ربیعی: این مردم، مردمِ قبل از کرونا نمی‌شوند ربیعی: این مردم، مردمِ قبل از کرونا نمی‌شوند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ربیعی: این مردم، مردمِ قبل از کرونا نمی‌شوند

ربیعی: این مردم، مردمِ قبل از کرونا نمی‌شوند

خبرآنلاین: سخنگوی دولت با بیان اینکه بررسی تبعات کرونا باید همه‌جانبه باشد، گفت: نیاز به ترمیم اساسی جامعه در پسا کرونا داریم.

علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت با تشریح شرایط جامعه پس از شیوع بیماری کرونا و نیز چگونگی آن در پساکرونا تاکید کرد:‌ بیشتر بر مباحث سیاسی و اقتصادی ناشی از کرونا توجه شده در حالی که مردم بشدت دچار آسیب های اجتماعی شده اند و به حمایت اجتماعی نیاز دارند.

سخنگوی دولت که در مراسم افتتاح شبکه رسانه ای «شهر» زیر مجموعه شهرداری تهران سخن می گفت، تاکید کرد:‌ همزمانی تحریم و کرونا آسیب روحی بزرگی به جامعه وارد کرده که به آسانی قابل جبران نیست.

وی با تشریح تبعات کرونا در بخش های مختلف علمی و سیاسی توضیح داد:‌ کرونا در روابط بین‌المللی تغییر ایجاد کرده، ملی‌گرایی را در کشورها تغییر داده و اقتصاد را دچار تحول کرده اما بحث مهمی که به آن پرداخته نشده و وظیفه داریم به عنوان فعالان حوزه ارتباطات به آن بیشتر بپردازیم، بررسی تاثیرات اجتماعی کروناست.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان اینکه کرونا حدفاصل‌های بزرگی در جامعه ایجاد کرده است گفت: باید باور داشته باشیم که مردم پس از کرونا دیگر مثل قبل نیستند اما هیچ‌کس به این موضوع توجه نکرده است؛ در این شرایط ضرورت دارد به روابط خانوادگی و تاثیرات کرونا بر آن نیز توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه بررسی تبعات کرونا باید همه‌جانبه باشد گفت: حتی در بررسی و پوشش اخبار کرونا هم تک بعدی نگریستیم و اخبار را با نگاه سیاسی بررسی کردیم؛ در حالی که ریزش طبقات پایین ناشی از کرونا را متوجه نشدیم.

حتما بخوانید:  قیمت گوشی با ظاهر شما تعیین می‌شود!

ربیعی با اشاره به نقش موثر رسانه ها برای بهبود شرایط در دوران شیوع کرونا و نیز پس از آن اظهارداشت: در دوران کرونا در جامعه اطلاعاتی نیاز به تسلی بخشی ارتباطی داریم؛ درواقع به ارتباطات برای ارتباطات نیاز داریم.

وی ضمن تشریح نتیجه آسیب‌شناسی فرآیندهای تولید و انتشار محتوا در رسانه ها بویژه پس از شیوع کرونا گفت:‌ بیشتر مواقع تولیدات ما در این مدت دست خودمان نبوده است.

ربیعی گفت: به طور مثال روز اول اسفند که یک نفر را به بیمارستان منتقل می‌کردند و ما لباس او را با مردم «یوهان چین» مقایسه کردیم اقدام به خودزنی کردیم. از همان جا این «حرمان» (ناامیدی) در جامعه تولید شد که اثرات زیادی نیز دارد.

وی اضافه کرد: در شرایط اوج شیوع کرونا، جمله یک پزشک بارها «فوروارد» و در فضای مجازی دست به دست شد، حتی خودمان به عنوان کارشناسان رسانه نیز این کار را کردیم و متوجه نبودیم روح و روان آسیب دیده جامعه بعد از کرونا چطور باید حمایت شود.

ربیعی با بیان اینکه نیاز به ترمیم اساسی جامعه در پسا کرونا داریم، گفت: باید نقش خودمان را بازآفرینی کنیم و این کار مهم در دوران فعلی و آینده یعنی پس از کرونا بسیار حیاتی تر است زیرا همزمانی تحریم و کرونا شرایط بدی را برای جامعه ایجاد کرده که ترمیم ان بسیار سخت است.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به نقش و اهمیت فعالیت شبکه رسانه‌ای شهر وابسته به شهرداری تهران که با هدف تولید محتوا در زمینه مسائل شهری ایجاد شده است، از مجموعه مدیریت شهری پایتخت نیز خواست تا به مقوله آسیب های اجتماعی مردم در این شرایط بپردازد.

حتما بخوانید:  حکم سنگین علیه آکادمی باشگاه استقلال

ربیعی اظهارداشت: شهرها، محله ها و محل زیست شهروندان در شهرها برای ما بسیار اهمیت دارند؛ در نسل جدید تعلق خاطری دیگر به محله وجود ندارد.

وی تصریح کرد:‌ نوعی سرگشتگی در زندگی شهری ایجاد شده، نتوانسته ایم در ارتباط با زندگی شهری آگاه‌سازی و زندگی شهری را با وجود همه مشکلات تسهیل کنیم.

سخنگوی دولت اظهارداشت: شبکه شهر می‌تواند از این منظر کمک کند تا بتوانیم با مردم شهر بیشتر صحبت کنیم و با بهره گیری بیشتر از حضور شهروندان تولیداتی داشته باشیم.

ربیعی به آثار ایجاد شده در شهرها در نتیجه شیوع کرونا نیز اشاره و بیان کرد:‌شبکه شهر می تواند با تولیدمحتوای مناسب به رفع این آسیب کمک کند.

وی باتاکید بر اینکه از نگاه امنیت ملی نیز ما نیازمند اعتبارافزایی به رسانه‌های داخلی هستیم، نقش این رسانه ها همچون شبکه شهر را در حل مشکلات و آسیب های اجتماعی با تولید محتوامحور و علمی، مهم ارزیابی کرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *