روز، روز صادقی است؛ این بار علیه حسن عباسی روز، روز صادقی است؛ این بار علیه حسن عباسی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / روز، روز صادقی است؛ این بار علیه حسن عباسی

روز، روز صادقی است؛ این بار علیه حسن عباسی

خبرگزاری ایسنا: محمود صادقی؛ عضو فراکسیون امید مجلس از اظهارات حسن عباسی درباره جانباختگان اعتراضات اخیر به شدت انتقاد کرد و گفت: برخی فرومایگان هم از حوادث اخیر به عنوان «حجامت نظام» تعبیر می‌کنند. شرم بر ما و شما.

روز، روز صادقی است؛ این بار علیه حسن عباسی

محمود صادقی:

* (اشاره صادقی به اظهارات حسن عباسی، فعال سیاسی اصولگراست که گفته بود در حوادث آبان امسال نظام حجامت شد. یه مختصر خون کذایی در بدنش بود که حجامت شد؛ مثل لبنان که در ماه پیش حجامت شد؛ مثل عراق که ماه پیش حجامت شد. این اتفاقات را بد ندانید!.): برخی فرومایگان هم از حوادث اخیر به عنوان «حجامت نظام» تعبیر می‌کنند. شرم بر ما و شما.

* عملکردها در نحوه تصمیم‌گیری و اجرای مصوبه سران سه قوا درباره اصلاح قیمت بنزین و مدیریت حوادث پس از آن ضعیف بود

* چه کسی مسئولیت پیامدهای زیان‌بار این تصمیم را می‌پذیرد؟

* از وزیر کشور می‌پرسیم چرا نتوانستید پیامدهای اجرای این تصمیم را پیش‌بینی و پیشگیری کنید می‌گوید قبلا چندبار قیمت‌ها را اصلاح کرده بودیم و حادثه مهمی رخ نداده بود؛ آیا مسئولی که قادر به تغییر شرایط محیطی نیست و با قیاس گذشته و بدون در نظر گرفتن تغییر شرایط تصمیم می‌گیرد و همچنین حاضر به عذرخواهی و قبول مسئولیت خود نیست، شایستگی سکانداری امور مختلف را دارد؟

* (در انتقاد از موضع‌گیری مسئولان و نحوه‌ اعمال آمار جانباختگان حوادث اخیر): آیا با این ادعا که ۸۵ درصد جانباختگان در اعتراضات حضور نداشتند و با سلاح غیرسازمانی کشته شده‌اند، می‌توانیم پاسخ خون‌های مظلوم ریخته شده را بدهیم؟ شگفتا که برخی مسئولین این حوادث تلخ را که خسارت فراوان جانی و مالی و جبران‌ناپذیری برای نظام و کشور داشت فرصتی برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان اعلام کرده و بر طبل پیروزی می‌کوبند.

حتما بخوانید:  رنو فروش خودرو به ایران را متوقف کرد

* چه کسی پاسخگوی مردم اسلامشهر، رباط‌کریم، شهریار و دیگر شهرهای حومه تهران است که از حمل و نقل عمومی و از آن محروم شده‌اند؟ این‌که مردم این نواحی بیشتر در اعتراضات شرکت کردند به آن علت است که نگران این هستند که باید بیشتری تاثیر مستقیم ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را تحمل کنند. چرا با نگاه امنیتی بروز اعتراضات را به سازماندهی بیگانگان نسبت می‌دهید؟

* مردم به درستی شعار می‌دهند که «یک اختلاس کم بشه، مشکله ما حل می‌شه» خواسته مردم را بفهمیم. از رییس جمهور می‌خواهم که به تبعیت از سیره امیرالمومنین (ع) آشکارا از مردم عذرخواهی کند.

* امیدوارم این حوادث درس عبرتی برای سیاست‌ها و روش‌های حکمرانی باشد، راه درست اصلاح این است که اجازه نقش و کار ویژه هر نهادی به درستی در آن ایفا شود. بگذاریم مجلس شورای اسلامی کار خودش را بکند و دولت در چارچوب قوانین و مصوبات مجلس عمل کند و دستگاه قضایی به حل و فصل منازعات بپردازد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *