زیباکلام: مردم حق دارند یک بی‌سواد را انتخاب کنند! زیباکلام: مردم حق دارند یک بی‌سواد را انتخاب کنند! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / زیباکلام: مردم حق دارند یک بی‌سواد را انتخاب کنند!

زیباکلام: مردم حق دارند یک بی‌سواد را انتخاب کنند!

دیدار نیوز: مجلس شورای اسلامی طرحی در دست بررسی دارد که شرایط جدیدی برای کاندیدا‌های ریاست جمهوری تعریف کرده است. در این طرح نامزد‌های ریاست جمهوری حداقل باید مدرک فوق لیسانس داشته باشند، نمایندگان دو دوره مجلس رجل سیاسی محسوب می‌شوند، نظارت شورای نگهبان به بعد از انتخاب گسترش می‌یابد و کاندیدا‌ها حین ثبت نام باید به شورای نگهبان برنامه بدهند

در همین رابطه صادق زیباکلام، فعال اصلاح طلب گفت: سنگ بنا و خشت را در این کشور از ابتدا کج گذاشته‌اند و با این رویه دیوار حکمرانی ما تا ثریا کج خواهد رفت. اساس نظارت استصوابی خلاف بنیان ابتدایی‌ترین اصول مردم‌سالاری است. مردم سالاری یعنی اینکه مردم هر کسی را بخواهند، انتخاب کنند. به هر دلیل و عذر و بهانه‌ای که این معادله و اصل به هم بخورد و گفته شود مردم فقط حق دارند به افرادی که حاکمیت معرفی می‌کند رای دهند، خلاف ابتدایی‌ترین اصول دموکراسی است و چون از ابتدا دیوار کج بوده، روز به روز کج‌تر شده است.

زیباکلام: مردم حق دارند یک بی‌سواد را انتخاب کنند!

وی افزود: اگر به این شکل ادامه یابد، روزی می‌رسد شورای نگهبان خودش رییس جمهوری و نمایندگان را انتخاب خواهد کرد و نماینده منتقد را از مجلس اخراج خواهد کرد. تنها یک راه وجود دارد و آن این است که حکومت در انتخاب رییس جمهور، نمایندگان مجلس و دیگر نهاد‌های انتخابی دخالت نکند.

زیباکلام در پاسخ به این پرسش که مجلس درطرح خود شرط مدرک تحصیلی فوق لیسانس را برای نامزد‌های پست ریاست جمهوری در نظر گرفته، آیا این مورد را مثبت نمی‌دانید؟ گفت: مردم حق دارند شخصی بی‌سواد و فاقد مدرک را انتخاب کنند. بر مبنای اصل حق انتخاب کسی نمی‌تواند به مردم بگوید شخصی را انتخاب کنند که مدرک دکترا داشته باشد. این به حق انتخاب مربوط است و کسی نباید مانع از انتخاب مردم شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  عراقچی: تحریم‌های کاتسا هم باید لغو شود

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *