شمال‌دوستان امروز ترافیک سنگین خواهند داشت! شمال‌دوستان امروز ترافیک سنگین خواهند داشت! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شمال‌دوستان امروز ترافیک سنگین خواهند داشت!

شمال‌دوستان امروز ترافیک سنگین خواهند داشت!

خبرگزاری ایرنا: با وجود اینکه هنوز تا آغاز محدودیت‌های ترافیکی و پایان تعطیلات زمان باقی است، جاده‌های مازندران با ترافیک نیمه سنگین مواجه شدند.

 بر اساس گزارش‌ها، هم اکنون در مسیر شمال به جنوب محورهای مواصلاتی مازندران تردد خودروها به صورت نیمه سنگین انجام می‌شود.

کارشناس مدیریت راه رهداری مازندران، با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران یاعت ۱۳ امروز افزود: در حال حاضر در محور هراز، حد فاصل سه راهی چلاو، پلیس راه بائیجان تا پلور ترافیک نیمه سنگین است و در باقی مسیر پر حجم می‌باشد.

شمال‌دوستان امروز ترافیک سنگین خواهند داشت!

مهدی غلامیان ادامه داد: محور کندوان هم نیز در محدوده سه راهی مرزن آباد، هریجان، سیاه بیشه، پل زنگوله و محدوده دزبن تردد خودروها به صورت نیمه سنگین و کند می‌باشد.

کارشناس مدیریت راه مازندران از وجود ترافیک نیمه سنگین در بخشی از محور فیروزکوه خبر داد و افزود: ترافیک در این محور در ورودی و خروجی شهر زیرآب و محدوده پل سفید و شیرگاه نیمه سنگین و در باقی مسیر به صورت پر حجم جریان دارد.

غلامیان وضعیت ترافیکی محور کیاسر را هم نیمه سنگین توصیف کرد و گفت که در این محور تردد خودروها در حد محدوده سه راهی تاکام، هولار و سنگبن نیمه سنگین است.

وی همچنین با اشاره به آغاز موج جدید ترافیکی از عصر امروز، اعلام کرد: پیش بینی می‌شود به دلیل تعطیلی روز شنبه، از عصر امروز مردم استان و مسافران با ترافیک سنگین در تمامی ۶ محور ورودی به استان مواجه شوند.

غلامیان گفت: به دلیل بازگشت مردم استان از ییلاقات و روستاهای کوهستانی خود، پیش بینی می‌شود بار ترافیکی محورهای کوهستانی نیز در ساعات آینده بیشتر شود.

حتما بخوانید:  قتل یک روحانی در همدان به ضرب گلوله (۱۸+)

محدودیت‌های ترافیکی

بر اساس اعلام پلیس راه تردد تمامی وسایل نقلیه (به استثنای خودروهای امدادی و انتظامی) در جاده کندوان و هراز از ساعت ۱۳ ظهر امروز تا ساعت ۲ بامداد از جنوب به شمال ممنوع و با اعلام پلیس در محل به سمت پایتخت یکطرفه خواهد شد.

کندوان، هراز و فیروزکوه سه محور اصلی ارتباط مازندران با پایتخت و غرب کشور است و محور کیاسر هم ارتباط این استان را با سمنان برقرار می‌کند. این محور در عین حال یکی از مهم‌ترین مسیرهای گردشگری مازندران به شمار می‌رود.

همچنین ۲ محور در شرق و غرب استان راه ورودی مازندران از استان گلستان و گیلان می‌باشد.

مازندران ۱۰ هزار و۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان حدود سه هزار کیلومتر آن محورهای اصلی است.

فرمانده پلیس راه مازندران با بیان اینکه به دلیل پیوند خوردن تعطیلی سالروز شهادت امام صادق (ع) با تعطیلات پایان هفته تعداد قابل توجهی مسافر وارد استان شدند، گفت: به دلیل حجم بالای تردد در زمان ورود و بازگشت مسافران، رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند و از اقدام به رانندگی پر خطر خودداری نمایند.

سرهنگ علیرضا قدمی از رانندگان خواست تا با خواب آلودگی رانندگی نکنند و به هیچ عنوان از کناره خاکی جاده‌ها ادامه مسیر ندهند و ضوابط راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی تعجیل در رسیدن به مقصد و رانندگی هنگام خستگی و خواب آلودگی را دو علت مهم وقوع سوانح رانندگی در جاده‌های کشور برشمرد و گفت: متأسفانه در ساعت اولیه تصادف یک خودرو در عباس آباد و ریزش کوه در محور هراز پنج کشته و سه مصدوم بر جای گذاشت.

حتما بخوانید:  واکنش سفیر روسیه به خبر جنجالی قرارداد با ایران

فرمانده پلیس راه مازندران گفت: نکات جزئی اما مهم از جمله حرکت در خط مستقیم و پشت سر هم خودروها سبب می‌شود تا ترافیک روان شود ولی متأسفانه گاهی برخی از رانندگان با تعجیل از خط مستقیم خارج می‌شوند و حتی از کناره خاکی جاده حرکت می‌کنند که این کار نه تنها خطرآفرین است، بلکه گاهی سبب قفل شدن ترافیک می‌شود.

سرهنگ قدمی از رانندگان خواست تا در همه حال بویژه هنگام مواجه شدن با ترافیک سنگین با آرامش رانندگی کنند.

هوای شهرها و محورهای مواصلاتی استان مازندران هم اکنون صاف و در برخی مناطق نیمه ابری همراه با افزایش دما است.

محور هراز به سمت تهران یکطرفه می‌شود

رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفت: به علت افزایش تردد و ترافیک سنگین محور هراز  به سمت شمال مسدود و از ساعت ۱۵ به سمت جنوب یک‌طرفه می شود.

سرهنگ سیاوش محبی گفت: همزمان با پایان یافتن تعطیلات و بازگشت مسافران از شهرهای شمالی کشور، به جهت روان سازی و تخلیه بار ترافیکی در محور هراز، امروز تردد هرگونه وسیله نقلیه در این جاده از مبارک آباد آبعلی به سمت آمل بسته است.

وی ادامه داد: همچنین تردد وسایل نقلیه از آب اسک به سمت رودهن نیز از ساعت ۱۵ اجرا خواهد شد و تا ساعت ۲ بامداد نیز ادامه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون در محور تهران فیروزکوه از شرق به غرب و به سمت تهران شاهد بار ترافیک هستیم، افزود: محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا (ع) پرحجم و سنگین است و این میزان در ساعات پایانی روز بیشتر خواهد شد.

حتما بخوانید:  نسل تازه و شگفت‌انگیز تبلیغات محیطی

مسافران زمان برگشت خود را مدیریت کنند

ئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به بازگشت بسیاری از مسافران در پایان تعطیلات هفته گفت: مسافران زمان برگشت شان را مدیریت کنند و آن را به ساعات پایانی روز محول نکنند.

سرهنگ حسین محمدپور با یاداوری اعمال محدودیت‌های ترافیکی طی امروز شنبه گفت: کامیون‌ها و تریلرها به استثنای مواد سوختی و فاسد شدنی از تردد در دو محور رشت- قزوین و آستارا- اردبیل و به عکس طی ساعات اعمال محدودیت‌های ترافیکی بپرهیزند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، ترافیک در جاده‌های استان روان و عادی است افزود: محدودیت‌های ترافیکی در محورهای رشت- قزوین و آستارا – اردبیل و برعکس از ساعت هشت تا ۲۴ امروز برای کامیون‌ها و تریلرها به غیر استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی در استان اعمال می‌شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *