روحانی: زمان شروع تحصیل مشخص نیست روحانی: زمان شروع تحصیل مشخص نیست | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: زمان شروع تحصیل مشخص نیست

روحانی: زمان شروع تحصیل مشخص نیست

خبرآنلاین: نخستین جلسه ستاد ملی مبارزه در سال جدید صبح شنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری و با حضور هیأت وزیران و اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا در مجموعه حافظیه تهران برگزار شد.

رئیس‌جمهور در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا، با توصیه برای درنظر گرفتن تخفیف برای خریدهای اینترنتی به‌منظور کاهش مراجعه مردم به مراکز خرید، گفت:‌برنامه داریم به افرادی که اینترنتی خرید می کند تخفیف داده شود. انشالله اگر تا ۱۳ فروردین همه ما محدودیت‌ها و مراعات‌ها را انجام دهیم شرایط تغییر خواهد کرد.

اهم اظهارات رئیس دولت دوازدهم را بخوانید؛

*منظورم ما آنجایی است که محدود شده اند. فروشگاه‌ و بقالی‌ها و میوه‌ فروشی‌ها یا مراکز دارویی مورد بحث ما نیست. برعکس این‌ها باید ساعات بیشتری را وقت بگذارند تا ۱۲ شب باز باشند. اگر جایی امکان‌پذیر است فروشگاهای بزرگ ۲۴ ساعته شوند و این باعث می‌شود جمعیت زیاد در یک نقطه متمرکز نشوند.

*محدودیت های اعمال شده تا ۱۳ فرودین است، همینجا به وزارت صمت و اقتصادی ابلاغ می‌کنم که بررسی کنند ما چگونه می‌توانیم کسی که خرید را اینترنتی انجام می‌دهد تخفیف بدهیم. کسی که دم مغازه می‌روند مقداری گرانتر باشد.

*وقتی ضروی است تخت بیمارستان و آی‌سی‌یو تحت اشغال قرار بگیرد. انتقال بی جهت به بیمارستان موجب انتقال ویروس می‌شود. نباید پیک به یک باره بالا برود. اگر بیماری است و ما الان با آن دست به گریبان هستیم تا دو یا سه هفته یا بیشتر، باید پرسنل و تجهیزات و امکانات ما با آن بخواند. خب در اینصورت کار با آرامش پیش می‌رود و تعداد مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند.

حتما بخوانید:  آمریکا کشورهای مخالف «اسنپ‌بک» را تهدید کرد

* مساله‌ای که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت مساله آموزش و پرورش و آموزش عالی بود. البته در جلسه قبل، طرحی که وزیر برای آموزش و پرورش آورده بود را تصویب کردیم که خلاصه آن این بود که اگر شرایط به گونه‌ای باشد که بعد از پایان تعطیلات عید یعنی ۱۶ فروردین‌ماه کار آموزش‌ها شروع شد یک ماه به زمان تحصیلات افزوده خواهد شد و اگر دیرتر شود یک مقدار به آن یک ماه اضافه خواهد شد.

*دانشگاه‌ها هم یک چنین شرایطی دارند می‌گویند بعد از فروردین‌ماه اگر بلافاصله تعطیلات تمام شود و آنها کار دانشگاهی را شروع کنند سه هفته به دوره آموزش اضافه می کنند چرا که بخشی از آموزش‌ها را در سیستم فضای مجازی جبران کردند. هرچه دیرتر شود به آن سه هفته اضافه خواهد شد یعنی اگر به عنوان مثال بعد تعطیلات عید دو هفته باز تعطیلی دانشگاه‌ها تاخیر افتاد بر آن سه هفته اضافه می‌شود یعنی پنج هفته خواهد شد اما اگر نشد به همین روال که گفته شد که این مقررات و چارچوب آن مصوب شد.

*هم آموزش عالی و هم پزشکی و هم آموزش و پرورش مصوبات را ابلاغ کنند تا همه دانش آموزان و معلمان همه بدانند، البته ما هنوز تصمیمی برای روز آغاز به کار نگرفته این که در هفته آینده در این مورد تصمیم گیری می‌شود.

*مردمی که به کرونا مشکوک هستند به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند، چون خود این مراجعه موجب ابتلا به کرونا خواهد شد.

*بهترین محل برای کسانی که حالشان وخیم نیست، خانه است، نه بیمارستان و هر چقدر بیمارستان‌ها را خلوت‌تر کنیم، زودتر از کرونا عبور خواهیم کرد.

حتما بخوانید:  واکنش‌های مجازیِ شلیک اشتباهی به ناوچه کنارک

*تنها زمانی که ضروری است تخت‌های بیمارستان‌ها را اشغال کنیم.

*پاساژ ها و مراکز تجاری پر تردد فعالیت نداشته باشند.

*هدف این است که مردم از خانه خارج نشوند.

*هر جایی که لازم است سیستم تولید ما حالت عادی و معمولی داشته باشد. توطئه ضد انقلاب این است که کاری کند کار و فعالیت اقتصادی در کشور تعطیل شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *