ظریف: دیدگاه ایرانی‌ها به کُره منفی شده است ظریف: دیدگاه ایرانی‌ها به کُره منفی شده است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ظریف: دیدگاه ایرانی‌ها به کُره منفی شده است

ظریف: دیدگاه ایرانی‌ها به کُره منفی شده است

جماران: در دیدار قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی، ظریف خاطرنشان کرد که اقدام غیرقانونی بانک هاى کره، جو عمومى و دیدگاه مردم ایران نسبت به کره را به شدت منفى کرده و به وجهه این کشور آسیب جدى وارد کرده است لذا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حق قانونی خود برای ورود به موضوع، تاکید دارند که این مشکل باید هرچه زودتر حل شود.

چوى جونگ کن قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی که در رأس هیأتى به منظور بررسى حل مشکلات روابط دو کشور و به ویژه موضوع منابع مالى ایران در این کشور به تهران سفر کرده است، با دکتر محمد جوادظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دکتر ظریف بزرگترین مانع توسعه روابط دو کشور در شرایط فعلى را محدودیت ایجاد شده براى منابع ارزى ایران نزد بانک هاى کره اى ذکر کرد و از دولت کره خواست که هرچه سریع تر در جهت رفع این موانع اقدامات لازم معمول نمایند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که با توجه به پیامدهای بهداشتی و اقتصادی کرونا، در حال حاضر اولویت اصلی مناسبات دو کشور فراهم شدن دسترسى به این منابع است.

دکتر ظریف در ادامه اظهار داشت اقدام غیرقانونی بانک هاى کره، جو عمومى و دیدگاه مردم ایران نسبت به کره را به شدت منفى کرده و به وجهه این کشور آسیب جدى وارد کرده است لذا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حق قانونی خود برای ورود به موضوع، تاکید دارند که این مشکل باید هرچه زودتر حل شود.

حتما بخوانید:  دادکان: سیاسیون و عقلِ کل‌ها از فوتبال کنار بروند

ظریف: دیدگاه ایرانی‌ها به کُره منفی شده است

مقام کره ای نیز در این دیدار با تاکید بر اراده کشورش برای حل مشکل خاطرنشان کرد سئول از همه توان خود براى فراهم آوردن شرایط دسترسى به این منابع استفاده خواهد کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه کره با اشاره به توقیف کشتی متعلق به این کشور، خواستار تسریع در حل این موضوع شد.

دکتر ظریف در این خصوص تاکید کرد کشتى کره ای به دلیل آلوده سازى آب هاى خلیج فارس توقیف شده، لذا صرفا موضوعی فنى است که رسیدگى به آن در چارچوب مقررات حقوقی و قضائی در حال پیگیری است و طبعا دولت امکان دخالت در این فرآیند قضائی را ندارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *