رعد و برق، باران و باد با هم خواهد آمد رعد و برق، باران و باد با هم خواهد آمد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رعد و برق، باران و باد با هم خواهد آمد

رعد و برق، باران و باد با هم خواهد آمد

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: هوای تهران در دو روز آینده نیمه ابری به تدریج ابری در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

احد وظیفه درباره وضعیت آب و هوای سه روز آینده کشور اظهار داشت: با تقویت سامانه بارشی که از شمال‌غرب وارد کشور شده امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و قسمت‌هایی از مرکز کشور، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران، بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فعالیت بارشی این سامانه در روز شنبه در شمال غرب، غرب و جنوب غرب تضعیف شده و عمده فعالیت آن در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب کشور است.

وظیفه با اشاره به اینکه از بعد ازظهر روز گذشته با ورود توده هوای سرد به کشور کاهش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی و غربی کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی امروز و شنبه احتمال بارش برف در گردنه‌ها و ارتفاعات استان‌های واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز وجود خواهد داشت. همچنین از امروز تا طی روز شنبه تا اواسط روز یکشنبه، سواحل استان گیلان و مازندران مواج است.

وظیفه در ادامه افزود: در جنوب سیستان و بلوچستان برای امروز افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: هوای تهران در دو روز آینده نیمه ابری به تدریج ابری در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود. در تهران با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و روز شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۱ درجه رو به رو خواهیم بود.

حتما بخوانید:  حمایت هادی چوپان از هالک ایرانی

باد و باران در جاده‌های ۸ استان کشور

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا از وزش باد و بارش باران در محورهای مواصلاتی هشت استان خبر داد.

سرهنگ نادر رحمانی اظهار کرد: در حال حاضر شاهد بارش باران در بیشتر محور های استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، قزوین، کردستان و غرب استان تهران هستیم، همچنین در محور های استان های گیلان و اردبیل شاهد وزش باد شدید هستیم که به رانندگان توصیه می شود در حین رانندگی توجه بیشتری به مسیر داشته باشند.

وی با توصیه به زائرین اربعین به استفاده از مرز های چذابه و شلمچه، ادامه داد: در حال حاضر ترافیک سنگین و پرحجم نیز در محور ایلام-مهران مشاهده می شود، و محدوده ورودی شهر مهران نیز ترافیک پرحجم است.

سرهنگ رحمانی در پایان اظهار کرد: پارکینگ‌هایی که برای پارک خودرو زائرین اربعین در نظر گرفته شده بود همچنان دارای ظرفیت است.

هشدار نسبت به وقوع سیلاب در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به کاهش محسوس دمای هوای استان، گفت: هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب در مازندران هشدار داد.

محمد رضا رضوی اظهار داشت: هوای مازندران از عصر فردا بتدریج از سمت غرب استان رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

وی افزود: دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش یافته و بیشینه دماها از ۳۰ تا ۳۶ درجه به حدود ۲۰ درجه سلسیوس در شهرهای ساحلی و جلگه ای می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه شدت بارندگی از اواسط روز شنبه تا صبح یکشنبه خواهد بود لذا طی این مدت آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و در مناطق مرتفعِ کوهستانی بارش برف پیش‏ بینی می‌شود.

حتما بخوانید:  هشتگ نه به تلویزیون؛ شیلا، نیوشا و این بار پولاد

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها حداکثر تا جمعه شب نسبت به پاکسازی کانال‌های هدایت آب در سطح شهر اقدام کنند، گفت: با توجه به مواج شدن دریا از جمعه شب تا صبح یکشنبه صیادان از رفتن به دریا خودداری کنند.

کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در نجف و کربلا از شنبه

بنا به گزارش سازمان هواشناسی امروز بارش ها در مسیر شهر های نجف و کربلا همراه با وزش باد شدید است.

نقشینه کارشناس هواشناسی امروز جمعه در گفتگو با رادیو اربعین، گفت: فردا شنبه وزش باد در این شهرها آرام و همراه با افت دماست.

وی در رابطه با دمای امروز شهر کربلا افزود: دمای هوای امروز کربلا حدود ۳۰ تا ۳۱ درجه و فردا شنبه با کاهش ۱۰ درجه ای دما در این شهر مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: امروز دمای کاظمین ۳۰ درجه و فردا ۲۳ درجه خواهد بود و امروز دمای هوای نجف ۳۲ درجه و فردا شنبه ۲۴ درجه است.

وی در ادامه گفت: از روز یکشنبه با افزایش دما نجف و کربلا رو به رو هستیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *