رئیس دانشگاه‌ آزاد: با شجاعت عذرخواهی می‌کنیم رئیس دانشگاه‌ آزاد: با شجاعت عذرخواهی می‌کنیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رئیس دانشگاه‌ آزاد: با شجاعت عذرخواهی می‌کنیم

رئیس دانشگاه‌ آزاد: با شجاعت عذرخواهی می‌کنیم

خبرگزاری ایلنا: محمد مهدی طهرانچی در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما درباره آخرین جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات بررسی‌های نهایی کمیته ویژه پیگیری گفت: ابتدا لازم می‌دانم خدمت بازماندگان حادثه و خانواده برزرگ دانشگاه آزاد تسلیت عرض کنم.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه حادثه ابعاد مختلفی داشت، گفت: حدود ۳ ساعت چهره به چهره با دانشجویان صحبت کردم و باید یادآوری کنم علاوه بر آن‌که عزادار ۱۰ نفر هستیم، حادثه ۲۵ مصدوم هم وجود دارد و دانشگاه با تمام توان در خدمت آنها بود و حال ۲ تن از دانشجویان بد است.

وی ادامه داد: حادثه به ما مهلت نداد و قرار بود مناقصه اتوبوس‎‌های جدید فردای حادثه انجام شود. ما باید پاسخگو باشیم و با شجاعت اعلام می‌کنیم عذر می‌خواهیم اما باید تلاش خود را مضاعف کنیم و به زودی اقدامات لازم انجام می‌شوند.

به کمک دادستانی برنامه‌ها پیش رفتند

طهرانچی درباره نتیجه تحقیقات کمیته ویژه پیگیری گفت: پاسخگویی خاصیت دانشگاه است و پس از حادثه سریع ابعاد دقیق و علل مورد بررسی قرار گرفتند و با هماهنگی میان دادستان و قوه‌قضائیه برنامه‌ها پیش رفتند.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: کسانی که در نظارت قصور داشتند، افراد متولی، پیمانکاران و آنهایی که قراردادهای مختلف را به امضا رساندند برای پاسخگویی به مردم و شفاف‌سازی احضار شدند و به‌دلیل آن‌که مطالبه جمعی بود سریع وارد عمل شدیم.

وی با بیان اینکه در مرحله اول برخورد لازم با مصببان انجام گرفت، اظهار کرد: پس از کمیته ویژه، کمیته‌های قانونی دیگر وارد عمل می‌شوند تا ابعاد حادثه را به‌صورت کامل بررسی کنند.

حتما بخوانید:  کنایه سنگین توئیتر سفارت آمریکا به اظهارات پوتین

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به ایمنی دانشگاه اظهار کرد: کوتاهی‌هایی که در ۳۰ سال گذشته در واحد علوم‌وتحقیقات انجام گرفته‌اند سبب بروز مشکلات متعددی شدند و البته قرارداد پیمانکاری برای بهبود اوضاع انجام گرفته؛ همچنین دستورالعمل‌های متعددی تدوین شدند تا فضای واحدهای دانشگاه آزاد ایمن شوند.

طهرانچی ادامه داد: دانشگاه علوم‌وتحقیقات موقعیت خاصی دارد اما قراردادهای متعدد برای بهبود فضای دانشگاه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در حال تدوین هستند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: به تک‌تک دانشجویان می‌گویم شما امانت‌های ما هستید و با تمام توان ایستاده‌ایم تا محیط امن برای درس خواندن داشته باشید. ما اجازه نخواهیم داد قصورهای گذشته ادامه پیدا کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *