روحانی: ۱۴۰۰، سال پیروزی در جنگ اقتصادی است روحانی: ۱۴۰۰، سال پیروزی در جنگ اقتصادی است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روحانی: ۱۴۰۰، سال پیروزی در جنگ اقتصادی است

روحانی: ۱۴۰۰، سال پیروزی در جنگ اقتصادی است

خبرگزاری ایرنا: رییس جمهور گفت: باز هم روی کلمه آستانه تاکید می‌کنیم سال آینده سال آستانه قرن ۱۵ است سال آستانه مهار کرونا، سال آستانه پیروزی قاطعانه ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی است.

روحانی: ۱۴۰۰، سال پیروزی مردم در جنگ اقتصادی است

روحانی روز چهارشنبه با حضور در حیاط دولت در جمع خبرنگاران:

سال ۹۹، در مجموع سال سختی بود همین آغاز یاد می‌کنم از همه عزیزانی که برای ویروس کرونا جان عزیز خودشان را فدا کردند. از کادر درمان حدود ۲۷۷ نفر جان سپردند و مردم بسیار عزیز ما که حدود ۶۱ هزار نفر در این سال در برابر این ویروس جانشان را از دست دادند به روان پاک آنان درود می فرستیم به خانواده هایشان تسلیت می‌گوییم.

(رییس جمهور ضمن ابراز امیدواری کرد سال ۱۴۰۰ سال بهتری باشد): باز هم روی کلمه آستانه تاکید می‌کنیم سال آینده سال آستانه قرن ۱۵ است سال آستانه مهار کرونا، سال آستانه پیروزی قاطعانه ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی است و انشالله آستانه یک حرکت خوب اقتصادی و رونق و جهش تولید خواهد بود.

 در زمینه کرونا کار بزرگی ملت ما انجام داد با فرهنگ بلندش، با اطاعت از دستورات دینی، علمی و پزشکی و هماهنگی و کمک‌های مومنانه در طول یک سال علیرغم این که در تحریم و فشار بودیم سال را به خوبی گذراندیم البته شاید اگر کشورمان را در مبارزه با کووید ۱۹ با کشورهای دیگر مقایسه کنیم نمره خوب و قابل قبول داشته باشیم.

 این پاندومی فقط سلامت مردم را مورد هدف قرار نداد، بلکه اقتصاد، زندگی، معیشت، مدرسه و دانشگاه‌ها و آموزش و… را مورد حمله قرار داد که برای آنها برنامه‌ریزی کردیم. کسی ما را یاری نکرد. می‌دانستیم اگر بخواهیم ماسک و تجهیزات پزشکی از کشوری بخریم، کسی به ما نخواهد داد.

حتما بخوانید:  افشانی: استعفا نمی‌دهم، هاشمی: کاندیدا نمی‌شوم

(با بیان اینکه می‌دانستیم در خرید واکسن مشکل نقل و انتقال پول وجود دارد ولی این کارها انجام شد) به مردم هم وام یک میلیونی دادیم و هم بدهی‌های آب، برق و بانکی را امهال کردیم که تسهیلی برای آنها بود. برای کسب و کارهایی که دچار مشکل شدند، وام دادیم و برای مستاجرینی که برای پرداخت ودیعه دچار مشکل شدند، کمک کردیم.

 برای افراد تحت فشار، کمک معیشت دادیم؛ یعنی برای حدود ۶۰ میلیون نفر کمک معیشتی در چهار ماه آخر، ماهی ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کردیم. بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان به صورت وام و بلاعوض در اختیار مردم قرار گرفت.

برای خرید واکسن و هم ساخت واکسن کار خوبی انجام شد. امیدواریم سال آینده واکسن داخلی در اختیار مردم باشد؛ چه پاستور، چه رازی، چه برکت و چه فخرا. سال بعد سال بهتری در کنترل و درمان این بیماری خواهیم داشت. البته لازم است دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.

ما امسال در جنگ بسیار مستقیم در برابر خشم یک ویروس خطرناک و ناشناخته قرار گرفتیم.

 از سال ۹۷، دیگر بحث تحریم مطرح نبود یعنی ما وارد یک جنگ اقتصادی شدیم، دشمنان ما برای یک جنگ اقتصادی برنامه‌ریزی کردند و در این جنگ ما تنها بودیم، همانطور که در جنگ هشت ساله در برابر متجاوزین تنها بودیم این ملت ایران بود که ایستاد.

در این سه سال و در جنگ تحمیلی اقتصادی هم ملت ما تنها بود، با همه توان ایستادگی و مقابله کرد. تقریبا در همه کشورها به استثنای چند کشور در این سال کرونایی همه دارای رشد منفی بودند. این رشد منفی به طور متوسط در دنیا ۳.۴ است ولی کشورهایی هستند که رشدآنها ۵- و تا ۱۰- است.

حتما بخوانید:  الجبیر: تجاوزهای ایران دیگر قابل تحمل نیست

 البته در سه ماهه اول سال رشد ما منفی بود، تلاش بسیار خوبی در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم انجام شد، در نتیجه رشد اقتصادی ما در ۹ ماه اخیر مثبت ۲.۲ دهم است که در شرایط تحریم و کرونا رشد قابل قبولی است و یکی از افتخارات ملت ما و تولیدگران ما و تیم اقتصادی دولت است که در این زمینه تلاش بسیار زیادی کردند.

 ما در این یک سال به کسانی که حقوق‌بگیر ثابت بودند، کمک زیادی کردیم یعنی امسال حقوق‌ها سرجمع بالای ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با حقوق‌بگیران، انجام گرفت و کار بسیار عظیم و بزرگی بود که انجام شد.

سیاه نمایی از گناهان بسیار بد و زشت در شرایط جنگ در برابر دشمن است، در جنگ در برابر دشمن همه ما باید متحد باشیم و کنار هم بایستیم نه اینکه نقطه ظعف کوچکی پیدا کنیم و آن را بزرگ و ترویج کنیم و مرتب بر زبان بیاوریم.

 آمریکایی‌ها بارها اعلام کردند مسیر و دولت قبلی غلط بوده، شکست حداکثری منجر به شکست شده و اعلام کردند می‌خواهند به مسیر تعهد و برجام برگردند. البته حرف ما برای کافی نیست و ما منتظر عمل آنها هستیم.

(با بیان اینکه تاخیر در برداشتن تحریم خیانت است): هر جناح، جریان و گروهی که برداشتن تحریم‌ها را یک ساعت به عقب بیندازد، به هر دلیلی باشد، خیانت بزرگ نسبت به ملت ایران است و این ننگ ابدی برای آن جناح، جریان و گروه در تاریخ ایران باقی می‌ماند.

 باید جلوی تضییع حقوق مردم را بگیریم. امیدواریم اقلیتی که در راه سنگ‌اندازی در انجام این کار هستند، در ایام ماه شعبان توبه کنند. در آستانه عید هستیم و عیدی که به مردم می‌دهند، این است که دست از تخریب بردارند. دولت هم بلد است، هم می‌داند و هم قادر است این تحریم را پایان دهد.

حتما بخوانید:  پخت نذری مقابل سفارت آمریکا در بغداد

 سال آینده کار بسیار مهمی داریم و باید دست به دست هم بدهیم و آن، انتخابات باشکوه در ۱۴۰۰ است. این انتخابات باشکوه تضمینی برای انقلاب، کشور و راه ماست.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *