سیدحسن، نامزد اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ می‌شود؟ سیدحسن، نامزد اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ می‌شود؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / سیدحسن، نامزد اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ می‌شود؟

سیدحسن، نامزد اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ می‌شود؟

روزنامه شرق نوشت: چندی است که گمانه‌زنی‌های زیادی درباره نامزدهای احتمالی جبهه اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰مطرح می‌شود که در آن میان از محمدجواد ظریف تا اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی تا علی لاریجانی به چشم می‌خورد که البته حضور آنها در انتخابات تا این لحظه مورد تأیید قرار نگرفته است. اما در این بین اخیرا یک گزینه دیگر هم مطرح می‌شود و آن سیدحسن خمینی است.

اخیرا حسین کنعانی‌مقدم  گفته است: «جریان اصلاحات این تجربه ناموفق را داشته که برای حفظ جناح سیاسی خود از نامزدی استفاده کند که متعلق به خود آنها نیست؛ آنها پاسخی برای هواداران خودشان ندارند که چگونه به کسی رأی دهند که با اصلاحات دمخور نبوده است؛ در نتیجه به نظر می‌رسد که اگر قرار است به صحنه بیایند، با فردی شبیه به خاتمی نظیر سیدحسن خمینی روی کار بیایند.

سیدحسن نامزد اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ می‌شود؟

اما این سخن که در ادامه گمانه‌زنی‌های زودهنگام انتخاباتی ارزیابی می‌شود تا چه حد می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد؟ حسن خمینی همواره مواضع اصلاح‌طلبانه داشته است و او را از نظر سیاسی می‌توان کاملا اصلاح‌طلب دانست؛ خاصه آنکه سید حسن خمینی همواره به شخصیت‌های سرشناس جبهه اصلاحات نزدیک بوده است؛ بنابراین اگر اصلاح‌طلبان بخواهند با تکیه بر هویت اصلاح‌طلبی خود و نه دیگر در ائتلاف با نیرویی اصولگرا وارد انتخابات شوند، می‌توانند نیم‌نگاهی به حسن خمینی داشته باشند؛ علاوه‌براین سید حسن خمینی هم نشان داده است که به ورود به عالم سیاست بی‌میل نیست، چنانچه او در سال ۹۴ در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد و هنگام ثبت‌نام گفت: «بنده به صورت مستقل وارد انتخابات شدم. دست یکایک مردم شریف را می‌بوسم».

حتما بخوانید:  تبلیغ لوازم آرایشی توسط لاله اسکندری

حال باید دید که اولا حسن خمینی شخصا تمایل به شرکت در انتخابات دارد؟ ثانیا اگر بیاید، جبهه اصلاحات او را به‌عنوان نامزد نهایی خود اعلام می‌کند و ثالثا شورای نگهبان که سید حسن خمینی را در انتخابات مجلس خبرگان ردصلاحیت کرد، این‌بار صلاحیت او را تأیید می‌کند یا نه؟ که برای پاسخ به همه اینها باید منتظر ماند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *