روحانی: در مقابله با کرونا، کاملا موفق بودیم روحانی: در مقابله با کرونا، کاملا موفق بودیم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: در مقابله با کرونا، کاملا موفق بودیم

روحانی: در مقابله با کرونا، کاملا موفق بودیم

خبرگزاری مهر: روحانی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: آمار و ارقام ما در مقایسه با کشورهای دیگر نشان می‌دهد که موفقیت ما قابل ملاحظه بوده است. البته اینکه ما در دنیا چندم هستیم، در پایان مسابقه معلوم می‌شود. در حال حاضر ما در میانه مسابقه قرار داریم و هنوز این بازی ادامه دارد و حتی ممکن است نیمه اول بازی هم پایان نیافته باشد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز(پنج شنبه) در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: می‌خواهم خدمت مردم عزیز و بزرگوار کشور ایران عرض کنم با وجود شرایط سختی که هست و بسیاری از کسب و کارها با مشکل مواجه شده‌اند و عده‌ای از کارگران و فعالان اقتصادی ما در فشار و در مضیقه هستند، امسال قدم‌های بسیار خوبی را شاهد هستیم. گزارشی که دیروز بانک مرکزی از وضع پس انداز مردم در بانک‌ها داد، حاکی از رشد این پس اندازها است و این برای همه ما جای خوشحالی و نشاط دارد.

روحانی: در مقابله با کرونا، کاملا موفق بودیم

وی افزود: در بورس شاهد تحول و رشد بی‌نظیر بودیم که مردم عزیز و آن ۲ میلیون نفری که در داخل بورس فعال هستند از این تحول هم خوشحالند و هم سود فراوانی شامل حال آنها شده است

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح‌های بسیار مهمی در هفته‌های پیش‌رو در بورس عرضه خواهد شد و طرح‌های بسیار مهمی هم در ماه‌های پیش رو عرضه خواهد شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با آزاد شدن سهام عدالت موافقت کردند که برای مردم ما بسیار مهم است. آنهایی که دارای سهم یک میلیونی هستند اگر بخواهند سهام خود را در معرض فروش قرار دهند، رقم قابل ملاحظه‌ای در اختیارشان قرار خواهد گرفت و آنهایی هم که می‌خواهند سهام خود را نگه دارند و بهتر است که نگه دارند، سود قابل توجهی هم امسال و هم در سال‌های آینده در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

روحانی اضافه کرد: این هم قدم مهمی بود که با دستور مقام معظم رهبری در زمینه بورس برداشته شد.

وی تصریح کرد: در زمینه تأمین مواد غذایی و کالاهای اساسی باز هم تأکید می‌کنم که ما امسال در برخی از کالاها تقریباً خودکفا هستیم و این افتخار برای دولت تدبیر و امید است که در پنجمین سال متوالی در گندم خودکفا شده ایم. در تاریخ کشور ما کمتر سابقه داشته است که ۴-۵ سال به طور مداوم و پشت سر هم در گندم خودکفا باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ایلام از سال ۹۲ تاکنون تولید گندم ما چند برابر شده است، افزود: همچنین ۲۴ سد در غرب کشور در زمان دولت تدبیر و امید تا امروز افتتاح شده است. مجموعه اینها به این معنی است که شرایط مناسبی برای مردم ایجاد شده و فضا برای فعالیت و تولید مهیا است.

حتما بخوانید:  حرف‌های ناامیدکننده ترامپ درباره کرونا در آمریکا

روحانی تاکید کرد: اگر چه آنهایی که در زمینه سفر، گردشگری و شرکت‌های نقل و انتقال مشکلاتی داشتند و اصولاً برخی از کسب و کارها به خاطر اینکه ۵ هفته تعطیل بودند و در ایام عید نتوانستد فعال باشند، باری بر دوش آنها است.

وی گفت: دولت تمام توان خود را به کار خواهد گرفت و تا جایی که مقدور است به آنها کمک خواهد کرد، برای آنکه ماه رمضان خوبی در پیش داشته باشیم و پس از آن هم تا پایان سال ایام خوبی را پشت سر بگذاریم.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد :در موضوع موفقیت ما در برابر ویروس کرونا راهی جز همکاری و هماهنگی نداریم و بار اصلی بر روی دوش وزارت بهداشت و پزشکان و پرستاران و کادر درمانی کشور است، اما کمک اصلی به دست مردم و با رعایت آنها است تا ما از این مرحله عبور کنیم.

روحانی اظهار داشت: آمار و ارقام ما در مقایسه با کشورهای دیگر نشان می‌دهد که موفقیت ما قابل ملاحظه بوده است. البته اینکه ما در دنیا چندم هستیم، در پایان مسابقه معلوم می‌شود. در حال حاضر ما در میانه مسابقه قرار داریم و هنوز این بازی ادامه دارد و حتی ممکن است نیمه اول بازی هم پایان نیافته باشد.

وی گفت: ان شاء الله در مجموعه آمار یعنی تعداد مبتلایان، تعداد بستری‌ها، تعداد بهبودیافتگان و تعداد فوتی‌ها و اقداماتی که برای تجهیزات در این زمینه انجام شده، مجموعه عملکرد دستگاه‌های دولتی، بخش عمومی غیردولتی، نیروهای مسلح و همه ملت ایران هر روز رو به پیشرفت باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر ما جایی بگویم که دولت موفق شد این حرف نادرست است، تصریح کرد: دولت نمی‌تواند در هیچ امر مهمی موفق باشد و این ملت است که موفق می‌شود و دولت باید همه توان و تلاشش را برای موفقیت مردم و کمک به مردم به کار گیرد. کسی که سینه خود را در برابر مشکلات سپر کرده، ملت بزرگ ما هستند و ما هم پشتیبان آنها و در کنار آنها هستیم.

روحانی افزود: ان شاء الله هر مقدار توان داشته باشیم مردم را یاری می‌کنیم. مردم ما باید بدانند که تنها نیستند و دولت به معنای همه ارکان نظام اعم از نیروهای مسلح، خیرین و همه آنهایی که دل پاکی دارند و دستشان در راه خدا باز است در کنار آنها هستند.

وی گفت: همه کسانی که در ماه رمضان در حال خدمت هستند و افطار آماده می‌کنند، ارزاق به در خانه مردم می‌برند و همه آنهایی که مردم را یاری می‌کنند تا مردم بتوانند با یک افطار و با یک سحری روزه ماه رمضان را بگیرند و شغلشان را رو به راه کنند به دنبال خدمت به مردم هستند.

حتما بخوانید:  توضیح دادگستری درباره ناآرامی‌ها در زندان اهواز

رئیس جمهور اظهار داشت: در این چند روزی که بخشی از فعالیت‌های اقتصادی شروع شد _البته ما با احتیاط آغاز این فعالیت‌ها را ادامه می‌دهیم_ دیروز، وزیر کار اعلام کرد آنهایی که برای بیمه بیکاری ثبت نام می‌کردند، ثبت نام آنها متوقف شده و حتی برخی از ثبت نام کنندگان اعلام کردند که از ثبت نام بیمه بیکاری خارج می‌شوند و به دنبال شغل خود می‌روند. این خبر بسیار خوشحال کننده‌ای بود و البته می دانم که بسیاری از شغل‌ها هنوز مشکل دارند.

روحانی گفت: من با برخی از رهبران دنیا که مذاکره می‌کردم، از آنها پرسیدم که پیش بینی گروه‌های تخصصی شما برای پایان این بیماری چه زمانی است؟ آنها هم می‌گفتند که ما واقعاً نمی‌دانیم و ممکن است چند ماه یا حتی تا سال آینده گرفتار این بیماری باشیم، بنابراین هنوز برای ما روشن نیست که پایان این بیماری چه زمانی است اما ما باید تلاش خودمان را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه آمار دیشب را که نگاه کردم بسیار برای من خوشحال کننده بود و به حمدالله آمار نزولی است، گفت: یعنی در مبتلایان و در بستری‌ها آمار نزولی است. تمام دنیا سئوالشان این است که شما تخت و پرستار به اندازه کافی دارید یا خیر؟ مهم این است که در مقابله با این ویروس هم مردم ما مراعات کنند و هم بخش درمانی ما به گونه‌ای آماده باشد که اگر خدای ناکرده کسی به بیمارستان محتاج شد، برای او تخت و تجهیزات و امکانات فراهم باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه الحمدالله همه این موارد در کشور ما فراهم است، افزود: بر مبنای آمار دیشب می‌توانم بگویم که بخش اعظم تخت‌های بیمارستانی که برای کرونا اختصاص یافته بود خالی شده است و امیدواریم روز به روز خالی‌تر شود و ان شاء الله همه این تخت‌ها خالی شود و مردم ما به طور کامل بهبود یابند.

روحانی با تاکید براینکه بنابراین شرایط، شرایط سختی است اما در عین حال امید ما بسیار زیاد است، اظهار داشت: یکی از این امیدها طرح‌هایی است که افتتاح می‌شود. ما از آغاز امسال افتتاح‌ها را شروع کرده‌ایم و این افتتاح سوم هفتگی است. ان شاء الله افتتاح‌ها به همین صورت در استان‌های مختلف و با طرح‌های مختلف ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در یکی از این طرح‌ها که امروز افتتاح شد، استاندار اعلام کرد که بیش از ۵ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود، افزود: در بخش کشاورزی هم وزیر کشاورزی اعلام کرد که بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد شد و این برای ما مهم است که بتوانیم امسال اشتغال را حفظ کنیم و نگذاریم که مردم بیکار شوند.

حتما بخوانید:  بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رئیس جمهور گفت: نشاط مردم و سلامت آنها باید حفظ شود و امیدوارم خداوند سال خوبی را برای ما مقرر کرده باشد. امیدوارم به عید فطر که می رسیم روحیه ما شادتر و توکل ما به خدا بیشتر باشد و شرایط کشور ما در آن روز هم بهتر باشد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این مهم است که مردم عزیز ما بدانند کاری که امروز برای سدسازی در کشور انجام می‌شود، هم برای تامین آب شرب مردم و هم نیازهای صنعتی و نیازهای کشاورزی است.

رئیس جمهور اظهار داشت: برای ما مسئله آب همیشه مهم بوده و امروز در مسئله ویروس کرونا مصرف آب بواسطه شستشوی دست و رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم، افزایش پیدا کرده است، چرا که هیچ وقت در ذهن ما نبود که با یک بیماری واگیری مواجه شویم که مصرف آب به یکباره افزایش پیدا کند.

روحانی با بیان اینکه ما در صورت بدبینانه باید این پیش بینی را هم برای مصرف آب در آینده داشته باشیم، اظهار داشت: اهمیت آب از این جا برای ما روشن می‌شود که امسال ما با مسئله کرونا مواجه شدیم، فروش بسیاری از مواد غذایی دنیا کم شده و یا متوقف شده است و ما بسیار خوشحال هستیم که هم ذخایر در کشور وجود دارد و هم محصولاتی که مورد نیاز است توسط کشاورزان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه از مقام معظم رهبری که از آغاز دولت یازدهم و در سال ۹۳ با نامه بنده در خصوص استفاده از صندوق توسعه ملی جهت استفاده از آب و خاک مخصوصا در منطقه مرزی و مناطق گرمسیری موافقت کردند، تصریح کرد: بنده مایل هستم که این طرح‌ها تا پایان امسال و تا پایان این دولت به اتمام برسد و این کار عظیم و بزرگ برای مردم کشور از جمله مردم استان عزیز و دلاور ایلام انجام بگیرد.

رئیس جمهور از وزیر نیرو سوال کرد «آیا می‌شود پنل‌های خورشیدی را روی این کانال‌های عظیم آب قرار داد تا هم جلوی تبخیر را بگیرد و هم برق تامین شود؟» که او در پاسخ به رئیس جمهور، گفت: موضوع کاهش تبخیر از موضوعات مهم هم بر روی کانال‌ها و هم روی دریاچه‌های مصنوعی بوده که از سال گذشته مطالعات آن آغاز شده است و از لحاظ فنی برای اجرای آن مشکلی وجود ندارد.

روحانی همچنین خواستار اتمام طرح گرمسیری استان ایلام تا پایان امسال شد و گفت: این ایثار و فداکاری مهندسان و کارگران ما را نیاز دارد و دولت هم تا نهایی شدن طرح از آن حمایت می‌کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *