ظریف: لازم است رایزنی کنیم تا برجام باقی بماند ظریف: لازم است رایزنی کنیم تا برجام باقی بماند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ظریف: لازم است رایزنی کنیم تا برجام باقی بماند

ظریف: لازم است رایزنی کنیم تا برجام باقی بماند

خبرگزاری ایلنا: محمدجواد ظریف در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل عنوان کرد: برای من و همکارانم باعث افتخار است که در افتتاح و آغاز نشست سفرا با آرمان‌های امام که میراث‌شان خودباوری و عدم تمکین به مستکبران است، حاضر شویم و با یادگار امام دیدار کنیم.

وی افزود: امسال نشست سفرا در شرایط خطیری تشکیل شده است. با لطف خدا و حمایت رهبری سیاست ایران‌هراسی اسراییل را توانستیم شکست بدهیم. دستاورد ما در برجام در انزوای اسراییل و نتانیاهو مشهود است. امروز علیرغم اینکه اسراییل آمریکا را همراهی کرده ولی باز هم منزوی هستند و در دنیا تنها هستند و متحدانشان همراهشان نیستند.

ظریف: لازم است رایزنی کنیم تا برجام باقی بماند

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اینکه امروز اتاق جنگ اقتصادی ایجاد کردند تا ایران را به تغییر رفتار مجبور کنند، گفت: در این تلاش با حمایت وسیعی روبرو نشدند ولی زورگویی آمریکا موجب تمکین عده‌ای شده البته خیلی از کشورها اقدامات مقابله‌ای را دنبال می‌کنند. امروز نتانیاهو سکاندار آمریکاست.

وی با بیان اینکه برجام فقط دستاورد سیاسی نداشت بلکه دستاورد اقتصادی هم به همراه داشت، گفت: لازم است با دیگر اعضا رایزنی کنیم تا برجام باقی بماند ولی معطل اروپا نمی‌شویم قرار است با هم همفکری کنیم تا از اجماع جهانی علیه آمریکا برای حفظ بازارهای صادراتی کشور و نیازهای کشور استفاده کنیم.

ظریف گفت: لازم است اروپا اقدام عملی انجام دهد ولی هنوز کار خاصی نکرده است.

وزیر خارجه گفت که هنوز در حوزه عملیاتی به اندازه کافی اقدامی از سوی غرب، اروپا و اعضای باقیمانده برجام که شامل چین و روسیه می‌شود، ندیدیم. این روزها همه اعضای باقیمانده برجام تلاش می‌کنند و تعهدات خوبی کردند ولی لازم است عمل کنند.

حتما بخوانید:  بدهی ۴۶۰۰میلیاردی هفت خانواده به یک بانک!

وی با اشاره به فرمایشات امروز رهبر انقلاب مبنی بر اینکه مذاکرات با اروپا را ادامه می‌دهیم ولی معطل اروپا نیستیم، گفت: قرار است در سمینار سفرا با همکاران همفکری و تبادل نظر کنیم که چگونه می‌شود از این اجماع بین‌المللی علیه قانون‌گریزی آمریکا استفاده بهینه کنیم. برای حفظ روابط با جهان، تقویت بازارهای صادراتی و تامین نیازهای کشور مهم است.

ویزر خارجه همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در معرکه و سیاست ایران هراسی منزوی هستند و نزدیک‌ترین متحدانشان با آنها همراهی ندارد.

ظریف گفت که امام راحل الگو و نمونه ما در سیاست خارجی است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *