طعنه معنادار به علم‌الهدی از تریبون مجلس طعنه معنادار به علم‌الهدی از تریبون مجلس | آوتاف
خانه / اخبار داغ / طعنه معنادار به علم‌الهدی از تریبون مجلس

طعنه معنادار به علم‌الهدی از تریبون مجلس

خبرآنلاین: جلال رشیدی کوچی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به سخنان امام جمعه مشهد واکنش نشان داد.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور از صبح امروز در صحن مجلس آغاز شده است. گرچه مخالفت ها با کابینه چندان جدی و پررنگ نبود اما جلسه با حواشی نیز همراه بود.

در نوبت عصر جلسه صحن علنی مجلس، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس که در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پشت تریبون قرار گرفته بود، در بخشی از سخنانش به خط و نشان‌های امام جمعه مشهد واکنش نشان داد و گفت: دیروز جناب آقای علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد اشاره فرمودند که ارزیابی وزرا وظیفه مجلس است اگر در آینده این وزرا ناکارآمد شدند مردم گریبان نمایندگان خود را در مجلس می‌گیرند و دیگر به دولت ناسزا نمی گویند چون رئیس جمهور را با بصیرت انتخاب کرده و می‌شناسند.

طعنه معنادار به علم‌الهدی از تریبون مجلس

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خطاب به علم الهدی اشاره کرد: بنده به نمایندگی از مجلس انقلابی از این سخنان بسیار خوب جناب آقای علم الهدی تشکر می کنم برای اینکه انشالله ایشان در آینده مجددا در خطبه نماز جمعه نگویند و انشالله آن روز هم نخواهد رسید تذکر ندهند که آی مجلس به شما گفتم و شما عمل نکردید، انشالله مجلس انقلابی با قدرت برابر وزرایی که احتمال می‌دهد در آینده ناکارآمد باشد می ‌ایستد و رأی اعتماد نخواهد داد.

لازم به ذکر است که سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به برگزاری جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس، خطاب به نمایندگان گفته بود نمایندگان مجلس بدانند وزیری را که می‌خواهند تایید کنند، با خط‌کش وزرای سایر دولت‌ها قابل ارزیابی نیست. با الگوی بیانیه گام دوم وزرا را ارزیابی کنند. مسئله قوی یا ضعیف بودن وزیر، مربوط به توانایی‌های او در اداره یک اتاق وزارتخانه نمی‌شود، بلکه مسئله قوی بودن یا ضعیف بودن یک وزیر در قالب خستگی‌ناپذیر بودن و چشم نداشتن به هیچ کدام از مزایای قدرت قابل ارزیابی است و نمایندگان مجلس با این معیار باید وزرای پیشنهادی را تایید یا رد کنند. فردی که فقط به مزایای قدرت توجه دارد، نمی‌تواند به عنوان وزیر در دولت تحول انتخاب شود.

حتما بخوانید:  عیدی کارمندان قبل از ۲۲ بهمن واریز می‌شود

امام جمعه مشهد اظهار کرد: آقای رئیس جمهور وزرا را به مجلس پیشنهاد داده است. ارزیابی وزرا وظیفه مجلس است. اگر در آینده یکی از این وزرا ناکارامد در آمد، مردم گریبان نمایندگان خود در مجلس را می‌گیرند و دیگر به دولت فحش نمی‌دهند، چون رئیس جمهور را بابصیرت انتخاب کرده‌اند و او را می‌شناسند. نمایندگان مجلس حواسشان جمع باشد نیروی جهادی تایید کنند. یک رئیس جمهور جهادگر آمده و افرادی را به عنوان وزیر خود انتخاب کرده است. نمایندگان مجلس باید ببینند آیا این وزرای پیشنهادی می‌توانند پا به پای رئیس جمهور کار کنند یا نه.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *