شورای رقابت: مردم برای خرید خودرو عجله نکنند شورای رقابت: مردم برای خرید خودرو عجله نکنند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / شورای رقابت: مردم برای خرید خودرو عجله نکنند

شورای رقابت: مردم برای خرید خودرو عجله نکنند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای رقابت گفت: اگر افزایش قیمت‌ خودروها به دلیل کاهش تولید باشد، شورای رقابت به موضوع ورود پیدا می‌کند و برخوردهای لازم را با خودروسازان انجام می‌دهد. رضا شیوا در مورد آشفته بازار خودرو گفت: وقتی شورای رقابت میزان افزایش قیمت خودروهای مشمول قیمت‌گذاری تولید داخلی را اعلام می‌کند، شرکت مربوطه مجاز به افزایش قیمت بیش از مجوز اعلام‌شده نیست.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه باید دلیل افزایش قیمت خودرو بررسی شود، گفت: اگر افزایش قیمت خودرو به دلیل دلالی باشد، باید رصد شود این دلالی ناشی از کمبود تولید است یا به مسائل دیگری مربوط می‌شود؛ قطعا اگر افزایش قیمت‌ها به دلیل کاهش تولید باشد، شورای رقابت به موضوع ورود پیدا می‌کند و برخوردهای لازم را با خودروسازان انجام می‌دهد. وی افزود: البته به اعتقاد بنده هیچ خودروسازی حاضر به کاهش تولید نیست و قطعا برای کسب درآمد بیشتر تمایل به تولید بیشتر هم دارد.

شیوا با اشاره به خروج آمریکا از برجام نیز بیان کرد: متاسفانه با وقوع این مساله، برخی سودجویان و دارندگان نقدینگی سرگردان با ورود به بازار خودرو، تقاضای کاذب ایجاد کرده‌اند و بخشی از افزایش قیمت‌ها هم ناشی از این مسائل است. رئیس شورای رقابت اظهار کرد: پس از بازارهای سکه و ارز، سرمایه‌های سرگردان وارد بازار خودرو نیز شده و آن را هم از تعادل خارج کرده است. وی با تاکید بر اینکه این شرایط، کوتاه‌مدت است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت تدابیری اندیشیده، تا وضع بازار خودرو به حالت عادی بازگردد. شیوا با بیان اینکه اکنون در شرایط اضطراری قرار داریم، گفت: مشتریان برای خرید خودرو عجله نکنند و دست به دست هم بدهند تا این شرایط کنترل شود.

حتما بخوانید:  وسیله نقلیه متفاوت امام جماعت یک مسجد

وی اما با اشاره به میزان تعیین‌شده برای افزایش قیمت خودرو گفت: تا خرداد سال آینده هیچ‌گونه افزایش قیمتی در خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان نخواهیم داشت و مردم با خیال راحت می‌توانند اقدام به خرید خودرو کنند. شیوا در پاسخ به این پرسش که برای کنترل آشفته‌بازار خودرو چه باید کرد، اظهار کرد: در دنیا و حتی کشورهای توسعه‌یافته و صنعتی اگر به‌صورت ناگهانی تقاضا برای کالایی افزایش یابد و تعادل عرضه و تقاضا به‌هم بخورد، افزایش قیمت صورت می‌گیرد. رئیس شورای رقابت اظهار کرد: تا زمانی که تقاضای کاذب وجود داشته باشد و نتوان عرضه را به اندازه تقاضا رساند، کنترل بازار بسیار سخت است.

شیوا گفت: ما امیدواریم اقداماتی که وزارت صنعت برای بازگشت آرامش به بازار در نظر دارد، اثرگذار باشد و خودروسازان هم برنامه‌ریزی مناسبی برای تولید خود داشته باشند. وی در ادامه تاکید کرد: به هرحال با خروج خودروسازان خارجی از ایران شرکت‌های مربوطه براساس قرارداد‌ها یا باید پول متقاضیان پیش‌خرید خودرو را پس بدهند یا به آنها خسارت پرداخت کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *