رد صلاحیت ۳ عضو شورای شهر تهران قطعی است رد صلاحیت ۳ عضو شورای شهر تهران قطعی است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رد صلاحیت ۳ عضو شورای شهر تهران قطعی است

رد صلاحیت ۳ عضو شورای شهر تهران قطعی است

روزنامه اینترنتی فراز نوشت: رد صلاحیت ۳ نفر از اعضای کنونی شورای شهر تهران اولین خبری بود که بعد از نام‌نویسی در این انتخابات برای شرکت در کارزار انتخابات شورای شهر ۱۴۰۰ در فضای مجازی منتشر شد. طبق این خبر تایید شده «محمود میرلوحی»، «الهام فخاری» و «محمدجواد حق‌شناس» نفراتی هستند که بنا به دلایلی که هنوز به صورت دقیق اعلام نشده است درلیست ردصلاحیت‌ها جای گرفته‌اند.

رد صلاحیت ۳ عضو شورای شهر تهران قطعی است

طبق پیگیری‌های انجام شده گویا این خبر باتوجه به اینکه هنوز به طور رسمی به افراد نام‌برده ابلاغ نشده است صحت دارد و به‌صورت شفاهی به آن‌ها گفته شده که شانسی برای رقابت در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند.

با وجود اینکه اعضای شورای شهر تهران تمایلی به مصاحبه در این خصوص ندارند ولی یکی از نزدیکان افراد رد صلاحیت شده به خبرنگار فراز می‌گوید: «این شایعات حقیقت دارد و با توجه به اینکه هنوز به صورت رسمی به این سه عضو شورای شهر ابلاغ نشده است ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که شانسی برای شرکت در انتخابات نداریم.»

این منبع آگاه در همین خصوص ادامه می‌دهد: «بنا بر شنیده‌ها تا ابتدای هفته جاری رد صلاحیت‌ها ابلاغ خواهد شد و دلیل اینکه هیچ‌کس در این خصوص با رسانه‌ها صحبت نمی‌کند این است که محسن هاشمی رییس شورای شهر وعده داده این موضوع را پیگیری خواهد کرد تا اینکه مشخص شود علت این رد صلاحیت‌ها چه بوده است.»

او اضافه می‌کند: «اعضای رد صلاحیت شده حق اعتراض به این موضوع را برای خود محفوظ می‎دانند و در صورت ابلاغ رد صلاحیت‌شان به آن اعتراض خواهند کرد.»

حتما بخوانید:  ۸ آذر؛ روزی که زمین به اندازه ایران سبک شد

گفتنی است انتخابات شورای شهر تنها انتخاباتی است که نظارت استصوابی و شورای نگهبان بر آن دخالتی ندارد و طبق قانون اساسی مسوول بررسی صلاحیت‌ها، برگزاری انتخابات و تایید انتخابات بر عهده مجلس شورای اسلامی است. همین مساله باعث شده که در دوره‌های گذشته کمترین رد صلاحیت‌ها در این انتخابات اعمال شود اما اکنون مجلس یازدهم دامنه رد صلاحیت‌ها را به این انتخابات نیز تعمیم داده است.

لازم به‌ذکر است که «نادر احمدی» به‌‎عنوان رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران منصوب شده است و همچنین «سید محمد آقامیری» عضو مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران هم به‌عنوان رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران تعیین شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *