علم‌الهدی: صیانت را هرچه سریع‌تر تصویب کنید علم‌الهدی: صیانت را هرچه سریع‌تر تصویب کنید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / علم‌الهدی: صیانت را هرچه سریع‌تر تصویب کنید

علم‌الهدی: صیانت را هرچه سریع‌تر تصویب کنید

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه مشهد گفت: ایران با وجود تمام تحریم‌ها و جنگ نابرابر ۸ ساله، طوری پیشرفت کرده است که در تمام دنیا بی‌سابقه است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: از شما مردم به دلیل عواطف پرشورتان در بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب تشکر می‌کنم. در عین حال که به دلیل شیوع کرونا، برگزاری راهپیمایی باشکوه ممکن نبود، اما این شور و هیجانی که شما مردم در رژه موتوری و خودرویی و حضور حماسه‌آفرین خود داشتید، نمایانگر این واقعیت بود که نسل امروز ما با نسل انقلابی سال ۵۷ تفاوتی ندارد.

وی افزود: انقلابی که در سال ۵۷ عزیزان ما با قرار دادن سینه خشک خود در برابر گلوله دشمن به پیروزی رساندند، امروز هم به کوری چشم مستکبرین دنیا با همان قدرت ادامه دارد تا به نقطه نهایی پیروزی اش که فرج مولایمان است، نائل شود. انقلاب قطع شدنی نیست؛ چراکه شما مردم را دارد این شور و هیجان شما حاکی از یک دلدادگی به انقلاب است و نشان می‌دهد که هیج چیزی شما و نسل‌تان را در این مسیر خسته نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امروز می‌خواهم در ادامه مباحث مطرح شده در هفته گذشته، درباره دستاوردهای انقلاب و اینکه این انقلاب چه کرد، صحبت کنم. مردمی که با سینه خشک مقابل گلوله رفتند و انقلاب کردند، چه می‌خواستند؟ نان، مسکن و رفاه می‌خواستند؟ چه انگیزه‌ای داشتند جز اینکه می‌گفتند ما به عنوان افراد متدین برای یاری اسلام می‌رویم‌. مطالبه مردمی که به دعوت امام در عرصه انقلاب شرکت کردند، یاری کردن دین خدا و عزت بخشیدن به آن بود.

حتما بخوانید:  پلیس مازندران: راه باز است اما NGOها نمی‌گذارند

علم‌الهدی عنوان کرد: آن روز اسلام در مسجد و حسینیه زندانی بود و در بیرون، از اسلام خبری نبود و در داخل خود مسجد هم نمی‌شد در مورد تمام ابعاد اسلام صحبت کرد. مردم انقلاب کردند و نتیجه این شد که اسلام در راس معادلات سیاسی دنیا قرار گرفت و به عنوان یک قدرت معادلات سیاسی استکباری جهان را به هم زد.

وی اضافه کرد: روزی که انقلاب ما در مسیر خودش در حرکت بود، کسی فکر نمی‌کرد در نهایت این انقلاب به جایی می‌رسد که از مردم یمن مبارزانی می‌سازد که آمریکا و اسرائیل را مستاصل می‌کنند و آن‌ها را به خاک سیاه می‌نشانند. اما انقلاب به اینجا رسید و این عزت را به اسلام داد. انقلاب کاری کرد که همه اندیشمندان در تمام پژوهشکده‌ها اعلام می‌کنند امروز هیچ دینی در روی کره زمین به قدرت اسلام نمی‌رسد. این نتیجه این انقلاب بود. مردم به مطالبات خود در انقلاب رسیدند و هنوز انقلاب ما باید تا نقطه جهانی شدن اسلام به پیش برود. البته باید توجه داشت که دستاورد انقلاب تنها منحصر به همین یک مورد نیست.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه انقلاب کشور و زندگی مردم ما را زیر و رو کرد، گفت: طبق آمار یونسکو، در اواسط دهه ۵۰، یعنی در اوج تمدن به اصطلاح بزرگ شاه، حدود ۳۰ درصد مردم ایران باسواد بودند، اما بر اساس همین آمار یونسکو، تا سال ۷۶ بیش از ۷۵ درصد مردم کشور باسواد شدند و تا سال ۹۵ آمار باسوادان کشور، رقمی معادل ۹۰ درصد کل جمعیت کشور است. تعداد دانشجویان حال حاضر کشور با چیزی که پیش از انقلاب بود، اصلا قابل مقایسه نیست.

حتما بخوانید:  جمشید هاشم‌پور در قامت اکبر طبری

علم‌الهدی ادامه داد: یکی از پایگاه‌های اینترنتی که در زمینه اطلاع‌رسانی اخبار علمی فعالیت می‌کند، اخیرا اعلام کرده است یکی از نظریه‌های غربی‌ها که در آغاز انقلاب مطرح شد، این بود که کشور آیت‌الله‌ها نمی‌تواند به هیچ پیشرفتی برسد، اما پیشرفت مردم ایران این نظریه را نقش بر آب کرد. ایران با وجود تمام تحریم‌ها و جنگ نابرابر ۸ ساله، طوری پیشرفت کرده است که در تمام دنیا بی‌سابقه است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی مردم ما برای یک جراحی کوچک مجبور بودند به خارج از کشور بروند، اما الان این مسئله برعکس شده است و از تمام دنیا برای درمان بیماری‌های خود به ایران می‌آیند. قبل از پیروزی انقلاب فقط ۱۰ درصد مردم ما بیمه درمانی داشتند، اما الان بیش از ۹۵ درصد مردم ما تحت پوشش بیمه درمانی اند.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: همچنین در حوزه کشاورزی، قبل از انقلاب محصولات داخلی کشور ما تنها می‌توانست غذای ۳۳ روز از سال را برای مردم تامین کند و بقیه همه وارداتی بود. امروز اما محصولات کشاورزی ما، ۳۰۰ روز نیاز غذایی مردم در سال را تامین می‌کند و ما فقط ۵ درصد واردات کشاورزی داریم. به علاوه فناوری‌ها و تسلیحات نظامی ما دنیا را متحیر کرده است. روزی ۴۰ هزار مستشار آمریکایی بر تمام افسران و سربازان ما حکومت می‌کردند، اما امروز دنیا از موشک‌های ما می‌ترسد. رهبری در فرمایشات دو روز گذشته خود، فرمودند غبار بعضی مشکلات معیشتی و اقتصادی، نمی‌گذارد ما پیشرفت‌ها را ببینیم. این غبار را کنار بزنید و ببینید چه چیزی مشاهده می‌کنید.

علم‌الهدی خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که در مراسم نماز جمعه امروز مشهد حضور داشت، بیان کرد: ما دو خواهش از شما داریم. اول اینکه همان طور که خودتان هم می‌دانید، امروز در کشور با وجود فراوانی کالاهای اساسی، مردم از گرانی‌ها رنج می‌برند. یک سری جریان‌های مافیایی عامل این گرانی‌ها هستند. ان‌شاءالله با پیگیری مجلس و هماهنگی قوه قضائیه و قوه مجریه، این جریان‌های مافیایی از این کشور ریشه‌کن شوند.

حتما بخوانید:  مصوبه پارلمان اروپا درباره همکاری اقتصادی با ایران

وی ادامه داد: شما جناب آقای قالیباف سردار دفاع مقدس بودید و اجازه ندادید این کشور جولانگاه دشمن شود، اما امروز با چشم خودمان داریم می‌بینیم که فضای مجازی جولانگاه دشمن شده است و با تمام قدرت بر ما می‌تازد. شما به عنوان سردار دفاع جنگ نرم، در مجلس شورای اسلامی برای تصویب هر چه سریع‌تر قانون تنظیم‌گری فضای مجازی اقدام کنید تا این فضای آلوده، برای زندگی مردم پاک شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *