شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

دیجیاتو: کادیلاک از نسخه تولیدی لیریک (Lyriq) رونمایی کرد. این نسخه تا حد زیادی به مدل مفهومی که سال قبل معرفی شد، وفادار باقی مانده و دامنه تغییرات در آن بسیار کم و ناچیز احساس می‌شود. پیمایشی بیش از ۴۸۰ کیلومتر با قدرت موتور ۳۴۰ اسب بخار از جمله شاخصه‌های مهم فنی اولین کراس اوور کادیلاک به حساب می‌آید.

از نظر کادیلاک، لیریک حاصل ترکیب یک قرن نوآوری و آغاز عصری جدید است. در نمای روبرو، جلوپنجره کریستالی بزرگ و مشکلی رنگ لیریک را که در قسمت میانی میزبان لوگوی نورانی کمپانی است، می‌توان اصلی‌ترین المان موجود دانست. در کنار این جلوپنجره خوش‌فرم چراغ‌های باریک LED قرار دارند.

در نمای جانبی، لیریک بسیار پویا و هیجان‌انگیز طراحی شده؛ از جمله ویژگی‌های جذاب در این نما باید به دستگیره‌های در مخفی‌شونده، رینگ‎های ۲۰ اینچی زیبا که در صورت سفارش مشتری با نمونه‌های ۲۲ اینچی جایگزین می‌شوند، قوس زیبای سقف و شیب زیاد شیشه عقب اشاره کرد.

در نمای عقب شکل خاص چراغ‌ها بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کند. ارتفاع زیاد سپر از سطح زمین و حجم‌پردازی‌های صورت گرفته روی درب عقب و طرفین سپر، از دیگر موارد قابل ذکر در این نما هستند.

کادیلاک لیریک ۴۹۹۶ میلیمتر طول، ۱۹۷۷ میلیمتر عرض، ۱۶۲۳ میلیمتر ارتفاع و ۳۰۹۴ میلیمتر فاصله محوری دارد. با چنین ابعادی، طول بدنه این کراس‌اوور برقی جدید ۴۶ میلیمتر کوتاه‌تر از XT6 بوده، ولی فاصله محوری آن ۲۳۱ میلیمتر بیشتر است.

مثل نسل جدید اسکلید، کابین لیریک نیز بسیار مدرن طراحی شده است. بی‌شک نمایشگر بزرگ ۳۳ اینچی حاضر در پشت فرمان سه‌شاخه زیبا که تا میانه‌های داشبورد امتداد پیدا کرده، جذاب‎‌ترین عنصر حاضر در این بخش است. این نمایشگر ساختاری یکپارچه دارد و به گفته کادیلاک می‌تواند بیش از یک میلیارد رنگ مختلف را نمایش دهد.

حتما بخوانید:  زمستان واقعی شد؛ آخرین وضعیت جوی و جاده‌ها

طراحی منحصر بفرد دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع و کنسول میانی که حالتی معلق دارد، از ویژگی‌های جالب کابین لیریک هستند. بد نیست اشاره کنیم این خودرو از سیستم صوتی ساخت شرکت AKG با ۱۹ اسپیکر، تکنولوژی کلید دیجیتال و نسل بعدی سیستم فعال حذف صداهای مزاحم نیز بهره می‌برد.

قسمت بار کادیلاک لیریک حجمی برابر با ۷۹۳ لیتر دارد. با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۷۲۳ لیتر افزایش پیدا می‌کند. فضای پای سرنشینان ردیف دوم هم ۱۰۰۶ میلیمتر اعلام شده است.

کراس‌اوور برقی کادیلاک ابتدا با باتری لیتیوم یونی ۱۰۰ کیلووات ساعتی راهی بازار خواهد شد. این باتری موتور الکتریکی نصب شده روی اکسل عقب را تغذیه می‌کند. این موتور ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در رابطه با شتاب یا سرعت فعلا حرفی به میان نیامده، اما کادیلاک می‌گوید این نسخه از لیریک قادر خواهد بود مسافتی در حدود ۳۰۰ مایل (۴۸۳ کیلومتر) را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

لیریک از فناوری شارژ سریع با حداکثر نرخ ۱۹۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند و تنها با ۱۰ دقیقه توقف در ایستگاه شارژ پرسرعت انرژی لازم برای پیمایش ۱۲۲ کیلومتر مسافت در باتری آن ذخیره می‌شود. با شارژ ۳۰ دقیقه‌ای، این خودرو می‌تواند تا ۳۱۴ کیلومتر مسافت را طی کند.

به ازای هر ساعت شارژ خانگی با ماژول ۱۹.۲ کیلوواتی، انرژی لازم برای پیمودن مسافت ۸۴ کیلومتری در باتری لیریک ذخیره می‌شود. این رقم برای شارژر ۱۱.۵ کیلوواتی ۵۰ کیلومتر برد به ازای هر ساعت شارژ است. پریزهای ۱۲۰ ولتی هم در هر ۶۰ دقیقه فقط ۵.۶ کیلومتر به دامنه حرکتی لیریک اضافه می‌کنند.

حتما بخوانید:  گلایه واعظ معروف از آمار جدایی در شهر بدون طلاق

اگرچه لیریک در آغاز عرضه فقط در نسخه محور عقب محرک قابل انتخاب خواهد بود، ولی مدیران کادیلاک تایید کرده‌اند که در آینده نسخه چهار چرخ محرک نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. این کراس‌اوور الکتریکی به مکانیسم رانندگی از طریق یک پدال و همچنین تکنولوژی Regen on Demand هم مجهز خواهد شد. این تکنولوژی به راننده اجازه می‌دهد از طریق یک پدال روی فرمان، شدت کاهش سرعت خودرو را تنظیم کند.

سیستم رانندگی نیمه‌خودران سوپر کروز دیگر تکنولوژی مهمی است که لیریک از آن بهره خواهد برد. این سیستم امکان رانندگی بدون دخالت دست در بیش از ۳۲۱ هزار کیلومتر از اتوبان‌های آمریکا و کانادا را برای رانندگان فراهم می‌کند.

و اما قیمت؛ کادیلاک از ماه سپتامبر (شهریور) و با دریافت ۵۹,۹۹۰ دلار سفارشات مشتریان برای لیریک را خواهد پذیرفت. این کراس‌اوور سبز در اسپرینگ هیل تنسی تولید می‌شود، روند تحویل سفارشات نیز برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

ناگفته نماند کادیلاک قصد دارد از سال ۲۰۳۰ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شود. به همین خاطر پس از لیریک این برند لوکس آمریکایی چند مدل برقی دیگر معرفی خواهد کرد. احتمال می‌رود مدل برقی بعدی با نام سلستیک (Celestiq) رونمایی شود.

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

شاهکار برقی کادیلاک وارد بازار جهان شد

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *