ضرب‌الاجل دو ماهه برای اخذ مالیات از اینفلوئنسر‌ها ضرب‌الاجل دو ماهه برای اخذ مالیات از اینفلوئنسر‌ها | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ضرب‌الاجل دو ماهه برای اخذ مالیات از اینفلوئنسر‌ها

ضرب‌الاجل دو ماهه برای اخذ مالیات از اینفلوئنسر‌ها

خبرآنلاین: نمایندگان مردم در مجلس، سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند که ظرف دو ماه از لازم‌الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات را تهیه و به تأیید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۲اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با پیشنهاد محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مشهد و کلات برای الحاق یک بند به ردیف (۱۸) تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

بحرینی در توضیح این پیشنهاد گفت: یک پیشنهاد در بخش درآمدی با حمایت نمایندگان مصوب مجلس شد و آن این بود که صفحات مجازی که تعداد کاربرانشان بالای ۵۰۰ هزار نفر است و تبلیغات می گیرند، تبلیغات آنها مشمول مالیات باشد.

وی تأکید کرد: به نظر می‌رسد این موضوع جزو مصوبات بسیار خوب مجلس بوده است و یک پایه اخذ مالیاتی جدید ایجاد شده است و اگر دولت خوب عمل کند می‌تواند یک عدالت مالیاتی در این موضوع تأمین کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مجلسی که وجود دارد این است که ما نگران هستیم دولت این موضوع را اجرا نکند به خصوص وقتی که این موضوع مطرح شد نماینده دولت با آن مخالفت کرد. در ادامه این پیشنهاد در بخش هزینه‌ای آن پیش‌بینی شده است که باید ظرف دو ماه دستورالعمل اجرایی آن تهیه شود و وزیر اقتصاد آن را ابلاغ کند.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: تقاضای ما این است که برای اینکه بسته تقنینی ما کامل شود و حالا که بخش درآمدی آن مورد توجه و قبول مجلس قرار گرفته است، بخش دوم آن که حکم است و باید در مدت دو ماه دستورالعمل اجرایی آن تهیه و ابلاغ شود؛ یعنی عملاً وارد مدار اجرا قرار گیرد از نمایندگان خواهش می‌کنم که به قسمت دوم آن هم رأی بدهند برای اینکه بتوانیم در همین سال ۱۴۰۰ هم این مصوبه را اجرایی کنیم و از صفحات مجازی پرکاربر از محل درآمد ناشی از تبلیغات آنها مالیات بگیریم، بخشی از خلاء مالیاتی را تکمیل کنیم.

حتما بخوانید:  ایران درباره دخالت در انتخابات آمریکا: توهم دارند

بحرینی تأکید کرد: پیشنهاد بسیار روشن است و ظرف دو ماه دستورالعمل اجرایی باید به وسیله سازمان امور مالیاتی تهیه و توسط وزیر امور اداری و اقتصادی ابلاغ شود.

در این بند پیشنهادی آمده است: درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهند بود. سازمان امور مالیاتی مکلف است ظرف دو ماه از لازم‌الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات را تهیه و به تأیید وزیر اقتصاد و امور دارایی برساند، سازمان امور مالیاتی مکلف است لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آنها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *