رفع ممنوعیت حبسِ بدهکاران مهریه روی هوا رفع ممنوعیت حبسِ بدهکاران مهریه روی هوا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / رفع ممنوعیت حبسِ بدهکاران مهریه روی هوا

رفع ممنوعیت حبسِ بدهکاران مهریه روی هوا

خبرگزاری مهر: رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: در صورتی که در طرح ممنوعیت حبس برای بدهکاران مهریه، ضمانت اجرایی دیگری جایگزین حبس نشود فراکسیون زنان قطعا با این مصوبه مخالفت خواهد کرد.

فریده اولاد قباد رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره مصوبه اخیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مبنی بر ممنوعیت حبس و بازداشت بدهکاران مهریه، گفت: مهریه یک دین و حق زن بوده و به طور کلی مهریه عند المطالبه است به همین دلیل نباید دریافت آن را تنها منوط به طلاق کرد.

وی با بیان اینکه زوج باید این حق را به عنوان یک دین پرداخت کند، عنوان کرد: درباره مصوبه اخیر کمیسیون قضایی نیز باید گفت، اگر قرار است به دنبال ممنوعیت حبس بدهکاران مهریه، این دین پرداخت نشود یا مسیر زنان برای دریافت آن دشوارتر شود، طرح نباید تصویب یا اجرایی شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ممنوعیت حبس برای مهریه تنها در صورتی که برای پرداخت آن به جای حبس ضمانت اجرایی دیگری در نظر گرفته شود، مطلوب خواهد بود و در غیر این صورت به ضرر زنان است.

اولاد قباد با بیان اینکه عدم پرداخت مهریه صرفا به دلیل عدم استطاعت مالی زوج و از سوی دیگر نبود حبس یا ضمانت اجرایی دیگر برای پرداخت آن به هیچ عنوان منطقی نیست، تصریح کرد: اگر طرح مذکور به شکل کنونی و بدون قید ضمانت اجرایی به صحن مجلس بیاید فراکسیون زنان قطعا با آن مخالفت خواهد کرد.

وی ابراز داشت: اگر فردی در زندان باشد و حقیقتا توان پرداخت مهریه را نداشته باشد، زندان رفتن وی فایده ای ندارد اما در صورت آزادی نیز باید شرایط خاصی برای وی در نظر گرفته شود تا زوج پس از آزادی متعهد به پرداخت این دین شود.

حتما بخوانید:  اولین ویدئو و عکس از مراسم ختم سحر خدایاری

رئیس فراکسیون زنان مجلس در پایان یادآور شد: به طور کلی فراکسیون زنان با ممنوعیت حبس برای مهریه و نبود ضمانت اجرایی دیگر به جای حبس مخالف خواهد بود و اگر به دنبال کاهش زندانیان مهریه هستیم باید به جای حبس شرایط خاص دیگری برای پرداخت مهریه در نظر گرفته شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *