زیدآبادی به خاتمی: اعصاب ملت را تخریب نکنید زیدآبادی به خاتمی: اعصاب ملت را تخریب نکنید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / زیدآبادی به خاتمی: اعصاب ملت را تخریب نکنید

زیدآبادی به خاتمی: اعصاب ملت را تخریب نکنید

برترین‌ها: احمد زیدآبادی، فعال سیاسی به طرح بومی کردن اینترنت واکنش نشان داد.

او نوشت: 

روزنامۀ کیهان و سید حمد خاتمی امام جمعۀ موقت تهران خواستار “بومی کردن اینترنت” در ایران شده‌اند. اگر از آنها پرسیده شود که آیا منظورشان از این حرف، “محدود کردن اینترنت و دسترسی عموم به آن” است، فوری تکذیب می‌کنند و مدعی می‌شوند که: نخیر! کاملاً به عکس! منظورمان تسهیل دسترسی عموم به اینترنت است!

محدودکردن اینترنت، یعنی ریختن بنزین روی آتش!

افکار عمومی اما منظور آنها را بهتر درک می‌کند! آنها خواهان محدودسازی شدید در این زمینه‌اند تا نظر آن بخش از اصلاح‌طلبانی را که می‌گفتند در صورت یکدست شدن قدرت، اصولگرایان ابتدا اینترنت را محدود و به تدریج پیاده روها را نیز برای تفکیک زن از مرد، دیوار‌کشی می‌کنند، به اثبات برسانند!

این نوع حرف‌ها و توصیه‌ها اگر تاکنون نشانی از جنگ قدرت در بین جناح‌های حاکم داشت، از این پس عوارضش دامن دولت سید ابراهیم رئیسی را خواهد گرفت؛ دولتی که با اقیانوسی از معضلات و گرفتاری‌های خرد و کلان روبروست. بنابراین اگر آقای رئیسی علاقه‌ای به اسیر شدن در این قبیل چالش‌های نهایتاً بی‌حاصل و بی‌نتیجه ندارد، بهتر است در همین ابتدای کار، تکلیفش را با این قبیل توصیه‌های مشکل‌آفرین روشن کند.

بارها گفته شده است که ستیز و مقابله با تکنولوژی بی‌ثمر است و در حکم نبرد با آسیاب بادی است! جهان به زودی شاهد توسعۀ اینترنت ماهواره‌ای خواهد بود، پدیده‌ای که نه کنترل‌پذیر و نه قابل محدود سازی است. بنابراین، تجربۀ تلخ و زیانبار مقابله با نوار کاست، دستگاه ویدئو، دیش ماهواره…و سرانجام تن دادن به همۀ آنها پس از تحمیل هزینه‌های سنگین روانی و فرهنگی به جامعه و برانگیختن خشم عموم را در مورد اینترنت تکرار کردن، نشانی جز تداوم لجبازی به قصد تخریب اعصاب ملت ندارد!

حتما بخوانید:  بهنام تشکر: به غلط از بی‌غیرت در وارش استفاده شد

افزون بر این، در حالی که اعتراضات مردمی به عوارض ناشی از بی‌برنامگی و ناشیگیری در امر توسعه، این روزها در شهرهای مختلف کشور جریان دارد، توصیه به محدود کردن اینترنت جز ریختن بنزین بر آتش خشم عموم تفسیر دیگری هم دارد؟

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *