رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در «آزادی»! رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در «آزادی»! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در «آزادی»!

رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در «آزادی»!

جماران: ورزشگاه آزادی پس از چیزی نزدیک به ۲ سال بالاخره رنگ تماشاگر را به خود دید تا دیدار تیم‌های استقلال و نساجی پس از مدت‌ها رنگ و بوی دیگری داشته باشد، اما شکل حضور تماشاگران در این بازی بسیار عجیب است.

رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در ورزشگاه آزادی!

از ابتدا مشخص بود که ورود مجدد تماشاگران به ورزشگاه نمی تواند یکباره و مطابق ظرفیت کل باشد. به این ترتیب انتظار می رفت ابتدا به شکل آزمایشی درصدی از ظرفیت کل ورزشگاه پر شود و رفته رفته این درصد افزایش پیدا کند که در عمل چنین اتفاقی نیز رخ داد. ورود تماشاگران به ورزشگاه ها اتفاق خوبی بود چرا که در ماه های اخیر تقریبا تمام اماکن، حتی مواردی مانند سینما، تئاتر، کنسرت و … که در محیط سربسته هستند و خطر بسیار بیشتری دارند، بازگشایی شده بود و عملا دلیلی برای ممنوعیت ورود تماشاگران وجود نداشت.

اما نکته عجیب نحوه استقرار تماشاگران است. یکی از دلایلی که ورود تماشاگران به اندازه ۱۰ یا ۲۰ درصد ظرفیت ورزشگاه مطرح است، بحث فاصله اجتماعی و به عبارت دیگر تراکم تماشاگران است. ورود به اندازه یک دهم ظرفیت این امکان را فراهم می سازد که تماشاگران با فاصله ۱۰ برابر اندازه همیشگی (پیش از کرونا) در کنار هم قرار بگیرند تا با افزایش فاصله قرار گیری کنار هم، سلامتی تماشاگران تضمین شود. اما در دیدار برابر نساجی چند هزار نفری که توانستند به ورزشگاه راه پیدا کنند همگی در یک قسمت انباشته شده اند!

به عبارت دیگر در حال حاضر تماشاگران استقلال به گونه ای روی سکوها نشسته اند که از نظر نزدیکی و فاصله با هم، شرایط تفاوتی با دوران قبل از کرونا ندارد! اگر بنا بود تماشاگران شانه به شانه هم در ورزشگاه بنشیند، چه نیازی بود که ورود آنها یک دهم ظرفیت اصلی باشد.

حتما بخوانید:  بیم و امید زنگنه در اوپک، همه منتظر روسیه

مسئولان لیگ برتر ظاهرا اصلا هیچ آشنایی با پروتکل های بهداشتی ندارند و فلسفه کاهش ظرفیت ورزشگاه را درک نکرده اند. نتیجه حضور تنگانگ و فشرده تماشاگران در سکوی کنار جایگاه (پشت نیمکت ها) است. این در شرایطی است که انتظار می رفت این تعداد تماشاگر در تمام سکوها و حتی در صورت امکان در هر دو طبقه پخش شوند تا با بیشترین فاصله ممکن نیست به هم روی سکو بنشیند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *