روحانی: در راستایِ خودکفایی، بنزین را گران کردیم روحانی: در راستایِ خودکفایی، بنزین را گران کردیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: در راستایِ خودکفایی، بنزین را گران کردیم

روحانی: در راستایِ خودکفایی، بنزین را گران کردیم

خبرگزاری ایسنا: رییس جمهور با بیان اینکه با ادامه روند افزایش مصرف بنزین، در سال ۱۴۰۰ دوباره به وارد کننده بنزین تبدیل می شدیم، افزود: برای اینکه بتوانیم خودکفا باشیم و مصرف بنزین را کنترل کنیم، طرح سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین اجرا شد.

روحانی: برای خودکفایی، بنزین سهمیه‌بندی شد

روحانی در دیدار صمیمی با جمعی از افراد دارای معلولیت:

* در دو سال اول دولت یازدهم در تحریم قرار داشتیم، بعد از آن با کاهش شدید قیمت نفت مواجه شدیم به طوری که قیمت نفت به طور میانگین از ۱۱۲ دلار در هر بشکه به کمتر از ۳۰ دلار رسید و فشار اقتصادی زیادی به دولت وارد شد.

* البته اواخر سال ۹۴ و در سال ۹۵ با اجرایی شدن توافق برجام توانستیم نفت بفروشیم و روابط بانکی و تجاری با کشورها داشته باشیم و سرمایه گذاران خارجی و داخلی موفق به سرمایه گذاری در کشور شدند و شرایط بهتر شد اما دوباره با خروج غیرقانونی آمریکا از برجام با مشکل تحریم و فشار اقتصادی بی سابقه ای مواجه شدیم.

* این تحریم های بی سابقه که به گفته خودشان سخت ترین فشار اقتصادی بوده است با این هدف انجام شد که به خیال خودشان تا پایان سال ۹۸ ما را به زانو درآورند و نه تنها آمریکا که کشور جانی و تروریست است، سایر کشورها نیز فکر می کردند این اتفاق در مورد ایران خواهد افتاد.

* برغم همه این فشارهای اقتصادی سنگین و تحریم های ناعادلانه، مردم ایران عزت خود را حفظ کردند و با مقاومت و تحمل سختی ها، از شرایط سخت ایجاد شده عبور کرده و پیروز شدند و نشان دادند که با ایستادگی و مقاومت خود اجازه نخواهند داد دشمن به اهدافش دست یابد.

حتما بخوانید:  تایید ضمنیِ قرارداد ۸میلیاردی بیرانوند با پرسپولیس

* (با تاکید بر اینکه همه تلاش ما این است که فشار را بر قشر آسیب پذیر کاهش دهیم): علت اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین این بود که با افزایش بی رویه مصرف، در شرایط تحریم نیازمند واردات بنزین نشویم.

* (با بیان اینکه با ادامه روند افزایش مصرف بنزین، در سال ۱۴۰۰ دوباره به وارد کننده بنزین تبدیل می شدیم):  اینکه بتوانیم خودکفا باشیم و مصرف بنزین را کنترل کنیم، طرح سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین اجرا شد و درآمد حاصل از این طرح که حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان است نیز به طور کامل در اختیار اقشار آسیب پذیر جامعه قرار می گیرد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *