سونی زمان عرضه پلی‌استیشن ۵ را مشخص کرد سونی زمان عرضه پلی‌استیشن ۵ را مشخص کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سونی زمان عرضه پلی‌استیشن ۵ را مشخص کرد

سونی زمان عرضه پلی‌استیشن ۵ را مشخص کرد

دیجیاتو: سونی روز سه شنبه تایید کرد که کنسول نسل بعدی این شرکت پلی استیشن ۵ نام داشته و تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.

از مشخصات سخت افزاری پلی استیشن ۵ می توان به بهره مندی از پردازنده هشت هسته ای نسل سوم AMD Ryzen، پردازشگر گرافیکی AMD Radeon Navi، پشتیبانی از ۳D Audio و رزولوشن ۸K و همچنین رزولوشن ۴K در نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز اشاره کرد. همچنین کنسول نسل بعد سونی توانایی اجرای بازی های پلی استیشن ۴ را داشته و از حافظه اس‌اس‌دی بهره می برد.

سونی زمان عرضه پلی‌استیشن ۵ را مشخص کرد

سونی نام پلی استیشن ۵ را تایید کرد. کنسول نسل بعد سونی تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می شود

سازنده ژاپنی اعلام می کند که کنترلر پلی استیشن ۵ با تغییرات گسترده از راه خواهد رسید. از مهم ترین این تغییرات می توان به تغییر تکنولوژی رامبل (Rumble) که سالها دست نخورده باقی مانده بود اشاره کرد. سونی قول داده که کنترلر جدید از بازخوردهای بیشتری پشتیبانی خواهد کرد.

تغییر بزرگ بعدی استفاده از تکنولوژی تریگرهای انطباقی (Adaptive Triggers) در دکمه های R2 و L2 کنترلر پلی استیشن ۵ است. به گفته سونی توسعه دهندگان می توانند به کمک این تکنولوژی میزان حساسیت تریگرها را برنامه نویسی کنند.

کنترلر پلی استیشن ۵ از درگاه USB-C برخوردار بوده و از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به کنترلر نسل قبل دارد. علاوه بر این میزان شارژدهی باتری افزایش پیدا کرده و اسپیکرها بهبود پیدا کرده اند. از تغییرات سخت افزاری نیز می توان به پشتیبانی از رهگیری پرتو یا ری ترسینگ (Ray Tracing) در GPU اشاره کرد. تا پیش از این تصور می شد این تکنیک به صورت نرم افزاری انجام می گیرد.

حتما بخوانید:  طلاق به دهه هفتادی‌ها رسید!

پلی استیشن ۵ از دیسک های بلو-ری استاندارد به حجم ۱۰۰ گیگابایت استفاده کرده و می توان کل بازی را روی حافظه SSD آن ذخیره کرد. سونی می گوید به دلیل تفاوت سرعتی که بین درایو نوری و حافظه اس اس دی وجود دارد، امکان نصب کامل بازی ها روی حافظه داخلی میسر شده است.

رابط کاربری نیز در پلی استیشن ۵ به طور کلی از نو طراحی شده و به کمک آن می توان جزییات بسیار بیشتری از قابلیت های اجتماعی را در صفحه اصلی دید. می توان از هوم اسکرین مستقیماً به یک مرحله خاص از بخش تک نفره یا چند نفره رفت و دیگر نیازی به اجرای بازی پیش از این کارها نیست.

هنوز از ظرفیت حافظه اس اس دی، قابلیت های واقعیت مجازی، مشخصات نهایی سخت افزار و قیمت پلی استیشن ۵ اخباری منتشر نشده است. زمان زیادی تا تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ باقی مانده؛ بنابراین می توان در ماه های آینده انتظار انتشار اخبار بیشتری را از کنسول نسل بعد سونی داشت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *