم نسبت به رقیب ترامپ، جو بایدن، بدبین هستیم. ترامپ سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی ما را از ما گرفت و به شهادت رساند، همین بایدن و معاونش تأیید کردند، تأیید کردند، حمایت کردند بارک الله گفتند؛ بنابراین برای ما در جهت جنایت ترامپ و جو بایدن یکی هستند. جداً سر و ته یه کرباسند الکفرُ ملتٌ واحده

نکته سوم این است که بیش از چهل سال است نظام مقدس جمهوری اسلامی سیاست ضد استکباری علیه آمریکا داره. سیاست ضد استکباری ما چیست؟ سیاست نفی مذاکره است. می‌گن چرا؟ می‌گیم آمریکا از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ تاکنون که ۶۷ سال میشه، مدام توطئه کرده علیه ملت بزرگ ایران، حق چنین جنایتکاری همین برخورد هست. آنی دست از توطئه علیه ملت برنداشته و سیاست نظام، سیاست نفی مذاکره هست، حرف هم یک کلمه هست، به همه بخصوص عزیزان جوان عرض می‌کنم آمریکا در پی مذاکره نیست آمریکا رویای زمان طاغوت را می‌بینه که روزی، روزگاری در این کشور، در حکومت سیاه و برده پهلوی، آمریکا همه کاره بود آن‌ها بودند نخست وزیر تعیین می‌کردند، وزیر تعیین می‌کردند. آن‌ها همه کاره بودند و به غارت می‌بردند منابع این کشور را، خواب آن روز‌ها را می‌بینند در پی مذاکره نیست. این رؤیا به فضل خدا تعبیر نخواهد شد. آمریکا در پی سلطه بر ایران اسلامی هست، بنابراین سیاست ضد استکباری جمهوری اسلامی ایران، تا سیاست شیطانی آن مستکبران تغییر نکند، تغییر نخواهد کرد.

حتما بخوانید:  تصویرسازی از روحانی، ظریف و آشنا در لباس زندان!

نکته چهارم آن است که برخی با خیال باطلشان تحلیل می‌کنند جمهوری خواهان بروند، دموکرات‌ها سرکار بیایند، وضع معیشت مردم سامان پیدا می‌کند. دوستانه عرض می‌کنم این تحلیل توهمی بیش نیست. اولین کسانی که حاصل مذاکره آقایان، برجام را، زیر پام گذشتند، اوباما و کری بودند. تحریم‌ها از زمان اوباما و کری وزیر خارجه اش شروع شد. این تحریم‌ها را آن‌ها شروع کردند، ترامپ هم همان‌ها را دنبال کرد و تشدید کرد حقیقت را تحریف شده بیان نکنید. حقیقت این است حل مشکلات اقتصادی کلیدش در داخل است کلیدش اقتصاد مقاومتی است. کلیدش مدیریت جهادی است. کلیدش قطع امید از بیگانگان هست.

مطلب پنجمی که نوشتم این است که منطق دین اعتماد نکردن به بیگانگان است وَلَا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ، «رکون» یعنی اعتماد چه ترامپ سرکار باشه، چه جو بایدن سرکار باشه این یه منطق است. الَّذِینَ ظَلَمُوا هم از مصادق بارزش دولت آمریکاست؛ و به نظر نمی‌رسه سیاستشون نسبت به ایران تغییر کنه آنچنانکه سیاست ما هم تغییر نخواهد کرد. پشت صحنه سیاست‌های استکباری آمریکا سرمایه داران صهیونیست هستند. گاهی یک عروسک دموکرات را سرکار میارن و گاهی یک عروسک جمهوری خواه را سرکار میارن. آن صحنه گردانان، سیاستشان ضد جمهوری اسلامی ایران هست. سیاستشان براندازی نظام اسلامی ما هست و به فضل خدا نظام جمهوری اسلامی با منطق با استدلال با مبانی قرآنی در برابر سیاست‌های استکباری دشمنان ایستاده و مقاومت خواهد کرد.

این روحیه ضد استکباری، سرمایه است. این روحیه نباید آسیب ببینه. عزیز من! این روحیه است که بیش از ۴۰ سال کشور را ضد ضربه کرده، دشمنان را پشت مرز‌ها نگه داشته، این روحیه بود که هشت سال دفاع مقدس را آفرید، این فرصت است. این فرصت را باید قدر دانست. از این فرصت باید پاسداری کرد. دل بستن به بیگانگان تحت تأثیر شعار‌های آنان قرار گرفتن، فرصت سوزی است. ماهم می‌گوییم آفرین به فرصت سوزان مجال ندهید. فرصت سوزان کیانند؟ فرصت سوزان آنانند که در پی آنند که روحیه ضد استکباری روحیه‌ای که خروجی اش مرگ بر آمریکاست، رنگ ببازد. این فرصت سوزی است دقت کنید که مجال به فرصت سوزان ندهید.

حتما بخوانید:  دومین تجمع خانواده‌های جان‌باختگان پرواز ۷۵۲

مطلب دیگری که در این رابطه محضرتون عرض می‌کنم آن است که راز و رمز زندگی شرافتمندانه، مقاومت است. ملاحظه فرمودید چه قبل از انقلاب چه بعد از انقلاب این روحیه برکات داشت و روحیه مذاکرات و سازش چه بر سر این ملت آورد. فرهنگ مقاومت، فرهنگ هیهات منّا الذلّه است البته هزینه داره. سالار شهیدان ابی عبدالله الحسین علیه السلام بالاترین هزینه‌ها را این امام مقاومت پرداخت. بی تردید نه قبل از سیدالشهداء نه بعد از سیدالشهداء این هزینه سابقه نداره. اما باید توجه داشت که هزینه تسلیم در برابر دشمن بیشتر از هزینه مقاومت هست.

نکته ششم آن است که یکی از مسئولین به اصطلاح عالی رتبه آمریکا گفته که به ترامپ هرچه می‌خواهی بگو، هرچه شکایت داری به دادگاه بده، اما کلمه تقلب را نگو، چون این بازی کردن با حیثیت آمریکاست. همین جنایتکاران در انتخابات سال ۸۸ ترجیع بند کلامشان تقلب در انتخابات بود. تقلبی که خود شعار دهندگان گفتند دروغ بوده و رمز و راز اغتشاش بوده و این هم یک پرونده از پرونده‌های سیاه آمریکا و آخرین نکته و هفتمین: به نظر می‌رسه از سیاست‌های آمریکا در صورت جابجایی قدرت این است که برخی از تحریم‌های ظالمانه سطحی را بردارند و قهراً یک تغییر مختصری در معیشت مردم بوجود بیاد با همین آبنبات دهان بعضی‌ها را شیرین کنند و جاده را برای مذاکرات بعدی صاف کنند. به عنوان یک طلبه عرض می‌کنم مسئولین بیدار باشند، مردم بیدار باشند، تا آمریکا و سیاست‌های استکباری هست، همه این‌ها فریب است لایُلْدَغُ الْمُؤْمِنُ مِنْ جُحْرٍ وَاحِدٍ مَرَّتَیْن مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه. تحت تأثیر رفع تحریم‌های سطحی ظالمانه واقع شدن این ناشی گری در عرصه سیاست است در یک کلام امام راحل عظیم الشأن ما سیاست ضد استکباری را او به ما آموخت و تا استکبار از خر شیطان پیاده نشده و به تعبیر امام تا وقتی که آدم نشده این سیاست ضد استکباری این نفی مذاکره این فریاد شکوهمند مرگ بر آمریکا ادامه خواهد داشت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *