طالبان حقابه هامون را به شوره‌زار ریخت! طالبان حقابه هامون را به شوره‌زار ریخت! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / طالبان حقابه هامون را به شوره‌زار ریخت!

طالبان حقابه هامون را به شوره‌زار ریخت!

برترین‌ها: روز ۲۹ دی ماه یک خبرگزاری افغان به نقل از یک مقام سفارت ایران در کابل اعلام کرد که طالبان دریچه‌های سد کمال خان را به سمت ایران باز کرد و آب هیرمند به سوی هامون حرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری افغان ایرکا، در این روز سید حسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل از باز شدن دریچه‌های بند سد کمال‌خان توسط افغانستان و جاری شدن آب به سمت مرزهای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی افزود: با رایزنی‌های ایران با افغانستان در سفر امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان به تهران و ادامه این مذاکرات با مسئولین طالبان در افغانستان، روسای این گروه دستور بازگشایی دریچه‌های بند کمال‌خان را صادر کردند.

اما ساعاتی بعد هرات نیوز، رسانه افغانستانی با انتشار ویدیویی از سخنگوی وزارت آب و برق طالبان نوشت: شایعاتی پخش شده بود که آب بند(سد) کمال خان بسوی ایران باز شده است، سخنگوی وزارت آب وبرق این افواهات را رد می کند!

مردم  اطراف هیرمند در سیستان و بلوچستان به امید جاری شدن آب هیرمند روزها انتظار کشیدند تا مشخص شد صحبت مقام طالبان در این باره درست است و هیرمند همچنان خشک باقی می‌ماند.

اقدامی که خشم و  عصبانیت مردم شمال سیستان و بلوچستان را در پی داشت و آنان تجمع اعتراض آمیزی را نسبت به دریافت حقابه هیرمند در مقابل پایانه مرزی میلک برگزار کردند.

طالبان حقابه هامون را به شوره‌زار ریخت!

حالا هم در این باره زهرا کشوری، خبرنگار حوزه محیط زیست در یک افشاگری نوشت: 

‏افغانستان حقابه هامون را با سد کمال خان منحرف کرد و به شوره‌زارهای‌ گود زره‌ ریخت‌.

حتما بخوانید:  روحانی: ادعای ناکارآمدی دولت دروغ است

طالبان حقابه هامون را به شوره‌زار ریخت!

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *