روحانی: دشمنان توطئه جدیدی علیه ما آغاز کردند روحانی: دشمنان توطئه جدیدی علیه ما آغاز کردند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: دشمنان توطئه جدیدی علیه ما آغاز کردند

روحانی: دشمنان توطئه جدیدی علیه ما آغاز کردند

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهوری تصریح کرد هرگاه ملت ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفت، دشمنان توطئه جدیدی علیه ما آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری صبح سه‌شنبه در همایش سراسری قوه قضاییه که با حضور روسای سه قوه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی ، اظهار کرد: هر چه قوه قضاییه و مسئولان نظام به شیوه و سیره آیت‌الله بهشتی نزدیک‌تر شوند، بی‌تردید بر مقبولیت نظام و قوه قضاییه افزوده خواهد شد.

وی شهید بهشتی را مرد حکمت، صبر و استقامت و مدیر بسیاری لایق معرفی کرد و گفت: همیشه او را به عنوان حول فقه و سیاست، پل اخلاق و حکمرانی و پلی میان حوزه و دانشگاه می‌دانستیم.

رییس‌جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اهمیت اصل ۵۷ قانون اساسی و لزوم وجود وحدت و همدلی میان قوای سه‌گانه، گفت: بر اساس قانون اساسی گرچه سه قوه دارای استقلال از نزدیک‌تر هستند اما هر سه، شاخه‌های یک درخت هستند. ما سه درخت به نام قوای سه‌گانه و سه نوع حاکمیت در کشور نداریم.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز با شرایطی که کشور با آن مواجه است و همچنین بدخواهی‌هایی که همواره وجود داشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز افزایش یافته، وحدت، اتحاد، یکپارچگی، همدلی و هم‌نوایی باید از همیشه بیشتر باشد.

وی همچنین با اشاره به روند دشمنی‌های استکبار جهانی و صهیونیسم علیه ایران طی ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با برشمردن موضوعاتی از جمله هشت سال دفاع مقدس، اعمال تحریم‌های نفتی، تلاش برای معرفی کردن جمهوری اسلامی به عنوان مخل امنیت جهانی و نیز پرونده هسته‌ای ایران، اظهار کرد: هرگاه ملت ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفت، دشمنان توطئه جدیدی علیه ما آغاز کردند اما در همه این موارد ملت، رهبری و مسئولان کشور توانستند با هوشیاری توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

حتما بخوانید:  مذاکره تهران و دمشق درباره اعزام زائر

روحانی با اشاره به تلاش آمریکا و استکبار جهانی برای معرفی کردن پرونده هسته‌ای ایران به عنوان یک پرونده امنیتی در دنیا، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر همه دعوا بر سر این بود که آیا پرونده هسته‌ای ایران امنیتی است یا اینکه پرونده‌ای مبتنی بر فناوری و اقتصاد است. در این دعوا آمریکا و هم‌پیمانان او می‌خواستند بگویند پرونده هسته‌ای ایران پرونده‌ای امنیتی است و ادامه این مسیر برای ایران از دیدگاه قوانین بین‌المللی نامشروع است. آنها به دنبال امنیتی‌زایی برای فناوری هسته‌ای ایران و مشروعیت‌زدایی از فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ما بودند اما ملت، رهبری و مسئولان در برابر این توطئه نیز به پیروزی رسیدند.

وی تاکید کرد: ما در دنیا این را به کرسی نشاندیم که پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرونده‌ای امنیتی نیست و ما صلح و آرامش جهانی را تهدید نمی‌کنیم، ما به دنیا گفتیم که جایگاه ما ذیل فصل هفت سازمان ملل متحد نیست.

رییس‌جمهوری با اشاره به قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل درباره فعالیت هسته‌ای ایران، گفت: امروز پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرونده‌ای امنیتی در دنیا نیست بلکه بر اساس آنچه که در قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد آمده، برای اولین بار شورای امنیت سازمان ملل به ایران حق غنی‌سازی داده است گرچه همه کشورها این حق را دارند اما شورای امنیت به جز ایران برای هیچ کشوری بر این حق تصریح نکرده است.

روحانی خاطرنشان کرد: به دلیل فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان، تحریم‌های ظالمانه بر ما تحمیل کرده بودند اما ما توانستیم آنها را لغو کنیم و همان قطعنامه ۲۲۳۱ نیز دیگر تحریم‌های هسته‌ای را به رسمیت نمی‌شناسد. آنچه که امروز در برابر ما قرار گرفته است، تحریم‌ یکجانبه آمریکا است که می‌خواهد آنها را فراسرزمینی کند.

حتما بخوانید:  لحن ناامید فدراسیون؛ سرخابی‌ها حذف می‌شوند!

وی گفت: از سال ۹۴ که شرایط جدیدی ایجاد شد و ما از یک پیچ خطرناک عبور کردیم، توانستیم تولید و فروش نفت‌مان در اوپک و حق ملت در تجارت با دنیا را باز پس بگیریم و کشورهای بزرگ را برای سرمایه‌گذاری در ایران دعوت کنیم اما این پیروزی و موفقیت‌ها از روز نخست خوشایند صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نبود.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه آمریکا و صهیونیسم همواره دشمنان جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، خاطرنشان کرد: بعد از سال ۹۴ تمام تلاش آمریکا و صهیونیسم بر این بود که توافق هسته‌ای شکسته شود. ترامپ روی کار آمد اما بیش از یک سال صبر کرد تا ایران از برجام خارج شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *