عصبانیت از رفتار ال‌جی و سامسونگ در قبال ایران عصبانیت از رفتار ال‌جی و سامسونگ در قبال ایران | آوتاف
خانه / اخبار داغ / عصبانیت از رفتار ال‌جی و سامسونگ در قبال ایران

عصبانیت از رفتار ال‌جی و سامسونگ در قبال ایران

برترین‌ها: دو روزنامه اصولگرای جوان و کیهان در شماره امروز خود به شدت از رفتار و مواضع شرکت‌های کره‌ای علیه ایران انتقاد کردند.

عصبانیت از رفتار ال‌جی و سامسونگ در قبال ایران

روزنامه جوان در مطلبی با عنوان «ستاد مشاهده قاچاق کالا!» نوشت:  خدا می‌داند وقتی رئیس کل بانک مرکزی ایران مقامات کره‌ای را تهدید می‌کرد که اگر پول‌هایمان را ندهید، دیگر اجازه نمی‌دهم کالا‌های سامسونگ و ال جی وارد ایران شود، آن‌ها پیش خود چه فکر کردند، اما احتمال می‌رود از عدم اطلاع همتی در رابطه با سهولت قاچاق کالا و ارز در ایران تعجب کرده‌باشند، زیرا در عین حالی که پول‌های ایران را ندادند، بلکه کالاهایشان را هم به لطف مسیر‌های باز قاچاق در بازار ایران عرضه کردند، در چنین حالتی به رئیس کل بانک مرکزی باید حق داد که از نحوه عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دلیل ورود کالای قاچاق به ایران عصبی باشد.

عصبانیت همتی از نحوه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شاید بحق باشد، اما باید توجه داشت که بخشی از کار مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مقوله نحوه نقل و انتقال وجوه باز می‌گردد که شایدزمان آن رسیده باشد که ببینیم قاچاقچیان کالا و ارز از چه مسیری برای نقل و انتقال ریال یا ارز‌های خارجی در فعالیت غیر قانونی خود استفاده می‌کنند، هر چند که باید نحوه نقل و انتقال خود کالای قاچاق و ارز نیز مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان مبارزه همه‌جانبه‌ای با قاچاق کالا و ارز داشت.

روزنامه کیهان هم در یادداشتی در این رابطه نوشت: شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی کره طی سال‌های گذشته همواره سیاست یک بام و دو هوا در قبال ایران داشته‌اند این شرکت‌ها از یکسو با سیاست‌های آمریکا در تحریم ایرانی و ترک کشورمان همراهی کرده و از سوی دیگر، بازار لوازم خانگی ایران را هم به محصولات خود وابسته کرده‌اند و به این ترتیب هم از پرداخت عوارض گمرکی برای واردات رسمی فارغ شده‌اند و هم محصولات خود را از مسیرهای قاچاق به ایران می‌رسانند.

حتما بخوانید:  مهنوش هوویِ گلاب: همسر مهدی هاشمی هستم

شرکت‌های کره‌ای با برنامه‌ریزی مدون، بازار ایران را در دست گرفته و با استفاده از تبلیغات و البته ارائه محصولات متنوع، به سمت انحصار رفته‌اند. ضعف نظارت و سیاست‌گذاری دولت هم باعث شده تولید داخلی در مقابل هجمه واردات خارجی تضعیف شود.

اما ظاهرا قاچاق محصولات کره‌ای یک روند غیرقانونی معمولی نبوده است. نکته عجیب در برخورد با بدعهدی، گستاخی و سوءاستفاده کره‌ای، همراهی برخی مسئولان در برهه‌های مختلف، با این کشور است. علاوه بر این، ماجرای مماشات با شرکت ال جی برای پرداخت جریمه سه هزار میلیارد تومانی هم قابل تأمل است. از مسئولان انتظار می‌رود انفعال را کنار گذاشته و با توقف قاچاق محصولات لوکس و مصرفی کره‌ای که ارز کشور را می‌بلعد، کره‌ای‌ها را تنبیه کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *