رئیسی: مردم حق دارند از فساد و تبعیض گلایه کنند رئیسی: مردم حق دارند از فساد و تبعیض گلایه کنند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رئیسی: مردم حق دارند از فساد و تبعیض گلایه کنند

رئیسی: مردم حق دارند از فساد و تبعیض گلایه کنند

خبرگزاری ایسنا: رییس قوه قضاییه با بیان این‌که »باید ساختارهای فسادزا در کشور اصلاح شود و نباید بگذاریم فساد در نظام اداری کشور لانه کند»، گفت: باید برای کاهش فساد و مشکلات در جامعه، نظامات بانکی، مالیاتی و اقتصادی اصلاح شود.

رئیسی: گلایه مردم از فساد و تبعیض بجاست

رئیسی:

* امروز جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در منطقه می‌زند؛ دشمن خواست در منطقه اثرگذار باشد ولی نتوانست ولی ما خواستیم و توانستیم؛ ظرفیت مادی و معنوی بسیاری در کشور وجود دارد و نیروی جوان در کشور آماده فعالیت است و باید از این ظرفیت استفاده کرد. در کشور هر زمان که اراده کردیم کاری را به انجام برسانیم، با اتکای به داخل و نه نگاه به قول‌ها و وعده های پوچ خارجی، موفق شدیم و در مسئله اقتصادی نیز همین گونه است و در گام دوم انقلاب اسلامی با اتکا به داخل و خودکفایی، قطعا موفق خواهیم شد و آینده بسیار روشن ودرخشان است؛ اکنون مشکلات وجود دارد ولی قطعا از این شرایط با قدرت عبور خواهیم کرد.

* مردم از فساد اداری و تبعیض گله مند هستند و گله به جایی است و باید به دنبال تغییر شرایط و ایجاد شرایطی باشیم که نگذاریم در نظام اداری ما فساد لانه بکند و برای این لازم است که ساختارها اصلاح شود و مسئولان نسبت به فساد حساس باشند.

* برای این‌که ورود پرونده ها به قوه قضاییه کاهش پیدا کند، نیاز است که نظام بانکی و مالیاتی کشور اصلاح شود، نباید در کشور یک کارمند با حقوق کم مالیات بدهد ولی کسانی که میلیاردها درآمد دارند، فرار مالیاتی داشته باشد و امروز مشخص شده است که بسیاری از کسری بودجه کشور با جلوگیری از فرار مالیاتی حل خواهد شد؛ ساختارهای فساد زا مانند نظام پولی و بانکی و قاچاق کالا باید حل شود. باید با قاچاق کالا مبارزه شود، قاچاق منظور کولبری نیست و باید با قاچاق‌های سازماندهی شده مقابله شود و برای رونق تولید این مبارزه نیاز است. باید وضعیت یارانه‌ها ساماندهی شود و نظام یارانه‌ای باید حل شو، باید به کسانی یارانه داده شود که نیاز دارند و در این موضوع نباید با کسانی که دارا هستند و نیازی به یارانه ندارند، برای قطع یارانه‌ها تعارف شود.

حتما بخوانید:  حمله به آمبولانس اورژانس در محمودآباد مازندران

* بسیاری از پرونده‌هایی که به دستگاه قضاییه می‌آید به دلیل مشکلات نظام مالی و تفاوت قیمت دلار است و می‌توان با ساماندهی و اصلاح نظام اقتصادی از تشکیل این پرونده‌ها جلوگیری کرد. هرچقدر که پرونده‌های مختلف را بررسی کنیم، صدایی بلند نمی‌شود ولی زمانی که پرونده کسانی که متصل به نظام قدرت و سرمایه هستند روی میز قاضی می‌آید، صدای عده ای بلند می‌شود و می‌گویند موضوع جناحی و سیاسی است و قضات با این سخنان آشنا هستند و به آن توجه نمی‌کنند و با دقت، عدالت و انصاف پرونده را بررسی می‌کنند.

* خصوصی‌سازی در کشور نیاز است و دولت باید حامی بخش خصوصی باشد ولی در کنار خصوصی سازی، مجموعه‌ای به گونه‌ای واگذاری شد که یک واحد فعال رو به افول رفت، باید شرایط و نحوه واگذاری مورد بررسی قرار بگیرد، مشکلات رفتاری و ساختاری در قضیه خصوصی سازی وجود دارد. سیستم خصوصی سازی که باعث تضعیف تولید در کشور شود، درست نیست و باید صدای کارگران اراک و هفت تپه را شنید، در سفر به اراک قبل از هر جلسه‌ای حرف کارگران اراکی را شنیدم و باید به حرف‌های آنان توجه شود؛ این نوع خصوصی سازی در کشور به تاراج دادن اموال عمومی است و با آن خصوصی سازی که در قانون بود متفاوت است و ما به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

* امروز مردم از مسئولان، اجرای قانون، عدالت و عمل می‌خواهند، امروز مردم به دنبال ریشه کن شدن فساد هستند و باید به دنبال عمل در این قضیه باشیم، باید نظام اسلامی به نظام حکومت امام علی(ع) نزدیک شود و باید در این راستا حرکت کنیم و این عمل شدنی است و باید تلاش کنیم، همانگونه که زمانی جوانانی کارهایی در کشور به انجام رساندند که همه فکر می‌کردند نشدنی است.

حتما بخوانید:  گاف علیمنصور: اسکوبار گل به خودی زد، کشتنش!

* ۴۰سال در این کشور تجربیات گرانقدر وجود دارد و باید از این تجربیات استفاده کنیم و در بهبود وضعیت کشور تلاش کنیم؛ بهبود شرایط شدنی است و نیاز به تلاش دارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *