خطاب به جهانپور: چرا فریب دروغ چین را خوردید؟ خطاب به جهانپور: چرا فریب دروغ چین را خوردید؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / خطاب به جهانپور: چرا فریب دروغ چین را خوردید؟

خطاب به جهانپور: چرا فریب دروغ چین را خوردید؟

برترین‌ها: عباس عبدی؛ فعال سیاسی در یادداشتی به حواشیِ اظهارات اخیر سخنگوی وزارت بهداشت درباره آمار مقامات چین از شیوع کرونا واکنش نشان داد.

عبدی در کانال تلگرامی خود اینگونه نوشت:

سخنگوی وزارت بهداشت گفته است: آمارهای چین یک شوخی تلخ بود؛ زیرا بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از چین گزارش می‌شد و به نظر می‌رسد چین شوخی تلخی در این زمینه با همه دنیا انجام داد.

این فعال سیاسی در ادامه آورده است:

جمله عجیبی است! دنیا بجای آن که رفتار چین را نگاه کند از آمار اعلامی آن نتیجه‌گیری مطلوب و مورد انتظار خود را کرده است.

اگر کرونا برای چینی‌ها شوخی و در حد انفولانزا بود باید به عقل آنان شک می‌کردید که برای سه ماه کل چین با آن بزرگی را درگیر مهار چنین امر شوخی‌ای کنند بطوری که هزاران میلیارد دلار هزینه روی دست آنان گذاشته است. چرا فریب آمارشان را خوردید و تحت تاثیر رفتار و اعمالشان قرار نگرفتید؟

این نوع توجیهات کمکی به حل مشکل نمی‌کند. البته نمی‌خواهم بگویم فقط ایران دچار خطا شد. خطای غربی‌ها بویژه ترامپ و بوریس جانسون چنان بود که روی هر اشتباه دیگری را سفید کردند. چینی‌ها هم چه راست گفته باشند و چه دروغ؛ کارشان به خودشان و منافع کشورشان مربوط است. همه کشورها کمابیش دروغ‌ می‌گویند بنابر این قرار نیست که دیگران فریب آنان را بخورند. چرا کره جنوبی فریب نخورد؟

به نظرم بد نیست نسبت به پروتکل شناسایی سازمان بهداشت جهانی اعتراض شود که به احتمال فراوان منشا بخش مهمی از نارسایی‌ها در تشخیص به‌هنگام این ویروس بوده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  ترامپ، قتل خاشقجی را تایید کرد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *