شارل آزناوور درگذشت شارل آزناوور درگذشت | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شارل آزناوور درگذشت

شارل آزناوور درگذشت

خبرگزاری مهر : شارل آزناوور ترانه‌سرا، آهنگساز و خواننده بزرگ فرانسوی، امروز دوشنبه اول اکتبر در سن ۹۴ سالگی چشم بر جهان فروبست.

آزناوور در ٢٢ ماه می ۱٩٢۴ در پاریس به دنیا آمد و فعالیت‌های هنری خود را به عنوان خواننده، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز از سال ۱۹۴۶ آغاز کرد.

او در طول زندگی هنری خود بیش از هزار و چهارصد ترانه به زبان‌های مختلف جهان از جمله فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی، اسپانیایی، ارمنی، آلمانی، روسی و غیره خواند و یکی از مردمی‌ترین و در عین حال جهانی‌ترین خوانندگان فرانسه بود.

شارل آزناوور خواننده فرانسوی درگذشت

او از پدر و مادری ارمنی متولد شده بود که به دلیل کشتار در کشورشان به پایتخت فرانسه مهاجرت کرده بودند. تولد آزناوور در فرانسه تصادفی بود.

آزناوور هنگامی که والدینش در انتظار ویزای ورود به آمریکا بودند در پاریس به دنیا آمد. پدر و مادر آزناوور عاقبت در فرانسه ماندگار شدند و رستوران محقری در پاریس دایر کردند که عمدتاً به پاتوق هنرمندان به ویژه هنرمندان تبعیدی روسیه و ارمنستان تبدیل شد.

شارل آزناوور بی آنکه منکر فرهنگ فرانسوی خود بشود، نمایندگی ارمنستان را در شماری از نهادهای دیپلماتیک بین المللی برعهده گرفت و در سال ٢۰۰۸ ملیت ارمنستان را دریافت کرد.

او سپس به عنوان سفیر ارمنستان در سوییس و همچنین نمایندۀ دائم ارمنستان در سازمان ملل انتخاب شد و سازمان یونسکو او را به عنوان نمایندۀ دائم خود در ارمنستان برگزید.

به شارل آزناوور لقب فرانک سیناترای فرانسه داده‌اند. کمابیش همهٔ آوازهای آزناوور دربارهٔ عشق و مهر است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  آشنا: آمریکا بداند ایران، لبنان و عراق نیست

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *