زمان بازگشت طرح ترافیک به تهران مشخص شد زمان بازگشت طرح ترافیک به تهران مشخص شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / زمان بازگشت طرح ترافیک به تهران مشخص شد

زمان بازگشت طرح ترافیک به تهران مشخص شد

خبرگزاری تسنیم: با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در افزایش ترافیک محدوده ى مرکزى شهر ، پیشنهاد اجراى طرح ترافیک پس از شب هاى قدر، امروز در شوراى ترافیک تهران بررسى شد.

سید مناف هاشمى معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران در حاشیه شوراى ترافیک تهران از احتمال اجراى طرح ترافیک پس از شب‌هاى قدر و یا ابتداى خرداد ماه خبر داد و گفت: با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، بر اجرای مجدد طرح هاى ترافیکى تاکید داریم.

وى با اشاره به اینکه طرح پیشنهادى اجراى طرح ترافیک که پیش از این در جلسات مختلف بررسى و مطرح شده بود، در شوراى ترافیک تهران و با حضور “دکتر زالى” فرمانده ستاد مقابله با کروناى استان تهران ، “دکتر حناچى” شهردار تهران و اعضاى کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران نیز بررسى و نقاط ضعف و قوت طرح پیشنهادى بررسى شد. گفت : پیشنهاد شد پس از شب های قدر و یا ابتداى خرداد ماه اجراى آن مدنظر قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران با بیان اینکه لغو طرح ترافیک و طرح محدوده کنترل آلودگى هوا، افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده‌های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه و افزایش تاخیر در ترددها و بروز ترافیک‌های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه‌ای و افزایش پارک دوبله و در نتیجه، کاهش ظرفیت معابر را در پى داشته است اظهار داشت: پیشنهاد شده، در مرحله اول، زمان طرح ترافیک که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یابد، در عین حال از ساعت ۱۴ به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود.

حتما بخوانید:  رویایی‌ترین ترکیب یک تیم باشگاهی در نیوکاسل!

به گفته‌ی وی، با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است، لذا سفرهای کاری در این طرح ، مشمول محدودیت تردد نخواهند شد ، همچنین برای ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف‌هایی بیش از تخفیف‌های معمول در نظر گرفته شده است.

مناف هاشمى ادامه داد: تمهیداتی هم برای تاکسی های تلفنی و اینترنتی در نظر گرفته شده، بطوریکه ٢تا ٣هزار دستگاه تاکسى اینترنتى و تلفنى مشمول تسهیلات در این طرح خواهند شد.

به گفته معاون شهردار تهران ابعاد مثبت و منفى این طرح طی دو هفته پس از اجرا، بررسى و سنجیده خواهد شد و چنانچه نیازمند تغییرى باشد اصلاحات انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید فاصله اجتماعى و مقررات پروتکل ستاد ملی مقابله با کرونا در حمل و نقل عمومى رعایت شود تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ هزار نفر از خطوط اتوبوسرانى و ۶۰۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند که مقرر شد با در نظر گرفتن تمام پروتکل هاى بهداشتى و تحقق فاصله گذارى اجتماعى این طرح پیشنهادى پس از شب هاى قدر اجرا شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *