صدیقی: با ترامپ نمی‌شود مذاکره کرد؛ علم الهدی: مردم به صحنه بیایند صدیقی: با ترامپ نمی‌شود مذاکره کرد؛ علم الهدی: مردم به صحنه بیایند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / صدیقی: با ترامپ نمی‌شود مذاکره کرد؛ علم الهدی: مردم به صحنه بیایند

صدیقی: با ترامپ نمی‌شود مذاکره کرد؛ علم الهدی: مردم به صحنه بیایند

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت:‌ اولین مسئله‌‌‌ای که می‌‌‌خواهم امروز مطرح کنم، سخن روز و شب مردم ما، مشکلات اقتصادی است. مشکل اقتصادی در همه چیز اثر می‌‌‌گذارد؛ در اخلاق اثر می‌‌‌گذارد، در روحیه و آرامش جامعه تاثیر بسزایی دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: این شرایط معلول غفلت‌‌ها، سوءمدیریت‌‌ها، عدم تجربه و عدم توجه به قوانین شرع در مدیریت کشور است.

خودشیفتگان با مردم فاصله دارند

صدیقی با تاکید بر اینکه مدیر باید دلسوز باشد و از خود مردم باشد، اظهار داشت: خودشیفتگان با مردم فاصله دارند. مدیر باید از طبقات ضعیف مردم باشد؛ پیغمبر (ص) درد یتیمی را کشیده بود و درد آنها را می‌‌دانست. او درد فقر را لمس کرده بود. هیچوقت فقرا را از یاد نمی‌‌برد.

باید مسئولان ما متوجه درد مردم باشند و درد فقرا، جانبازها، از کار افتاده‌‌‌ها، ورشکسته‌‌‌ها و سرگردان‌‌ها که بوروکراسی درها را به روی آنها را بسته، لمس بکنند.

امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری یادآور شد: امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امروز اتاق جنگ آمریکا در وزارت خزانه‌داری آنها شکل گرفته است. امروز این جنگ را تهدید تلقی نکنید بلکه خودکفایی بدانید و یک فرصت برشمارید.

باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم

صدیقی اضافه کرد: برخی از مواد ما وارداتی است اما باید خودکفا شویم،‌ مگر ما موشک داشتیم؟ اما الان از این نیرو بهره‌‌مند هستیم و به داد کشورهای منطقه رسیدیم. الان وقت آن است که دست از بیرون و خارج بکشیم. باید از  ظرفیت‌‌ها استفاده کنیم. از امروز باید از نیروهای جوان استفاده کنیم.

حتما بخوانید:  طرح مجلس؛ دولت باید تا ۱۴۲۰ اسرائیل را نابود کند

برخورد متخلفان نباید تبعیض‌آمیز باشد

صدیقی با بیان اینکه برخورد متخلفان نباید تبعیض‌آمیز باشد، ‌تصریح کرد: متخلفان در هر سمت و جایگاه و هر نسبتی که با هر فردی دارند که باشند، باید با آنها برخورد قانونی قاطعی صورت بگیرد. البته در این رابطه هم ریاست محترم قوه قضائیه و هم سخنگوی قوه قضائیه صحبت‌های جدی‌ و تذکرات مهمی را مطرح کردند.

با رئیس‌جمهور و دولت کنونی آمریکا مذاکره امکانپذیر نیست

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برجام را یکبار تجربه کردید و عهدشکنی آمریکا را دیدید، یادآور شد: آنها ایمان و عهد ندارند و نباید اعتنایی به قرارداد آنها کرد. اگر هم قرار باشد با آمریکا مذاکره‌ای صورت بگیرد با رئیس‌جمهور فعلی و دولت فعلی آن مذاکره به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

علم‌الهدی: دولت و مجلس تماشاچی شده‌اند؛ مردم به صحنه بیایند

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: هرچه دشمن اعلام و عمل کنند، همه در یک جهت است. تهدید رئیس‌جمهور امریکا به تحریم‌های فوق‌العاده مستاصل کننده و تهدید به سرکوب مردم با پیشنهاد مذاکره دادن یکی است.

هر دو در خط دشمنی و عداوت است؛ هم آنجا که تهدید به سرکوب و تحریم می‌کند و هم آنجا که پیشنهاد مذاکره می‌دهد.

دشمن ما را در وضعیت اقتصادی در نطقه ضعف می‌بیند

علم‌الهدی ادامه داد: هنوز یک هفته از تهدید رئیس‌جمهور امریکا نگذشته است که او پیشنهاد مذاکره می‌دهد، چون وضعیت اقتصادی داخلی ما در شرایطی است که دشمن ما را در یک نقطه ضعف می‌بینند.

وی با بیان اینکه خرید طلا در دنیا چهار درصد کاهش یافته ولی در ایران بیست و چند درصد بالا رفته است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، دشمن تحلیل می‌کند طلا و ارز محور سبد کالا شده است. می‌بیند این اقتصاد بیمار تضعیف شده و این کشور مورد ضعف قرار گرفته به هر چیزی تن می‌دهد و بعد هم سر وعده‌هایش دبه درمی‌آید و زیرش می‌زند.

حتما بخوانید:  کره شمالی از حضور در المپیک انصراف داد!

دولت و مجلس تماشاچی شده‌اند

وی با طرح این سوال که در وضعیتی که امروز در کشور داریم باید چه کنیم؟ بیان کرد: وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی یک واقعیت انکارپذیر است. مردم ما هرچه آسیب‌پذیرتر و فقیرتر باشند، این واضعیت را بیشتر درک می کنند.

یک عده قلیل به جان ارز و طلا افتاده‌اند و می‌خواهند این ثروت را به خارج از کشور بیرون ببرند. اینها پیاده نظام امریکا و غرب بوده و عامل امریکا هستند.

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه متاسفانه دولت و مجلس تماشاچی شده‌اند، یادآور شد: دولت و مجلس یک اقدام سریع و قاطعی که باید انجام دهند، انجام نمی‌دهند. البته این آقایان سه طرح چند فوریتی برای حل مشکلات دارند ولی طرحی که در درازمدت مشکلات را برطرف کند به غیر از اینی است که مردم گرفتار شام و ناهار خود هستند.

مردم به صحنه بیایند

علم‌الهدی با بیان اینکه ما حرکت انقلابی از مجلس و دولت می‌خواهیم، عنوان کرد: آنها نباید تماشاچی وضع مردم باشند که مردم شب بخوابند و صبح ببینند آب خوردن‌شان دو برابر شده است. مردم را در برابر یک عده زالوصفت که سبد کالا را بر محور طلا قرار داده‌اند، پر پر می‌شوند.

وی اضافه کرد: وقتی اینها تماشاچی شدند، شما مردم باید به صحنه بیائید؛ نه آنجور که جاسوس‌های امریکایی با فراخوان می‌خواهند تا از این فرصت استفاده کرده و شما را در برابر نظام قرار دهند. این نظام بر خون بچه‌های شما بنیان شده است.

امریکا می‌‌‌خواهد مردم به معیشت خود مشغول شوند

علم‌الهدی ادامه داد: امریکا می‌‌‌خواهد مردم به معیشت خود مشغول شوند. مشکل ما در فقرای دست به دهان، در قشر کارگر و آسیب‌‌‌پذیر است که با ماهی یک میلیون می‌‌‌‌خواهند، عائله پنج نفره را مدیریت کنند.

حتما بخوانید:  واکنش کره‌شمالی ترور سردار سلیمانی

امیدواریم ان‌شاالله همانطوری که چهل سال توطئه‌های دشمن را لگدمال کردیم، مقتدرانه امریکایی که امروز زبون‌تر و ضعیف‌تر خارتر در دنیا است، پاسخ دهیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *