راهکار توانیر برای کاهش خاموشی؛ افزایش قیمت! راهکار توانیر برای کاهش خاموشی؛ افزایش قیمت! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / راهکار توانیر برای کاهش خاموشی؛ افزایش قیمت!

راهکار توانیر برای کاهش خاموشی؛ افزایش قیمت!

روزنامه شرق: مدیرعامل توانیر راهکار‌های کاهش خاموشی را افزایش قیمت عنوان کرد!

راهکار توانیر برای کاهش خاموشی‌ها؛ افزایش قیمت!

متولی‌زاده:

* در همه جای جهان مسئله عرضه و تقاضا به‌ویژه در برق را با افزایش قیمت حل کرده‌اند، اما در ایران به‌ دلیل سیاست‌هایی که از گذشته وجود دارد، ارزان‌ترین برق را داریم و در طول تاریخ صنعت برق ارزان‌ترین زمانی است که برق عرضه می‌شود.

* این امر باعث می‌شود که انگیزه لازم برای مصرف بهینه وجود نداشته باشد، حساسیت مردم کمتر شده و دستگاه‌های غیربهره‌ور مورد استفاده قرار گیرد و امکان سرمایه‌گذاری کافی وجود نداشته باشد.

* البته این «مشکل» عمده کشورهای پرانرژی است که چون برق را ارزان تولید می‌کنند خیلی هم پول بابتش نمی‌گیرند. البته از نظر تربیتی حرف کاملا درستی می‌زنند و مردم باید مشکل برق را با پایین‌آوردن تقاضا حل کنند که این همه خاموشی نداشته باشیم.

* (مدیرعامل توانیر مثال خود برای اثبات این مسئله را الگوی همیشگی ایران، کشور فرانسه انتخاب کرد و با ذکر دوباره قیمت پایین): «در کشوری همچون فرانسه ۳۶۵ روز را به سه رنگ تقسیم کرده است، بدین‌گونه که ۳۰۰ روز رنگ سفید، ۴۰ روز آبی و ۲۰ روز قرمز است و به مردم اطلاع می‌دهند که در روزهای سفید قیمت برق ۹ سنت یورو، در روزهای آبی ۱۱ سنت یورو و در روزهای قرمز ۶۰ سنت یورو است و مردم می‌دانند که در آن روزها باید مبلغ بیشتری را برای برق پرداخت کنند که همین مسئله موجب مدیریت مصرف می‌شود».

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  زنوزی: بیرانوند مودب باشد و خودش را اصلاح کند!

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *