روایت رهبری از موضع امام(ره) درباره حجاب روایت رهبری از موضع امام(ره) درباره حجاب | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روایت رهبری از موضع امام(ره) درباره حجاب

روایت رهبری از موضع امام(ره) درباره حجاب

فارس: رهبر معظم انقلاب صبح امروز (جمعه) به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) از طریق پخش زنده تلویزیونی با مردم ایران سخن گفتند.

روایت رهبری از موضع امام(ره) درباره حجاب

اهم فرمایشات رهبر انقلاب به شرح زیر است:

* امام کسی نبود که به خاطر رودربایستی با برخی حرف ها از حکم خدا منصرف شود اگر چنانچه مردم سالاری در دین نبود و خدایی نبود، کسی نبود که به آن تن دهد.

* آن روزی که امام مسئله حجاب را مطرح کردند، الزام بود که زنان در محیط اجتماعی باید حجاب داشته باشند. خیلی از افراد مخالف بودند. یکی از افراد نزدیک امام به من گفت که این چه حرفی است که می زنند؟ البته عقیده ما، عقیده امام بود.

* امام با طرح استوار و منطقی توانستند ملت ایران را که قرن ها با استبداد خو گرفته بود، به وسط صحنه بیاورند و صاحب اختیار کشور کنند و کاری کنند که ملت ایران خودش را باور کند. شما جوان های عزیزی که دوره قبل از انقلاب را ندیده اید، خیلی سخت است که بدانید چگونه بوده است. ما در آن دوران زندگی کرده ایم و نفس کشیده ایم. در آن دوران مردم هیچ کاره بودند این حرف برای آحاد مردم قابل باور نبود.

* امام «دو کلمه جمهوری» و «اسلامی» را گره گشای مشکلات کشور می‌دانست که ما اسلام را رعایت کنیم و مردم در صحنه حضور داشته باشند. «جمهوری اسلامی» یعنی حاکمیت اسلام با حاکمیت مردم که اینها در هم هستند و هیچ گونه منافاتی ندارند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  «امیرکبیر» و «زیر نور ماه» در آخر هفته تلویزیون

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *