سه صحنه جنجالی زیر ذره‌بین کارشناسان داوری سه صحنه جنجالی زیر ذره‌بین کارشناسان داوری | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سه صحنه جنجالی زیر ذره‌بین کارشناسان داوری

سه صحنه جنجالی زیر ذره‌بین کارشناسان داوری

ورزش سه: اگرچه پرسپولیس با سه گل حریف را شکست داد اما یحیی گل‌محمدی در پایان بازی اعتراض تندی را نسبت به داوران انجام داد و گفت که حق دارد مشکوک شود و خدا نکند که این اشتباهات تعمدی باشند. اعتراض او درباره صحنه پنالتی رخ داده روی پیمان رنجبری از سوی حامد لک بود.

چند صدکیلومتر آن طرف تر در اصفهان، تیم مهدی تارتار با گلی مشکوک به آفساید بازی را به هوادار تهران واگذار کرد تا سرمربی سبزپوشان اصفهانی نیز به داور معترض شود و با اظهاراتی بی سابقه کمیته داوران را خطاب قرار دهد.

اما این پایان کار نیست؛ در دیداری حساس بین فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان، اعلام یک پنالتی از سوی داور بازی به سود شاگردان نکونام، باعث شد تا نیمکت ملتهب گل‌گهر تلاش کند تا با وی ای آر موبایلی داور را برای برگرداندن پنالتی قانع کند.

سه صحنه جنجالی زیر ذره‌بین کارشناسان داوری

* پنالتی پیکان مقابل پرسپولیس ( دقیقه ۷۹)

حیدر سلیمانی: به درستی اعلام پنالتی شد. دروازه بان تیم پرسپولیس زمانی که می‌خواهد جدال هوایی کند قبل از اینکه دست راستش به توپ برسد، دست چپش به سر مدافع حریف ضربه می‌زند و بعد با دست راست، توپ را لمس می‌کند یعنی ابتدا خطا می‌کند و بعد به توپ ضربه می‌زند بنابراین اعلام پنالتی درست بود.

نوذر رودنیل: کار آقای مهدوی در این صحنه خیلی خوب بود. آقای لک بلند شد و با دست راست توپ را زد و با دست چپ گردن بازیکن را و پنالتی کاملا درست بود. سید جلال هم برای اعتراض شدیدی که کرد حتما باید اخطار می‌گرفت گه داور ملاحظه کرد و کارت نداد‌.

حتما بخوانید:  اسامی نهاد‌های معاف از مالیات اعلام شد

نوید مظفری: حامد لک با دست چپ به مهاجم پیکان ضربه می زند و اعتراض کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس بی دلیل بود. پنالتی کاملا درست بود.

هادی دزفولی: به هیچ وجه پنالتی نبود و برخوردی که به خطا ختم شود، رخ نداد. دروازه‌بان پرسپولیس ابتدا توپ را زد و این صحنه نمی‌توانست پنالتی باشد. دقیقاً از این لحظه به بعد داور اشتباهات زیادی داشت. هرچند همین پنالتی به اشتباه گرفته شده نیز باید تکرار می‌شد، چون دو بازیکن از هر دو تیم پیش از ضربه داخل محوطه جریمه شدند.

حسین عسگری: دروزاه بان پرسپولیس اصلا با دست توپ را نمی‌زند و فقط از پشت و با دو دست به پشت گردن و سر بازیکن می‌زند و تصمیم داور هم درست بود.

سه صحنه جنجالی زیر ذره‌بین کارشناسان داوری

برخورد حامد لک با رنجبری که از سوی داور پنالتی تشخیص داده شد.

* گل هوادار به ذوب آهن (دقیقه ۷۲ – مشکوک به آفساید)

حیدر سلیمانی: بازیکن شماره هفت تیم هوادار در وضعیت آفساید توپ را با سر پاس گل می‌دهد. لحظه ای که ایشان با سر پاس می‌داد در وضعیت آفساید قرار دارد.

نوذر رودنیل: گل کاملا آفساید بود.

حسین عسگری: بازیکن شماره هفت حداقل حدود یک متر در آفساید است و اگر با خط عرضی زمین مقایسه شود مشخص است که خیلی به خط عرضی نزدیک تر است و چون بازیکن توپ را برایش ارسال می‌کند و ایشان پاس می‌دهد و هم تیمی اش توپ را به گل می‌زند باید کمک داور آفساید شماره هفت را اعلام می‌کرد. کمک داور جایگیری بدی نداشت اما احتمالا تمرکز نداشت که آفساید را بگیرد چون آفساید کاملا واضح است.

حتما بخوانید:  «بیا بالا، بیا بالا»ی مربی گل‌گهر رو اعصاب سرخ‌ها

سه صحنه جنجالی زیر ذره‌بین کارشناسان داوری

صحنه فریز شده بازی ذوب آهن و هوادار؛ خروج بازیکن بنفش پوش از خط آفساید پس از ارسال توپ

* پنالتی برای فولاد و اخراج بازیکن گل گهر ( دقیقه ۲۱)

حیدر سلیمانی: مدافع تیم گل گهر روی خط دروازه هند عمدی می‌کند یعنی با کف دست مانع ورود توپ به دروازه می‌شود و بعد در ادامه طوری وانمود می‌کند که توپ به بازویش برخورد کرده ولی در تصاویر مشخص است که با کف دست توپ را لمس می‌کند و اعلام پنالتی درست بوده و چون موقعیت آشکار گل بود طبیعتا داور اخراج هم کرد.

نوذر رودنیل: خطای پنالتی به درستی اعلام شد ولی کارت قرمز اشتباه بود.

حسین عسگری: مدافع کار دروازه بان را انجام می‌دهد و وقتی توپ در حال گل شدن است و جلوی آن گرفته می‌شود و موقعیت واضح و مسلم گلزنی گرفته می‌شود با هند، پنالتی می‌شود و باید کارت قرمز داده شود‌.

نوید مظفری: صحنه بسیار سختی است. در این صحنه بازیکن در حال حرکت است و هیچ عمدی هم ندارد. بدن خودش را هم بزرگ‌تر نمی‌‎کند. توپ می‌آید و به دستش برخورد می‌‍کند. اینجا ادامه بازی تصمیم درستی است.

سه صحنه جنجالی زیر ذره‌بین کارشناسان داوری

صحنه جنجالی بازی فولاد خوزستان و گل‌گهر، زمانی که برخورد توپ با بازیکن تیم میزبان پنالتی – اخراج تشخیص داده شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *